Ageas
TIP
Re: Ageas
Wellicht de banken achterna en een flinke duik omlaag maken. Zeker na de stijging van +12% vandaag. Het aandeel doet gekke dingen de laatste dagen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Gaan vandaag terug zakken. 

Ageas splitst het eerder aangekondigde dividend van €2,65 over 2019 op in een €0,27 voorschot na de AV, en een €2,38 interimdividend in oktober. De inkoop van eigen aandelen gaat door zoals gepland. Persbericht
Maw Ageas gaat 5% van zichzelf (en meer want ze blijven aankopen) vernietigen de komende jaren, daar zijn we al zeker van.Ageas heeft 5,09 procent van zichzelf ingekocht, Ageas verstuurde gisterenavond over zichzelf een transparantiekennisgeving. Door de geregelde inkopen van eigen aandelen is het belang van Ageas in Ageas boven 5 procent uitgestegen.
Toch nog eens wat Ageas bijkopen

Het is niet omdat je eigen aandelen inkoopt dat je die ook vernietigt...
Soms wel, soms niet
Je kan ze ook bijhouden of weggeven aan je management als bonus
Soms wel, soms niet
Je kan ze ook bijhouden of weggeven aan je management als bonus
Ze zouden beter voldoende liquiditeit proberen te behouden, zeker als je weet wat er mogelijk nog te wachten staat.Jhn schreef: ↑6 mei 2020, 10:18Maw Ageas gaat 5% van zichzelf (en meer want ze blijven aankopen) vernietigen de komende jaren, daar zijn we al zeker van.Ageas heeft 5,09 procent van zichzelf ingekocht, Ageas verstuurde gisterenavond over zichzelf een transparantiekennisgeving. Door de geregelde inkopen van eigen aandelen is het belang van Ageas in Ageas boven 5 procent uitgestegen.
Toch nog eens wat Ageas bijkopen, niet om te vernietigen natuurlijk.
Ageas koopt aandelen aan om ze te vernietigen dat doen ze al jaren, ik denk dat ze al 1.500.000.000 euro aan aandelen hebben gekocht om daarna te vernietigen, alle ik kan een paar miljoen naast zitten maar het zijn er heel veel.
Zolang ze die niet vernietigen kunnen ze die technisch gezien gewoon terug op de markt gooien. Dus opnieuw technisch gezien blijft dat een (relatief) liquide post.
Ageas heeft nog steeds veel geld "uitgespaard" van de overname van die Spaanse verzekeraar die uiteindelijk niet door ging. Ze communiceerden ook al vrij duidelijk dat ook het dividend volledig zal doorbetaald worden en hier totaal niet voor vrezen, maar dat ze nu gewoon de vraag van EIOPA en de Nationale Bank respecteren. Ze betalen nu gewoon slechts een klein deeltje uit en de rest op het eind van het jaar.
Ik denk dat Ageas beter dan eender wie weet in hoeverre deze crisis impact op hen bedrijf heeft en hoe groot het risico al dan niet is. Alles wijst er eerder op dat ze op een vrij grote berg cash zitten en zich weinig zorgen hoeven te maken..
Ik denk dat Ageas beter dan eender wie weet in hoeverre deze crisis impact op hen bedrijf heeft en hoe groot het risico al dan niet is. Alles wijst er eerder op dat ze op een vrij grote berg cash zitten en zich weinig zorgen hoeven te maken..
Ageas rapporteerde vandaag haar resultaten voor Q1 2020.
Nettowinst van 113 Mio EUR.
Nettoresultaat uit levensverzekeringen kwam uit op 89 mln, niet-leven op 24 mln.
Netto resultaat Groep: 452 Mio EUR.
Daling premie-inkomen met 7%, 12 mld.
Het eigen-vermogen per aandeel komt op 57,75 EUR.
Het aandeel zakt vandaag, zou dit allemaal te maken hebben met het intrekken van de guidance en de verlaging door Kepler Cheuvreux (koersdoel 35EUR)?
ING blijft het houden advies behouden (koersdoel 49EUR).
Bron: Binckbank
Het lijkt me logisch dat het aandeel gecorrigeerd werd door o.a. de covid-19 pandemie maar het lijkt me overdreven en werd het aandeel te hard afgestraft...
Nettowinst van 113 Mio EUR.
Nettoresultaat uit levensverzekeringen kwam uit op 89 mln, niet-leven op 24 mln.
Netto resultaat Groep: 452 Mio EUR.
