Aandelen Limburg win(d)t
TIP
-
Bucksenraeke
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: Aandelen Limburg win(d)t
Maarten, inderdaad ik ben een participant, maar ook mijn advies is spreiden. Ik zit ook in Ecopower en Groenkracht.
Beauvent is er ook zo eentje uit de groene sector, max van 7 aandelen aan 250 euro/stuk
Hallo groene jongens
Op volgende pagina staat een lijst met alle (erkende) coöperatieven waar je kunt participeren, lijkt me handig voor wie wil spreiden: http://www.energiesparen.be/energiecooperant" onclick="window.open(this.href);return false;
In die lijst staat energievoormeernatuur.org
Ik had daar nog niet van gehoord, iemand hier wel al ervaring mee?
Ik weet niet of die wel in staat zal zijn om dividenden uit te keren. Als je naar hun site surft, naar nieuws aan cooperant (http://www.energievoormeernatuur.org/ni ... cooeperant" onclick="window.open(this.href);return false;) dan lees je daarMaarten schreef:In die lijst staat energievoormeernatuur.org
ongenuanceerd of niet, als 1 van de partners gerechtelijke bescherming geniet en daarna misschien in faling gaat moeten de andere partners het rechttrekken en dan is er naar mijn gevoel veel minder 'zekerheid' (dat heb je wel nooit natuurlijk) van een hoog dividend.Beste Coöperant,
De CVBA ‘Energie voor meer natuur’ is opgericht door drie afdelingen van Natuurpunt, Linea Trovata Suntec NV en Sun Invest NV.
Omwille van liquiditeitsproblemen heeft Linea Trovata Suntec NV op 28 oktober 2011 in het kader van de Wet op Continuïteit van Ondernemingen (WCO) een gerechtelijke bescherming tegen schuldeisers verkregen. Dat werd zoals voorzien gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 4 november 2011. Hierover verscheen deze week een zeer ongenuanceerd bericht in de pers.
Hola, inderdaad oppassen dus!
Nu bij ecopower geweten is dat ze 4% gaan geven vraag ik mij af of iemand al iets gehoord heeft van limburg wind. Daar was het vorig jaar al 4%
Was net eens aan het rondneuzen bij limburgwind.
In hun Aanvulling staathet Financieel plan (Pagina 15).
https://www.limburgwind.be/Uploads/limb ... 120306.pdf
Resultaten van het boekjaar:
2012: 524.568
2013: 567.854
2014: 567.532
2015: 396.160
2016: 225.411
Waarom gaan de verwachte resultaten zo snel bergaf?
Ik vind het niet zo direct terug.
In de prospectus staan dan weer andere bedragen (Pagina 57):
https://www.limburgwind.be/prospectus/p ... -09-27.pdf
2011: 310.784
2012: 525.158
2013: 526.222
2014: 526.775
2015: 539.723
Ok. 'k Heb het gevonden.
De winstprognose zoals hieronder weergegeven verschilt in hoofdzaak van de
winstprognose opgenomen in het Prospectus van 13 september 2011 door:
- M.b.t. financiële opbrengsten: de impact van de bijkomende financiële opbrengsten
ingevolge de verwachte kapitaalophaling in het kader van deze nieuwe openbare
aanbieding van aandelen en de uitlening van deze opgehaalde gelden aan Limburg
Win(d)t NV. De financiële opbrengsten dalen in 2015 aangezien er voorzichtigheidshalve
van wordt uitgegaan dat de in de eerste ronde (in 2010) opgehaalde gelden (5.625.000
euro) integraal worden terugbetaald aan de vennoten (die vanaf dan kunnen uittreden)
en deze gelden dus niet verder worden belegd in Limburg wind CVBA. Zoals blijkt uit de
cijfers ondersteunt de winstprognose ook dan nog de mogelijkheid van een jaarlijks
dividend van minimum 4%.
Bovenstaande vraag mag dus gedeleted worden.
Maar omdat anderen misschien zelfde vraag hebben laat ik het maar staan.
In hun Aanvulling staathet Financieel plan (Pagina 15).
https://www.limburgwind.be/Uploads/limb ... 120306.pdf
Resultaten van het boekjaar:
2012: 524.568
2013: 567.854
2014: 567.532
2015: 396.160
2016: 225.411
Waarom gaan de verwachte resultaten zo snel bergaf?
Ik vind het niet zo direct terug.
In de prospectus staan dan weer andere bedragen (Pagina 57):
https://www.limburgwind.be/prospectus/p ... -09-27.pdf
2011: 310.784
2012: 525.158
2013: 526.222
2014: 526.775
2015: 539.723
Ok. 'k Heb het gevonden.
De winstprognose zoals hieronder weergegeven verschilt in hoofdzaak van de
winstprognose opgenomen in het Prospectus van 13 september 2011 door:
- M.b.t. financiële opbrengsten: de impact van de bijkomende financiële opbrengsten
ingevolge de verwachte kapitaalophaling in het kader van deze nieuwe openbare
aanbieding van aandelen en de uitlening van deze opgehaalde gelden aan Limburg
Win(d)t NV. De financiële opbrengsten dalen in 2015 aangezien er voorzichtigheidshalve
van wordt uitgegaan dat de in de eerste ronde (in 2010) opgehaalde gelden (5.625.000
euro) integraal worden terugbetaald aan de vennoten (die vanaf dan kunnen uittreden)
en deze gelden dus niet verder worden belegd in Limburg wind CVBA. Zoals blijkt uit de
cijfers ondersteunt de winstprognose ook dan nog de mogelijkheid van een jaarlijks
dividend van minimum 4%.
Bovenstaande vraag mag dus gedeleted worden.
Maar omdat anderen misschien zelfde vraag hebben laat ik het maar staan.
-
Bucksenraeke
- Jr. Member

- Contacteer:
Dit jaar werd 5% dividend uitgekeerd. Ook de volgende jaren wordt een dividend van 5% verwacht. Als de eerste achtergestelde lening afloopt kan een vacuüm ontstaan.
De aandelen kosten 125 per stuk. Zijn dit vaste prijzen of kunnen de aandelen zelf nog stijgen in waarde?
In de Algemene vergadering van Limburg wind cvba op 25 mei 2012 werd aangekondigd dat het maximum aantal aandelen per aandeelhouder zal verhogen van 20 naar 24 aandelen van 125 euro. Vandaag is het zover. Op 10 september 2012 werd het prospectus voor de doorlopende openbare aanbieding van aandelen door Limburg wind cvba goedgekeurd door de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA). Deze openbare aanbieding is geldig van 13 september 2012 tot 12 september 2013. Er kan voor een maximumbedrag van 6.000.000 EUR opgehaald worden.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Ook voor aspiravi kun je nu intekenen voor extra aandelen.
Ik overweeg binnenkort hier in te stappen (max 3000 euro). Nog mensen die aandeelhouder zijn, ik heb enkel weet van Bucksenraeke.
De aandelen moeten ook 6 jaar in het bezit zijn vooraleer je kan verkopen.
De aandelen moeten ook 6 jaar in het bezit zijn vooraleer je kan verkopen.
-
AndrewBourgeois
- Full Member

- Contacteer:
Ik heb begin september de aandelen gekocht, en net als bij alle andere cvbas waarbij ik aandelen gekocht heb op diezelfde dag heb ik vorige week feedback gekregen op mijn aankoop. 'k heb dus geen problemen gehad.