aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
TIP
Re: aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
Klopt, maar die zijn niet zo groot, het wordt dus inderdaad verrekend en het wordt teruggestort. Op dat moment betaal je wel belastingen als je het ooit fiscaal hebt ingebracht...LaCucaracha schreef: ↑15 maart 2021, 08:55Ja, maar dat is nooit een perfecte prorata dat je terugkrijgt. Verzekeraar houdt altijd kosten in.Badwater schreef: ↑15 maart 2021, 08:28 Ik kan mis zijn maar volgens mij wordt dat gewoon verrekend. Wij hebben twee jaar geleden onze lening laten herzien en ook de looptijd deels ingekort. Als gevolg daarvan is een deel van de betaalde som voor SSV teruggestort. Ik ga/ging ervan uit dat dat voor een vervroegde terugbetaling van de lening ook het geval zou zijn.
pukkie007 schreef: ↑Gisteren 18:40
Wordt er trouwens gecontroleerd als je na paar jaar overstapt?
Platin, bovenstaande woorden zijn niet van mij. Hopelijk is het een foutje van u en niet opzettelijk ...
Wordt er trouwens gecontroleerd als je na paar jaar overstapt?
Platin, bovenstaande woorden zijn niet van mij. Hopelijk is het een foutje van u en niet opzettelijk ...

Normaal is inboedel vrij.
Sommige banken controleren anderen niet, ervaring uit verleden.
Eigenlijk is van belang wat in contract staat als kortingen zijn toegepast.
En inboedel is vrije keuze.
Bij aankoop appartement is er bijv. blokpolis voor de stenen. (zien ze automatisch van verplichting af)
Als men na een jaar zou wijzigen, waarschijnlijk blijft het onder de radar, bij bijv. renteaanpassing, herziening is het mogelijk een ander verhaal.
Sommige banken controleren anderen niet, ervaring uit verleden.
Eigenlijk is van belang wat in contract staat als kortingen zijn toegepast.
En inboedel is vrije keuze.
Bij aankoop appartement is er bijv. blokpolis voor de stenen. (zien ze automatisch van verplichting af)
Als men na een jaar zou wijzigen, waarschijnlijk blijft het onder de radar, bij bijv. renteaanpassing, herziening is het mogelijk een ander verhaal.
Estate Guru believer.

Je hebt mij gequoot, Platin. Enkel zijn het niet mijn maar iemands anders' woorden. Foute quote dus.

Wij hebben 360k geleend op 20 jaar vast aan 0,99%.
Het betreft 100% quotiteit en enkel SSV aangezien het een bouwgrond is een brandverzekering irrelevant.
Het %ssv is nog te bepalen, 100% zou neerkomen op 7,5k in 1 keer te betalen, 10k indien maandelijks over 20 jaar.
Lijkt me ok?
Het betreft 100% quotiteit en enkel SSV aangezien het een bouwgrond is een brandverzekering irrelevant.
Het %ssv is nog te bepalen, 100% zou neerkomen op 7,5k in 1 keer te betalen, 10k indien maandelijks over 20 jaar.
Lijkt me ok?
360k voor een bouwgrond? Stevig. 0,99% is nie slecht bij een Q van 100%. Wij hebben een Q van 80% en zitten aan 0,86%, wel een vrij dure brandverzrkering helaas.Compas schreef: ↑1 april 2021, 04:40 Wij hebben 360k geleend op 20 jaar vast aan 0,99%.
Lijkt me ok?
Ik heb vorige maand 135k geleend aan 0,74% op 15jaar vast. Q van <45%.
Er komt wel 0,15% bij omdat ik geen brandverzekering wou nemen bij de desbetreffende bank en ook geen verplichting om het loon daar te storten. Uiteindelijk haal ik het verschil er meer dan uit door de brandverzekering bij een zelfstandige verzekeraar te nemen en heb ik alle vrijheid
Er komt wel 0,15% bij omdat ik geen brandverzekering wou nemen bij de desbetreffende bank en ook geen verplichting om het loon daar te storten. Uiteindelijk haal ik het verschil er meer dan uit door de brandverzekering bij een zelfstandige verzekeraar te nemen en heb ik alle vrijheid
Hallo iedereen,
wij lenen 160.000 euro op 18 jaar vast tegen 1,13% met quotiteit van 50%. Er gaat nog een deel hypotheek mee van onze vorige woning, namelijk 56.000. Daar moeten we 1,95% op betalen. De rente indertijd bij onze eerste woning was 2,33%
Wat moet ik daarvan vinden? Ik snap wel dat ik niet echt in een goede positie zit omdat ik als ik bij andere bank ga, ik met extra (verbrekings)kosten zit. Maar toch, het lijkt me dat er toch hier en daar nog wat af kan, zeker van de 1,95% Hoe pak ik dat het beste aan?
ssv 50/50 bedraagt 1600 euro en 1200 euro.
wij lenen 160.000 euro op 18 jaar vast tegen 1,13% met quotiteit van 50%. Er gaat nog een deel hypotheek mee van onze vorige woning, namelijk 56.000. Daar moeten we 1,95% op betalen. De rente indertijd bij onze eerste woning was 2,33%
Wat moet ik daarvan vinden? Ik snap wel dat ik niet echt in een goede positie zit omdat ik als ik bij andere bank ga, ik met extra (verbrekings)kosten zit. Maar toch, het lijkt me dat er toch hier en daar nog wat af kan, zeker van de 1,95% Hoe pak ik dat het beste aan?
ssv 50/50 bedraagt 1600 euro en 1200 euro.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik mag dus op zich content zijn? Ik moet zeggen dat ik enkel bij mijn huisbank heb aangeklopt. Als ik hier al hoor dat het faire deail is, kan ik gerust zijnEarthNvstr1 schreef: ↑1 april 2021, 18:43Dat het ok is, aangenomen dat je op die 56.000 woonbonus behoudt.
Je moet ook niet het onderste uit de kan willen.
Hallo
Wat denken jullie van 100% hypothecaire mandaat? Is dit een veilige optie?
Wat denken jullie van 100% hypothecaire mandaat? Is dit een veilige optie?
Veilig voor wie?
Voor u zou dat goed zijn, maar ik vrees dat je geen bank gaat vinden die daarin mee zal willen.
Voor u zou dat goed zijn, maar ik vrees dat je geen bank gaat vinden die daarin mee zal willen.