Aankoop appartement of toch beter huren?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Aankoop appartement of toch beter huren?
Griekenland heeft binnenkort weer geld nodig, Italië en Spanje vechten wekelijks om te overleven op de rentemarkten
in de VS moet tegen oktober het budget worden vastgelegd en dus weer massaal geleend en bespaard worden, in november is het daar verkiezingen wat elk politiek overleg zal blokkeren, en in januari vallen de Bush tax cuts weg en moet er verplicht een triljoen dollar bespaard worden
de kans op wereldwijde economische malaise stijgt gigantisch in de komende maanden, met bijhorende depressie en inzakken van de (vastgoed)prijzen. in België is die correctie nog niet begonnen (itt de meeste andere landen), wat de daling des te scherper zal maken
ik zou zeggen wacht nog even met te beslissen en hou de markten in de gaten
in de VS moet tegen oktober het budget worden vastgelegd en dus weer massaal geleend en bespaard worden, in november is het daar verkiezingen wat elk politiek overleg zal blokkeren, en in januari vallen de Bush tax cuts weg en moet er verplicht een triljoen dollar bespaard worden
de kans op wereldwijde economische malaise stijgt gigantisch in de komende maanden, met bijhorende depressie en inzakken van de (vastgoed)prijzen. in België is die correctie nog niet begonnen (itt de meeste andere landen), wat de daling des te scherper zal maken
ik zou zeggen wacht nog even met te beslissen en hou de markten in de gaten
Wat jij doet kan ook niet! Op basis van de antidiscriminatiewet!ludo schreef:Als je iets wil verhuren doe je dit best zelf,en niet via Immo. Immomakelaars hebben maar één eigenbelang, de commissie ontvangen.. Zij dragen geen enkele verantwoordelijkheid voor het aanbrengen van een huurder.... en wettelijk mogen zij zomaar geen persoonlijke info vragen aan de kandidaat huurder... Ze kunnen het wel vragen, maar de huurder is niet verplicht om deze info te geven....
Als je zelf een solvabele huurder kandidaat hebt, kan je altijd eerst eens bij hem thuis gaan kijken hoe hij het daar doet. Kan je loonfiche's vragen van de laatste werkgever, een attest van de gemeente met zijn woonverleden,,en kan je zelf persoonlijke info vragen enz. enz. En je bent nooit verplicht te verhuren aan gelijk wie.. je mag enkel niet weigeren met als reden omdat hij van een andere strekking is of op ras of nationaliteit..
Dit citaat:
Sommige verhuurders vragen een loonfiche aan de huurder om te achterhalen of hij zal betalen. Hiermee moet u zeer goed opletten want de anti-discriminatiewet verbiedt discriminatie op basis van "fortuin".
Het is niet omdat de huurder weinig verdient dat hij een slechte betaler is. Een kandidaat-huurder met een BMW en een groot loon betaalt misschien minder goed dan een hardwerkende arbeider met een klein loon.
waarom zou men dat niet mogen vragen???? Men is nog altijd vrij om te vragen wat men wil, en de kandidaat huurder is nog altijd vrij om wel dan niet te antwoorden... En als men een kandidaat huurder een pand niet wil verhuren, moet men daar zelfs geen enkele reden voor opgeven. Zo simpel is da.. Het staat ieder nog altijd vrij zijn eigen criteria te bepalen, of men wel dan niet aan iemand wil verhuren.. En men is niet verplicht deze reden mee te delen of te omschrijven...
Akkoord met mouche, je mag geen persoonlijke papieren vragen zoals loonfiche enzovoort. Eén slimme huurder en je hebt een stevige klacht aan je broek, dit is echt onvoorstelbaar... Verhuur je het zelf, en je hebt een "nieuwe belg" aan de deur, dan wordt die meestal bijgestaan door het ocmw en nog iemand van één of andere dienst.... weigeren = klacht aan je broek....
Zelfs een immokantoor mag dit niet doen, doch probeert dit.....op vraag van de verhuurder.
@Sintorama: Met je bodybuilder je geld gaan ophalen deed mij echt glimlachten. Ik heb enkele maanden in Polen gewerkt, en één dag was ik onderweg met een "vertegenwoordiger" die bij boeren die nog geld moesten aan de firma, dit ging ophalen. Hij werd overal héél vriendelijk onthaald.... en overal vlot betaald.... s'Avonds vroeg ik hem hoe hij zo succesvol kon zijn al geldophaler van schulden.... hij grijnsde zo eens en deed zijn handschoenkoffertje open met de woorden.... "ze weten dat ik dit hier altijd meeheb...." en daar lag een geladen revolver....
Geld niet direct als bruikbare tip hé....
Zelfs een immokantoor mag dit niet doen, doch probeert dit.....op vraag van de verhuurder.
@Sintorama: Met je bodybuilder je geld gaan ophalen deed mij echt glimlachten. Ik heb enkele maanden in Polen gewerkt, en één dag was ik onderweg met een "vertegenwoordiger" die bij boeren die nog geld moesten aan de firma, dit ging ophalen. Hij werd overal héél vriendelijk onthaald.... en overal vlot betaald.... s'Avonds vroeg ik hem hoe hij zo succesvol kon zijn al geldophaler van schulden.... hij grijnsde zo eens en deed zijn handschoenkoffertje open met de woorden.... "ze weten dat ik dit hier altijd meeheb...." en daar lag een geladen revolver....
Geld niet direct als bruikbare tip hé....