aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
TIP
Re: aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
Wij zijn nu enkele banken afgegaan, het laagste dat we tot nu toe hebben is 1,46% op 90% quotiteit 25 jaar bij keytrade. Bij al de andere banken komen we op 1,75%. De rente is een klein beetje gestegen en vandaar dat ze nu een hoger tarief aanrekenen 

Volgend voorstel gekregen:
Bedrag van 360.000 euro op 25 jaar vast, quotiteit van 90,5%, rentevoet 1,24%
SSV er verplicht bij te nemen, net als brandverzekering, SSV komt op €10.000 voor 75% dekking voor mij en mijn vrouw (beiden 35), eenmalige betaling.
Volledige bedrag kan op mandaat, ik behoud nog een hypothecair krediet van +- €30.000 van onze huidige woning bij deze bank, ze weten maw dus ook wel dat ik wat vast zit, is heel complex dossier en op deze manier verlies ik onze woonbonus niet voor de komende zeven jaar (pandwissel).
Wat denken jullie?
Groeten!
SSV er verplicht bij te nemen, net als brandverzekering, SSV komt op €10.000 voor 75% dekking voor mij en mijn vrouw (beiden 35), eenmalige betaling.
Volledige bedrag kan op mandaat, ik behoud nog een hypothecair krediet van +- €30.000 van onze huidige woning bij deze bank, ze weten maw dus ook wel dat ik wat vast zit, is heel complex dossier en op deze manier verlies ik onze woonbonus niet voor de komende zeven jaar (pandwissel).
Wat denken jullie?
Groeten!
Wij hebben volgend voorstel gekregen:
1,20% 25j vast
Met ssv 100% 7.800 euro
Brandverzek 8.370 euro
Wat denken jullie van de verplichte ssv&brandverzekering?
1,20% 25j vast
Met ssv 100% 7.800 euro
Brandverzek 8.370 euro
Wat denken jullie van de verplichte ssv&brandverzekering?
Wat gaat ge verzekeren tegen brand? Een winkelpand in Luik? 

Niemand die hier eens zijn mening wil over geven?Tomasz schreef: ↑11 maart 2021, 19:46 Volgend voorstel gekregen:
Wat denken jullie?
Groeten!

- Stevig bedrag om te lenen.
- Goede intrestvoet.
- Stevige SSV
- Heb je het bedrag van de brandverzekering vergeleken met andere verzekeraars?
- Mooi dat je geen extra kredietkosten moet betalen.
- Is 7 jaar woonbonus het maximale?
- Goede intrestvoet.
- Stevige SSV
- Heb je het bedrag van de brandverzekering vergeleken met andere verzekeraars?
- Mooi dat je geen extra kredietkosten moet betalen.
- Is 7 jaar woonbonus het maximale?
SSV is inderdaad stevig, had daar graag nog 10% korting verkregen, zeker omdat we het in 1 keer betalen. Nu goed, het is ook een stevig bedrag dat we lenen (zoals je zelf aanhaalt), ben al blij dat we maar 75% dekking moeten hebben elk.
Bedrag brandverzekering heb ik niet vergeleken aangezien die sowieso verplicht is, zal ook geen duizenden euro's schelen over 25 jaar denk ik dan, of ben ik mis? Wordt er trouwens gecontroleerd als je na paar jaar overstapt?
Wat 7 jaar woonbonus betreft: ja dat is het maximale, dat krediet loopt af in 2028 en bedrag werd destijds geoptimaliseerd om tot dan net de korven van mijn vrouw en mezelf te vullen...
Bedankt voor de feedback!
Veel geluk en plezier met je aankoop.Tomasz schreef: ↑14 maart 2021, 20:45SSV is inderdaad stevig, had daar graag nog 10% korting verkregen, zeker omdat we het in 1 keer betalen. Nu goed, het is ook een stevig bedrag dat we lenen (zoals je zelf aanhaalt), ben al blij dat we maar 75% dekking moeten hebben elk.
Bedrag brandverzekering heb ik niet vergeleken aangezien die sowieso verplicht is, zal ook geen duizenden euro's schelen over 25 jaar denk ik dan, of ben ik mis? Wordt er trouwens gecontroleerd als je na paar jaar overstapt? Als het 100€ euro per jaar scheelt, maakt het toch 2500 euro verschil. Vraag je huidige makelaar om een offerte , vraag ook de prijs bij je bank. Bij grote verschillen willen ze u wel eens de vrijheid geven.
Wat 7 jaar woonbonus betreft: ja dat is het maximale, dat krediet loopt af in 2028 en bedrag werd destijds geoptimaliseerd om tot dan net de korven van mijn vrouw en mezelf te vullen... Ik vermoedde al zoiets.
Is het voor zo'n hoog bedrag niet interessanter om de SVV per maand/per jaar te betalen? Ook een puur persoonlijke keuze natuurlijk.Tomasz schreef: ↑14 maart 2021, 18:01Niemand die hier eens zijn mening wil over geven?Tomasz schreef: ↑11 maart 2021, 19:46 Volgend voorstel gekregen:
Wat denken jullie?
Groeten!![]()
Bedankt! We zijn gelukkig en dat is ook al veel waardpukkie007 schreef: ↑14 maart 2021, 21:49Veel geluk en plezier met je aankoop.Tomasz schreef: ↑14 maart 2021, 20:45
SSV is inderdaad stevig, had daar graag nog 10% korting verkregen, zeker omdat we het in 1 keer betalen. Nu goed, het is ook een stevig bedrag dat we lenen (zoals je zelf aanhaalt), ben al blij dat we maar 75% dekking moeten hebben elk.
Bedrag brandverzekering heb ik niet vergeleken aangezien die sowieso verplicht is, zal ook geen duizenden euro's schelen over 25 jaar denk ik dan, of ben ik mis? Wordt er trouwens gecontroleerd als je na paar jaar overstapt? Als het 100€ euro per jaar scheelt, maakt het toch 2500 euro verschil. Vraag je huidige makelaar om een offerte , vraag ook de prijs bij je bank. Bij grote verschillen willen ze u wel eens de vrijheid geven.
Wat 7 jaar woonbonus betreft: ja dat is het maximale, dat krediet loopt af in 2028 en bedrag werd destijds geoptimaliseerd om tot dan net de korven van mijn vrouw en mezelf te vullen... Ik vermoedde al zoiets.

