aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
Re: aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
Ja daar zijn die heel goed in, mensen buitenpesten die nieuw zijn.Rombout schreef: ↑13 maart 2020, 09:21Vroeger was er een "man uit Gent" die met de regelmaat van de klok echte besparingstips post(t?)e op dit forum. Waarmee niet bedoeld wordt dat die van jou, haelewijn, waardenloos zijn.
Jammer genoeg werd hij door het gekende duo van fake trollenjagers hier buitengepest.
Een van die twee ingebeelde superhelden geeft hem nog nu en dan steken onder water.
Even gezond; daar kan ik inkomen. Maar "gezonder"
Minder broodverbeteraars in.
Betere graanmengeling ipv goedkopere mix.
Als iemand graag het verschil weet tussen brood en brood : kijk eens op YouTube, 'keuringsdienst van waarde'. Zij deden meerdere programma's over brood. Bijvoorbeeld :
https://youtu.be/WNmNTdA7Q4E
Zo'n programma's hebben we in België niet. Gene zever !
Betere graanmengeling ipv goedkopere mix.
Als iemand graag het verschil weet tussen brood en brood : kijk eens op YouTube, 'keuringsdienst van waarde'. Zij deden meerdere programma's over brood. Bijvoorbeeld :
https://youtu.be/WNmNTdA7Q4E
Zo'n programma's hebben we in België niet. Gene zever !
"Gezonder" is misschien een druppel op een hete plaat maar mijn brood is alvast zonder suiker en met weinig zout.
-
anonymous
Bij ons ook. Geen suiker, bijna geen zout en op artisanale wijze gebakken. Deeg zelf kneden + in de oven ipv in een machine.
Wel jammer dat iedereen tegenwoordig aan het bakken is geslagen. Ik vind al twee weken geen speltbloem meer in de winkels.
Wel jammer dat iedereen tegenwoordig aan het bakken is geslagen. Ik vind al twee weken geen speltbloem meer in de winkels.
Ja lastig he FTP... in Delhaize hier hadden ze nog een beetje speltbloem.
Echt knap dat je het zonder machine doet! We hebben een broodbakmachine.
Koop je nog brood bij de de bakker of bak je al je brood zelf?
Echt knap dat je het zonder machine doet! We hebben een broodbakmachine.
Koop je nog brood bij de de bakker of bak je al je brood zelf?
Ik heb het ook enkele keren geprobeerd zonder machine (ik heb er geen) maar ik heb altijd last met de vorm van het brood.
Dat kan je gedeeltelijk oplossen door een cakevorm te gebruiken.
Als je de aankoop van een broodmachine rekent en een snijmachine vind ik het nooit nog een lonende optelsom. Wel leuk om doen..
Ik eet graag brood met roggebloem erin (en liefst veel) maar dan rijst het brood erg weinig doordat het te zwaar wordt van deeg.
Beste brood dat ik van mijn leven al heb gegeten koop ik bij CRU (van Colruyt).
@FTP : online al gekeken ?
Dat kan je gedeeltelijk oplossen door een cakevorm te gebruiken.
Als je de aankoop van een broodmachine rekent en een snijmachine vind ik het nooit nog een lonende optelsom. Wel leuk om doen..
Ik eet graag brood met roggebloem erin (en liefst veel) maar dan rijst het brood erg weinig doordat het te zwaar wordt van deeg.
Beste brood dat ik van mijn leven al heb gegeten koop ik bij CRU (van Colruyt).
@FTP : online al gekeken ?
-
anonymous
Het is inderdaad lastig want we maken al jaren zelf ons brood. Dat nu plots iedereen plots gaat bakken is een beetje zuur maar kom.
Ik heb al een paar keer voorgesteld om een machine te kopen maar mijn vrouw wil het persé uit de oven.
We kopen af en toe nog zelf brood bij de bakker maar als je zelf gebakken brood gewoon bent dan is dat van de bakker maar slappe koek.
@haelewyn, online nog niet gekeken. Zal ik eens doen. De vorm van het brood is idd wat lastig bij het zelf bakken maar van mij hoeft dat niet perfect te zijn.
Het is inderdaad leuk om te doen, thuis brood bakken.
We hebben een snijmachine eens ergens gekregen, maar we gebruiken meestal een broodmes.
De prijs van onze machine valt op zich wel mee, ik denk dat het rond de 55 eur was voor een Domo. Maar ja , je kan daar natuurlijk zo duur in gaan als je zelf wilt.
Ik krijg vaak erg plat brood als resultaat, dus geen hoogte genoeg in de sneden.
Het brood zakt uit tussen in de over gaan en eruit nemen.. en door de Rogge rijst het te weinig.
Een knapperige korst zoals bij Cru krijg ik ook niet echt makkelijk.
Vroeger waren Broodmachines redelijk slecht van kwaliteit en levensduur. Geen idee of dat ooit gebeterd is.
Nog een nadeel : onderaan altijd dat gat erin door de haak. Daarin is de gewone oven beter..
Zelf kneden geeft ook een zekere voldoening..
Het brood zakt uit tussen in de over gaan en eruit nemen.. en door de Rogge rijst het te weinig.
Een knapperige korst zoals bij Cru krijg ik ook niet echt makkelijk.
Vroeger waren Broodmachines redelijk slecht van kwaliteit en levensduur. Geen idee of dat ooit gebeterd is.
Nog een nadeel : onderaan altijd dat gat erin door de haak. Daarin is de gewone oven beter..
Zelf kneden geeft ook een zekere voldoening..
De gekende Panasonic broodmachine stak er qua "tevredenheid van gebruikers" met kop en schouder bovenuit in een Test-Aankoop artikel van vorig jaar (of twee jaar geleden).
Ik heb die ook al lang en ben er ook heel tevreden over. Alleen begrijp ik niet waarom ze die haak niet altijd in "dwarse" stand kunnen laten eindigen na het kneden: dan had er maar 1 sneetje last van.
Ik heb die ook al lang en ben er ook heel tevreden over. Alleen begrijp ik niet waarom ze die haak niet altijd in "dwarse" stand kunnen laten eindigen na het kneden: dan had er maar 1 sneetje last van.
Ik probeer al een tijdje de VRT en VTM app uit, en meer bepaald de functie om te casten naar de TV. Werkt al enkele weken prima. Feit is dat ik amper de televisie opzet, en daarom denk aan een internet only abonnement. Telenet is de enige die dit aanbied, en hoewel normaliter de duurste, komt zo een abbo op slechts 32€ p/m.
Mensen met ervaring?
Mensen met ervaring?
Mijn moeder heeft 15 jaar bijna dagelijks gebakken met een panasonic broodmachine, toen was de anti-aanbaklaag versleten, waardoor je het brood er moeilijk uitkrijgt en nieuwe bak is duur.
Eerst was ze begonnen met een goedkope Domo, binnen een jaar kwam er rook uit. Garantietoestel heeft het iets langer uitgehouden maar de haak deed raar tijdens het kneden. Misschien dat de kwaliteit nu beter is.
Maar als je eens wil proberen is tweedehands veel interessanter. Een paar jaar geleden heb ik 10€ betaald voor een weinig gebruikte panasonic in een garageverkoop, en nog eens 5€ voor een reserve op de rommelmarkt.