Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

aandelen als alternatief voor obligaties

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
54 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Lilly
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Lilly
Verstuur privébericht

Re: aandelen als alternatief voor obligaties

• Citeer

Bericht door Lilly » 21 maart 2018, 09:45

Welke obligaties? Ik heb er meer gehad, maar die hebben hun vervaldag bereikt. Met dat geld heb ik aandelen bijgekocht. Momenteel nog 1 perpetual en 1 van een bedrijf.

Mixfondsen? Grotendeels de selectie van MK.

70% is verdeeld over 70% aandelen en 30% cash.

Van een sterke daling van mijn aandelen heb ik weinig schrik. Mijn horizon is lang genoeg om de verliezen op te halen en in the long run zouden aandelen een beter parcours moeten afleggen.

Wat wil ik? Ik kick niet op een grote auto, of een paar chique schoenen. Ik weet dat ik in een luxe-positie zit en ben daar mijn ouders zeer dankbaar voor. Ik geef mijn geld dan ook liever uit aan eens gaan eten met vrienden of familie. Als ik dan toch voor iets beleg of spaar, zou het zijn om vroeger te stoppen met werken en te rentenieren in een warm land. :)

In februari heb ik bijgekocht. Ik blijf een vrouw en aan solden ben ik gevoelig ;D

reteiP
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door reteiP » 21 maart 2018, 09:58

Een aandeel dat je als obligatie kan beschouwen is de Nationale Bank.
€140 dividend op €3000 beurskoers
= 4,7% bruto of 3,3% netto

Als je een obligatie zoekt met 3% netto kom je bij junk uit.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash

molenveld
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer molenveld
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door molenveld » 21 maart 2018, 10:43

Waar haal je die €140 reteiP? NBB jaarresultaten en dividend worden toch pas volgende week bekend gemaakt?

Dividenden zijn trouwens ook al regelmatig gedaald:

2017-05-19 Coupon 215 € 98,55
2016-05-23 Coupon 214 € 98,85
2015-05-22 Coupon 213 € 108,69
2014-06-02 Coupon 212 € 124,20
2013-06-03 Coupon 211 € 115,53
2012-06-05 Coupon 210 € 106,32
2011-06-06 Coupon 209 € 124,59
2010-06-07 Coupon 208 € 94,86

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 21 maart 2018, 10:53

Niet vergeten dat de nettodividenden ook daalden door de hogere RV. Maar voor dit jaar verwacht ik ook een daling van de NBB, en dit zal zo blijven totdat de statutaire portefeuillegroei de lagere interesten zal compenseren. En dan zouden we toch moeten kunnen stabiliseren rond de 120 bruto, en dan lichtjesaan stijgen als de rentevoeten beginnen te stijgen.

Dus in theorie ben ik het met Reteip eens. Het is een bond-like investering, maar de 140 kan wel wat lichter uitvallen dan je zou denken de komende jaren.

Disclosure: 3 aandelen NBB in port. Puur voor het periodiek inkomen (en niet omdat ik denk dat ik recht heb op het goud O0 )

reteiP
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door reteiP » 21 maart 2018, 11:39

molenveld schreef: ↑21 maart 2018, 10:43 Waar haal je die €140 reteiP? NBB jaarresultaten en dividend worden toch pas volgende week bekend gemaakt?

Dividenden zijn trouwens ook al regelmatig gedaald:

Dat lijstje is wel het netto dividend!
De reden dat je bij een aandeel als bondproxy wat meer rendement kan verwachten is voor een stuk te danken aan het feit dat je dividend niet zeker is. Kan dus dalen, maar ook stijgen...
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash

Lilly
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Lilly
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lilly » 21 maart 2018, 14:31

Merci, Reteip. Dat vind ik een interessante tip. :-*

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 21 maart 2018, 15:20

reteiP schreef: ↑21 maart 2018, 09:58 Een aandeel dat je als obligatie kan beschouwen is de Nationale Bank.

Als je een obligatie zoekt met 3% netto kom je bij junk uit.
molenveld schreef: ↑21 maart 2018, 10:43 Dividenden zijn trouwens ook al regelmatig gedaald:

reteiP schreef: ↑21 maart 2018, 11:39 Dat lijstje is wel het netto dividend!
Aandelen zijn altijd riscovoller.
Er zijn veel hardnekkige mythes over dividendaandelen.
De prijs van NBB is gedaald van 3651 Euro op 1 Juli 2010 naar 3551 Euro vandaag. incorrect zie hieronder voor de correcte standen

Het rendement (XIRR formule) van NBB in de vermelde periode is 0.90% incorrect zie hieronder voor de correcte berekening
dit is zonder rekening te houden met transactiekosten, bewaarkosten etc.

Edit: deze post was incorrect op een paar punten. Zie post hieronder voor de korrekte info.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 21 maart 2018, 17:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 21 maart 2018, 15:29

Lilly schreef: ↑19 maart 2018, 14:55 Ik zit met een (luxe-) probleem: door het overlijden van mijn oma komt er binnenkort een pak geld (en een huis) mijn richting uit.

