Afer Europe
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Rendement tak 21 voor 2013
djtw schreef:Akkoord dat Afer nu de rangschikking aanvoert voor 2013.
Maar ik herinner me ook uit het verleden dat je toen dweepte met andere maatschappijen.
Overigens, als ik naar de grafiek hier op de site kijk, is het nog maar de laatste 2 jaar dat Afer bovenaan prijkt.
In 2005, 2006 en 2007 bengelen ze ONDER het gemiddelde qua rendement.
De BEHEERSkosten zijn 0,475%
Bij bijvoorbeeld DB For Life Dynamic is dat 0,00%, idem bij Allianz Invest For Life Dynamic 3A.
Zij haalden bovendien in 2012 een beter rendement dan Afer. Cijfers voor 2013 vind ik niet direct (ik heb geen van de 3).
Maw, 't is niet zo simpel van "één winning team" te kiezen, en te denken dat ze jaar na jaar de ranglijst zullen aanvoeren.
Wat mij interesseert is het totale netto rendement. Een beheerkost is er overal, rechtstreeks of onrechtstreeks, gratis bestaat alleen in sprookjes !
Kijk zelf naar de rendementen van de laatste 20 jaar, en ik daag je uit, zoek me één maatschappij met een beter gemiddelde, op 5 jaar, 10 jaar, 15 jaar, 20 jaar.
Wedden, dat je er weinig betere vind.
ps. Ook rekening houden met de lage instapkosten die mogelijk zijn.
Indien men geen lid is van testaankoop vind ik de instapkosten te hoog.
Ik ga nog een deel bijstorten, weet alleen nog niet via Patronale secure 21 of federale vita . Ik wacht rendementen af.
Ik ga nog een deel bijstorten, weet alleen nog niet via Patronale secure 21 of federale vita . Ik wacht rendementen af.
Afer europe 3.36 % voor 2013 is inderdaad niet slecht. Maar, ik stel me de vraag, zijn ze niet verplicht een hoge rente te geven om hun klanten te kunnen houden. De bijna 40 miljard euro die op Afer rekeningen staat, is voor de meeste klanten een spaarverzekering ouder dan 8 jaar, zodat ze dagelijks hun geld kunnen opvragen zonder kosten. En zolang ze maar genoeg rente geven, blijft men klant, en zullen er altijd wel nieuwe klanten bijkomen.
Re: Afer Europe
Op 5 jaar vind je zeker betere, aangezien AFER alleen de laatste 2 jaar hoog scoort.patrick1 schreef: Kijk zelf naar de rendementen van de laatste 20 jaar, en ik daag je uit, zoek me één maatschappij met een beter gemiddelde, op 5 jaar, 10 jaar, 15 jaar, 20 jaar.
Wedden, dat je er weinig betere vind.
ps. Ook rekening houden met de lage instapkosten die mogelijk zijn.
Op 20 jaar, tja, denk je dat ik van alle TAK21's de grafieken hier naast me liggen heb? Niet dus. De meeste bestaan trouwens geen 20 jaar en veranderen om de paar jaar van naam.
Alleen, als ik de PDF van Afer bekijk, dan is één ding héél opvallend: Al 20 jaar lang.... Elk jaar een beetje minder... Gestart op 6,23% en in 2012 op 3,94% bruto. Nog nooit gelijkgebleven of gestegen.
Maar, ik ga eens je oude posts opzoeken, want het staat mij voor dat jij hier vorig jaar deze tijd dweepte met Patronale, en hetzelfde zei. Ik ga even op zoek ;-).