Ageas
TIP
Re: Ageas
6% netto voor zo'n dividend groeier is inderdaad bijzonder mooi.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Zonet ook een LT-pakketje bijgekocht (paar cent boven de 30 €)voor de portefeuille van de kinderen*.
Vreemd koersverloop. Precies alsof een deel van de aandeelhouders hun nieuws over de winstwaarschuwing pas uit de krant vandaag vernamen. Daarnaast weer zo'n kooppiek in de ochtend; bijna zeker de inkoop van de dag door Ageas.
*vóór de kinderen. Op een nader te bepalen tijdstip en als ze voldoende volwassen gedrag vertonen
Vreemd koersverloop. Precies alsof een deel van de aandeelhouders hun nieuws over de winstwaarschuwing pas uit de krant vandaag vernamen. Daarnaast weer zo'n kooppiek in de ochtend; bijna zeker de inkoop van de dag door Ageas.
*vóór de kinderen. Op een nader te bepalen tijdstip en als ze voldoende volwassen gedrag vertonen

Juist een eerste pakketje kunnen oppikken aan 30,00 euro.
Bijgekocht aan € 30.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Ik wil ook wel bijkopen, maar aan een lagere prijs. Ik neem graag een safety margin van 10%.
Grappig om te lezen, ook ik heb vandaag gekocht aan € 30. Great minds think alike? 

Als we dan toch bezig zijn, hier ook gisteren gekocht.
Kan iemand me eens toelichten wat er zo aantrekkelijk is aan verzekeringsbedrijven om voor lange termijn in te stappen?
Miscchien heb ik teveel met mijn hoofd in the "economic moat" artikelen gezeten.
Ik zie niet hoe verzekeringen zich kunnen onderscheiden van de concurrentie anders dan prijs.
Met andere woorden een "race to the bottom"
Heb 10+ jaar brandverzekering bij AXA gehad nu bleek Ethias goedkoper te zijn 100+ euro verschil zelfde voorwaarden.
Verzekeringen hebben geen "merkgetrouwheid" onder consumenten. De laagste prijs gaat 90% met de klanten lopen.
Nu mag Ageas wel een titaan zijn in klein België op internationaal vlak is het een dwerg.
Ik stel mij diezelfde vraag bij banken maar das Off topic.
Miscchien heb ik teveel met mijn hoofd in the "economic moat" artikelen gezeten.
Ik zie niet hoe verzekeringen zich kunnen onderscheiden van de concurrentie anders dan prijs.
Heb 10+ jaar brandverzekering bij AXA gehad nu bleek Ethias goedkoper te zijn 100+ euro verschil zelfde voorwaarden.
Verzekeringen hebben geen "merkgetrouwheid" onder consumenten. De laagste prijs gaat 90% met de klanten lopen.
Nu mag Ageas wel een titaan zijn in klein België op internationaal vlak is het een dwerg.
De meeste retail investors zoals hier op het forum:wes808 schreef: ↑15 mei 2020, 11:10 Kan iemand me eens toelichten wat er zo aantrekkelijk is aan verzekeringsbedrijven om voor lange termijn in te stappen?
1. Zien de prijs van 30 € en denken hier winst op te maken, want eind 2019 stond het aandeel op 53 €. Dus het aandeel moet zeker terug naar die prijs gaan.
2. Hebben nog nooit een balance sheet van Ageas bekeken.
3. Paul D'hoore had het eind 2019 aangeraden, dus moet het zeker en vast een topaandeel zijn.
Warren Buffett heeft zijn investeringen in verzekeringsbedrijven gebruikt om Berkshire Hathaway uit te bouwen tot wat het nu is. Het geheim van dat succes is naar zijn zeggen de "float", de som van het geld dat door klanten wordt betaald om hun risico's af te dekken. In de VS mag dat geld blijkbaar tamelijk vrij belegd worden, terwijl daar hier veel beperkingen aan vast zitten. Het heeft misschien ook te maken met de sectoren waar Buffett zich op gericht heeft: commerciële verzekeringen, herverzekeringen en online (directe) autoverzekeringen.
Hier in België/Europa mag je volgens mij over het algemeen niet veel meer dan een degelijk dividend verwachten. Ageas heeft natuurlijk een mooi herstel doorgemaakt na het Fortis debakel, en ik verwacht dat het aandeel op termijn wel weer terug naar de €50 zal gaan, maar veel meer mogen we niet verwachten.
Hier in België/Europa mag je volgens mij over het algemeen niet veel meer dan een degelijk dividend verwachten. Ageas heeft natuurlijk een mooi herstel doorgemaakt na het Fortis debakel, en ik verwacht dat het aandeel op termijn wel weer terug naar de €50 zal gaan, maar veel meer mogen we niet verwachten.