Geld dat ik dus niet direct nodig heb. Momenteel zit er van mijn volledige portefeuille:
7,5% in een kasbon
3,5% in obligaties
6% in goud en zilver
13,5% in mixfondsen

De overige 70% in aandelen en cash.

Ik ben nogal fan van (individuele) aandelen, maar volgens de experts zou ik meer in obligaties en (aandelen van) vastgoed moeten steken.

Zijn hier mensen die ook weinig voor obligaties voelen? Hoe compenseren jullie dat? Zijn er alternatieven voor die obligaties? Steek ik toch een aardig bedrag in obligaties of een obligatie-etf? Graag jullie mening.

Ben 21 jaar en studeer nog (Ik weet het, ik ben met mijn gat in de boter gevallen)
Lilly schreef: ↑21 maart 2018, 09:45 Welke obligaties? Ik heb er meer gehad, maar die hebben hun vervaldag bereikt. Met dat geld heb ik aandelen bijgekocht. Momenteel nog 1 perpetual en 1 van een bedrijf.

Mixfondsen? Grotendeels de selectie van MK.

70% is verdeeld over 70% aandelen en 30% cash.

Van een sterke daling van mijn aandelen heb ik weinig schrik. Mijn horizon is lang genoeg om de verliezen op te halen en in the long run zouden aandelen een beter parcours moeten afleggen.

Wat wil ik? Ik kick niet op een grote auto, of een paar chique schoenen. Ik weet dat ik in een luxe-positie zit en ben daar mijn ouders zeer dankbaar voor. Ik geef mijn geld dan ook liever uit aan eens gaan eten met vrienden of familie. Als ik dan toch voor iets beleg of spaar, zou het zijn om vroeger te stoppen met werken en te rentenieren in een warm land. :)

In februari heb ik bijgekocht. Ik blijf een vrouw en aan solden ben ik gevoelig ;D
Voor het geld dat je reserveert voor lange termijn beleggingen om " vroeger te stoppen met werken en te rentenieren in een warm land" kan meer risico aan. Geld dat je wil gebruiken op kortere termijn kan je best niet beleggen in aandelen, Deze kunnen in korte periode (denk dagen) veel geld verliezen en zelfs na vele jaren nog op verlies staan. Persoonlijk beschouw ik dit deel van mijn vermogen niet als "belegging".

Snel gerekend (misschien kan je een portefeuille aanmaken via Morningstar) heb je vandaag zo'n 50-60% aandelen, en blijkbaar ben je bestand aan de volatiliteit van een correcte zoals in Feb.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 21 maart 2018, 15:36

B7H4long schreef: ↑21 maart 2018, 15:20
De prijs van NBB is gedaald van 3651 Euro op 1 Juli 2010 naar 3551 Euro vandaag.

Het rendement (XIRR formule) van NBB in de vermelde periode is 0.90%
dit is zonder rekening te houden met transactiekosten, bewaarkosten etc.
Akkoord, maar buy low en sell high geldt voor alles hé.

1 juli 2010 is ook mooi arbitrair gekozen. Wat is het rendement op 5 jaar? en 10 jaar?

Gewoon lukraak 'bijna de top' nemen op een 10 jaar chart om een punt te bewijzen zegt op zich niets. Puur feitelijk hebt u gelijk. Maar eerlijker zou zijn om een overzicht te schetsen op 1,3,5 en 10 jaar. Desnoods met 8 jaar ertussenin, daar heb ik geen probleem mee. Maar ik begin ook niet met 'oh op 1 juni 2012 was de koers 2075 EUR, dus het XIRR rendement is XXX'.

Cronos
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door Cronos » 21 maart 2018, 15:45

reteiP schreef: ↑21 maart 2018, 09:58 Als je een obligatie zoekt met 3% netto kom je bij junk uit.
Waarom?

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 21 maart 2018, 15:49

Poldermol schreef: ↑21 maart 2018, 15:36 1 juli 2010 is ook mooi arbitrair gekozen. Wat is het rendement op 5 jaar? en 10 jaar?

Gewoon lukraak 'bijna de top' nemen op een 10 jaar chart om een punt te bewijzen zegt op zich niets. Puur feitelijk hebt u gelijk.
Gewoon de startdatum genomen die hogerop vermeld werd in de lijst van dividenden ..

dw
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer dw
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door dw » 21 maart 2018, 15:57

Incremental schreef: ↑20 maart 2018, 16:48 Als de auteur in kwestie al in 1976 zegt dat het boek niet meer relevant/actueel is, dan vrees ik dat het er 40 jaar later niet veel beter op is geworden.