Fijne avond nog!
Ik denk het niet, we betalen dan op 25 jaar tijd €2.000 meer en bovendien is het weer een vervelende jaarlijkse kost die terugkomt voor zowel mijn vrouw als mij. Nu lenen we wel wat meer hierdoor, maar het vermijdt wel een vervelende jaarlijkse factuur bovenop autoverzekeringen, KI etc... Het is zoals je zelf aanhaalt, natuurlijk elk zijn ding, maar ik lees toch veel dat het gezonder is om dit bij aankoop in één keer te betalen, op die manier blijft er later meer geld over voor onvoorziene omstandigheden.
Ik redeneer normaal ook zoals jou/jullie, maar 10000 euro is wel een hele som in jullie geval. 2000 euro zal inderdaad wel de kost zijn qua cijfers, maar in de praktijk is het sowieso een wat lager door inflatie en wat je met die 10000 euro anders zou doen. Als je het belegt heb je misschien evenveel op het einde van de rit.Tomasz schreef: ↑14 maart 2021, 23:06Ik denk het niet, we betalen dan op 25 jaar tijd €2.000 meer en bovendien is het weer een vervelende jaarlijkse kost die terugkomt voor zowel mijn vrouw als mij. Nu lenen we wel wat meer hierdoor, maar het vermijdt wel een vervelende jaarlijkse factuur bovenop autoverzekeringen, KI etc... Het is zoals je zelf aanhaalt, natuurlijk elk zijn ding, maar ik lees toch veel dat het gezonder is om dit bij aankoop in één keer te betalen, op die manier blijft er later meer geld over voor onvoorziene omstandigheden.
Vergeet ook niet als je het huis eerder zou verkopen (of je relatie loopt mis en je gaat het verkopen), je het volledig bedrag meteen kwijt bent.
of als je een meevaller hebt, en je de lening vervroegd zou terugbetalen....
Ik kan mis zijn maar volgens mij wordt dat gewoon verrekend. Wij hebben twee jaar geleden onze lening laten herzien en ook de looptijd deels ingekort. Als gevolg daarvan is een deel van de betaalde som voor SSV teruggestort. Ik ga/ging ervan uit dat dat voor een vervroegde terugbetaling van de lening ook het geval zou zijn.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ja, maar dat is nooit een perfecte prorata dat je terugkrijgt. Verzekeraar houdt altijd kosten in.Badwater schreef: ↑15 maart 2021, 08:28 Ik kan mis zijn maar volgens mij wordt dat gewoon verrekend. Wij hebben twee jaar geleden onze lening laten herzien en ook de looptijd deels ingekort. Als gevolg daarvan is een deel van de betaalde som voor SSV teruggestort. Ik ga/ging ervan uit dat dat voor een vervroegde terugbetaling van de lening ook het geval zou zijn.