Daling premie-inkomen met 7%, 12 mld.
Het eigen-vermogen per aandeel komt op 57,75 EUR.
Het aandeel zakt vandaag, zou dit allemaal te maken hebben met het intrekken van de guidance en de verlaging door Kepler Cheuvreux (koersdoel 35EUR)?
ING blijft het houden advies behouden (koersdoel 49EUR).
Bron: Binckbank
Het lijkt me logisch dat het aandeel gecorrigeerd werd door o.a. de covid-19 pandemie maar het lijkt me overdreven en werd het aandeel te hard afgestraft...
Komt door de winstwaarschuwing die ze zelf geven vermoed'k:
Uit De Tijd:
Uit De Tijd:
Ageas waarschuwt voor lagere jaarwinst
De coronacrisis woog in het eerste kwartaal al voor 89 miljoen euro op de resultaten en zal de verzekeraar ook de rest van het jaar zwaar parten spelen, zegt Ageas. . Dat Ageas alsnog uitpakt met een hogere nettowinst over de eerste drie maanden van het jaar, is enkel te danken aan een eenmalige meevaller.
Over de eerste drie maanden van het jaar leverden de verzekeringsactiviteiten van Ageas een nettowinst op van 113 miljoen euro. Dat is meer dan de 90 miljoen euro waar analisten gemiddeld op hadden gerekend. Maar het blijft minder dan de helft van de 258 miljoen euro die de verzekeraar in dezelfde periode vorig jaar boekte.
Die terugval is in grote mate te wijten aan de ‘corona-crash’ op de financiële markten. Binnen de Belgische en Chinese levensverzekeringstak moest Ageas daardoor waardeverminderingen boeken op zijn aandelenportefeuille. Dat woog voor 89 miljoen euro op de resultaten. De stormen van begin dit jaar wogen dan weer voor 24 miljoen euro op de tak schadeverzekeringen.
De nettowinst op groepsniveau, een cijfer waarin ook een hele reeks elementen worden opgenomen die eigenlijk niks met Ageas’ verzekeringsactiviteiten hebben te maken, bleek wel fors hoger uit te vallen. Ageas boekte hier een nettowinst van 452 miljoen euro, terwijl dat een jaar eerder nog 251 miljoen euro was. Die winstsprong is vooral te danken aan de terugkoopactie die Ageas eind vorig jaar organiseerde rond een pakket eeuwigdurende obligaties die de verzekeraar nog meezeulde uit haar Fortis-verleden. Die had een positieve impact van 310 miljoen euro op de cijfers.
Ageas waarschuwt wel dat de jaarresultaten lager dan verwacht zullen uitvallen als gevolg van de coronacrisis. Tot dusver ging de verzekeraar uit van een onderliggend resultaat tussen de 850 en de 900 miljoen euro. Maar gezien de onzekerheid door de Covid 19-pandemie en de mogelijke gevolgen daarvan op de financiële markten en de economie, kan Ageas die vooruitzichten voor 2020 niet bevestigen, klinkt het.
Heb Ageas sinds vandaag terug in port met een klein pakket.
Mijn oud koersdoel lag op €52 en heb ze in de loop van vorig jaar dan ook rond de €48 verkocht.
Nu leg ik het koersdoel op €50,5 en zie ik voldoende veiligheidsmarge om aan te kopen. Als ze nog eens 10% lager staan koop ik een 2e pakket.
Mijn oud koersdoel lag op €52 en heb ze in de loop van vorig jaar dan ook rond de €48 verkocht.
Nu leg ik het koersdoel op €50,5 en zie ik voldoende veiligheidsmarge om aan te kopen. Als ze nog eens 10% lager staan koop ik een 2e pakket.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Gisteren nog wat bijgekocht aan 30,50 niet gedacht dat ik ze ooit zo laag nog kon bijkopen.Jhn schreef: ↑6 mei 2020, 10:18Maw Ageas gaat 5% van zichzelf (en meer want ze blijven aankopen) vernietigen de komende jaren, daar zijn we al zeker van.Ageas heeft 5,09 procent van zichzelf ingekocht, Ageas verstuurde gisterenavond over zichzelf een transparantiekennisgeving. Door de geregelde inkopen van eigen aandelen is het belang van Ageas in Ageas boven 5 procent uitgestegen.
Toch nog eens wat Ageas bijkopen, niet om te vernietigen natuurlijk.
Misschien ooit nog lager?