http://www.bylo.org/bgraham76.html
I am no longer an advocate of elaborate techniques of security analysis in order to find superior value opportunities. This was a rewarding activity, say, 40 years ago, when our textbook "Graham and Dodd" was first published; but the situation has changed a great deal since then. In the old days any well-trained security analyst could do a good professional job of selecting undervalued issues through detailed studies; but in the light of the enormous amount of research now being carried on, I doubt whether in most cases such extensive efforts will generate sufficiently superior selections to justify their cost. To that very limited extent I'm on the side of the "efficient market" school of thought now generally accepted by the professors.
Ik zou twee nuanceringen bij die quote willen geven:

1) Zelfs als je gelooft dat de aandelenanalyse zoals uitgelegd in The Intelligent Investor aan waarde verloren heeft, staat er nog steeds veel nuttigs in het boek - niet in het minst rond de psychologie van beleggen (Mr. Market is één van de belangrijkste concepten die een belegger moet begrijpen, imo). Net als de Bijbel of Koran is The Intelligent Investor een boek dat je op veel manieren kan lezen en waar iedereen wel iets leuks kan uithalen ;)

2) Met die veelheid aan informatie en analyse valt het voor de Belgische aandelenbelegger nogal tegen. Voor elk groot bedrijf zijn er tegenwoordig tientallen analistenrapporten te vinden. Kijk je echter naar kleinere, lokalere bedrijven zie je echter dat ze vaak door geen enkele analist worden opgevolgd, of door slechts een enkele (hier in België is dat dan vaak iemand van KBC). Voor wie wilt beleggen in kleine bedrijven - vaak de sterkste groeiers - is eigen analyse toch nog altijd onmisbaar.

Verder vind ik Buffett's bedenkingen bij de efficiënte-markthypothese toch ook het lezen waard.

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 21 maart 2018, 16:18

B7H4long schreef: ↑21 maart 2018, 15:49
Poldermol schreef: ↑21 maart 2018, 15:36 1 juli 2010 is ook mooi arbitrair gekozen. Wat is het rendement op 5 jaar? en 10 jaar?

Gewoon lukraak 'bijna de top' nemen op een 10 jaar chart om een punt te bewijzen zegt op zich niets. Puur feitelijk hebt u gelijk.
Gewoon de startdatum genomen die hogerop vermeld werd in de lijst van dividenden ..
Ja akkoord, ik 'beschuldig' u niet hé. Maar 7 jaar en 9 maanden is wel enorm arbitrair natuurlijk. Als dat lijstje zou bestaan over 5 jaar of 10 jaar, het resultaat zou uiteraard fors beïnvloed worden.

En eerlijk is eerlijk: op de website van de NBB waar je het vandaan haalde gaat de tijdslijn nog veel verder terug. Dus die 7 jaar en 9 maanden hebt u toch wel lukraak gekozen om uw punt harder te maken, niet?

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 21 maart 2018, 17:14

Poldermol schreef: ↑21 maart 2018, 16:18
B7H4long schreef: ↑21 maart 2018, 15:49
Ja akkoord, ik 'beschuldig' u niet hé. Maar 7 jaar en 9 maanden is wel enorm arbitrair natuurlijk. Als dat lijstje zou bestaan over 5 jaar of 10 jaar, het resultaat zou uiteraard fors beïnvloed worden.

En eerlijk is eerlijk: op de website van de NBB waar je het vandaan haalde gaat de tijdslijn nog veel verder terug. Dus die 7 jaar en 9 maanden hebt u toch wel lukraak gekozen om uw punt harder te maken, niet?
Bedankt om mij dit opnieuw te laten bekijken.
Mijn bedoeling was een datum te nemen die een paar dagen voor het oudste dividend van de lijst hierboven. Ik heb een fout gemaakt. De koers van NBB-BNB op 1 Juni 2010 was 3939 Euro en de koers nu 3000 Euro.
Het rendement van dit aandeel op de vermelde periode word dus -0.25% - en dit zonder transactie en bewaarkosten.

Zoals gevraagd hier de grafieken van 5 en 10 jaar. Om dit in perspektief te geven heb ik er ook de brede MSCI wereldindex bijgezet.
Schermopname (26).png
Schermopname (25).png

Toch een verschil met de bewering:
Een aandeel dat je als obligatie kan beschouwen is de Nationale Bank.
Ik raad de mensen die hiervoor interesse hebben om in te zoomen op de dagen rond de dividenden.
Voor mij toont dit duidelijk het verschil tussen intrest (waar het kapitaal niet aangetast word) en een dividend betaling die de prijs van een aandeel negatief beinvloed.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 21 maart 2018, 18:18

Ik begrijp uw punt, maar sta me toe twee extra opmerkingen te maken;

* Zou het niet zinvoller zijn om met een distribuerend obligatiefonds te vergelijken ipv de MSCI world index? Alsook, wat is het nut om een Acc ETF te vergelijken met een distribuerend aandeel? Dat is appels met appelsienen, niet?

* Het kapitaal van een obligatie is inderdaad zogezegd veilig. Maar hoe verhoudt de NBB zich tov de PERPETUELE obligaties? Dat lijkt me een betere vergelijkingscategorie dan een obligatie van bepaalde duur.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

54 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy