Afleveringsdienst bepaalt mijn online koopgedrag
Re: Afleveringsdienst bepaalt mijn online koopgedrag
Houden die dan voorraad aan van groot witgoed in hun winkels ? Waar had je die machine dan willen ophalen ?
Ondertussen ook een straffe stoot met GLS (met de 'welwillende medewerking' van BPOST). Ik had twee wieltjes voor een step besteld. Dan krijg ik mail van GLS dat zij gaan bezorgen, maar dat ze een Coronaproof levering preferen via een Cubee.
Wel, ik ook. Dan kan ik 24/7 mijn pakje zelf gaan afhalen wanneer dat mij uitkomt. Er staan hier in de buurt verschillende van die pakketbusparken.
Dus ik kies een Cubee.
De volgende dag krijg ik een bericht van de leverancier "U heeft een Cubee gekozen, maar u heeft iets besteld, dat niet in een Cubee kan worden geleverd."
Wuddeh ?
Er stond wel nadrukkelijk, dat je geen complete steps of helmen in een Cubee moet laten leveren. Dat gaat natuurlijk fout. Maar twee wieltjes... wat hebben die voor omdoos gebruikt !??
GLS meldde de status "Adresgegevens onvolledig. Terug naar depot."
Ook heel knap. Ik heb die Cubee op hun website uitgezocht !
Dus ik heb een afhaalpunt gekozen en de levering was dan de volgende dag.
Dan kwam de aap uit de mouw. Op het envelopje zat een niet-leveringsticker. Met als reden "Cubee kapot !"
In geval van twijfel: geef de klant de schuld !
Kannie in een Cubee worden geleverd... adresgegevens onvolledig... jawel, jawel.
Ondertussen ook een straffe stoot met GLS (met de 'welwillende medewerking' van BPOST). Ik had twee wieltjes voor een step besteld. Dan krijg ik mail van GLS dat zij gaan bezorgen, maar dat ze een Coronaproof levering preferen via een Cubee.
Wel, ik ook. Dan kan ik 24/7 mijn pakje zelf gaan afhalen wanneer dat mij uitkomt. Er staan hier in de buurt verschillende van die pakketbusparken.
Dus ik kies een Cubee.
De volgende dag krijg ik een bericht van de leverancier "U heeft een Cubee gekozen, maar u heeft iets besteld, dat niet in een Cubee kan worden geleverd."
Wuddeh ?
Er stond wel nadrukkelijk, dat je geen complete steps of helmen in een Cubee moet laten leveren. Dat gaat natuurlijk fout. Maar twee wieltjes... wat hebben die voor omdoos gebruikt !??
GLS meldde de status "Adresgegevens onvolledig. Terug naar depot."
Ook heel knap. Ik heb die Cubee op hun website uitgezocht !
Dus ik heb een afhaalpunt gekozen en de levering was dan de volgende dag.
Dan kwam de aap uit de mouw. Op het envelopje zat een niet-leveringsticker. Met als reden "Cubee kapot !"
In geval van twijfel: geef de klant de schuld !
Kannie in een Cubee worden geleverd... adresgegevens onvolledig... jawel, jawel.
Re: Afleveringsdienst bepaalt mijn online koopgedrag
Het zou goed kunnen dat in hun intern systeem de enige geldige reden om niet in een Cubee te leveren een onvolledig adres is. Het klopt niet met de werkelijkheid, maar zo mag de bediende je pakket terugsturen en raak je je pakket tenminste niet kwijt.
In mijn ervaring gaat alles meestal goed als de bezorger echt voor de bezorgfirma werkt. Maar een onderaannemer geeft veel vaker gedoe (pakket spoorloos, gewoon aan de voordeur gezet,...)? Ik snap wel dat die snel willen werken (worden waarschijnlijk per pakket betaald) en dat ze de buurt en straten niet kennen, maar soms is het toch overdreven hoor.
In mijn ervaring gaat alles meestal goed als de bezorger echt voor de bezorgfirma werkt. Maar een onderaannemer geeft veel vaker gedoe (pakket spoorloos, gewoon aan de voordeur gezet,...)? Ik snap wel dat die snel willen werken (worden waarschijnlijk per pakket betaald) en dat ze de buurt en straten niet kennen, maar soms is het toch overdreven hoor.
Re: Afleveringsdienst bepaalt mijn online koopgedrag
Voor bepaalde stukken verkies ik ook een fysieke winkel. Tweemaal Vandenborre zelf langs geweest. TV en wasmachine. Zeer goede service, dag voordien gebeld voor de levering, levering was stip binnen het tijdsslot,en dag nadien telefoon om te horen of alles naar wens verlopen was. Maar kopen in een fysieke winkel is anders, zelfs al is er eigen leveringsdienst. Het gaat om internetaankopen waarbij handelaar blijkbaar marginale postbedrijven gebruikt, anders kan ik UPS niet omschrijven. Vermoedelijk om de goedkoop. Maar goedkoop kan duurder uitvallen... En deftig bereikbaar zijn ze bij UPS ook niet. Dus klacht naar ombudsdienst.
Onlangs in Lidl een tuintafel gekocht: levering via BPost: perfect op tijd, kreeg zelf 1 uur vooraf per sms dat de levering om 14u20 zou zijn. We lachten er nog mee maar om 14u22 (!) ging de bel met heel behulpzame jongeman. Als het goed is mag het ook gezegd zijn. Het deed die man deugd complimenten te krijgen. Ze hebben een lastige job en deed dat zeer goed. Eens gedraaid op parking stak hij nog de hand op. Om maar te zeggen. Als het goed is, zeg ik het die mensen ook graag. Iedereen krijgt graag eens een bedanking.
Maar van levering via de boeren van UPS geen eieren meer.
Onlangs in Lidl een tuintafel gekocht: levering via BPost: perfect op tijd, kreeg zelf 1 uur vooraf per sms dat de levering om 14u20 zou zijn. We lachten er nog mee maar om 14u22 (!) ging de bel met heel behulpzame jongeman. Als het goed is mag het ook gezegd zijn. Het deed die man deugd complimenten te krijgen. Ze hebben een lastige job en deed dat zeer goed. Eens gedraaid op parking stak hij nog de hand op. Om maar te zeggen. Als het goed is, zeg ik het die mensen ook graag. Iedereen krijgt graag eens een bedanking.
Maar van levering via de boeren van UPS geen eieren meer.