Ahold-Delhaize
TIP
Re: Ahold-Delhaize
de tijd:
Ahold Delhaize scoort iets beter dan verwacht over 2018
Ook Ahold Delhaize heeft er al een stevige rally op zitten en lijkt het beleggersvertrouwen niet te beschamen. De jaarresultaten lijken over de hele lijn iets boven de analistenconsensus uit te komen. De omzet evolueerde vlak naar 62,8 miljard euro, maar bij constante wisselkoersen was er 2,5 procent groei. De recurrente bedrijfswinst steeg 4 procent naar 2,55 miljard euro, waardoor de marge van 3,9 naar 4,1 procent verbeterde.
Netto zakt de groepswinst licht naar 1,79 miljard euro of 1,54 euro per aandeel. Het dividend stijgt 11 procent naar 0,70 bruto per aandeel. Voor het eerst zullen aandeelhouders vanaf dit jaar ook een voorschot ontvangen: in de zomer komt er een interimdividend ten belope van 40 procent van de bedrijfswinst over de eerste jaarhelft.
Koersreactie lijkt minder enthousiast.
Maar toch wel mooie redultzten in een moeilijke sector.
Op zich evolueert de koers mooi na de amazon inzinking. Nu en dan wel een kleine terugval en vaak duurt het even eer eeen bepaalde koers doorbroken kan worden.

Maar toch wel mooie redultzten in een moeilijke sector.
Op zich evolueert de koers mooi na de amazon inzinking. Nu en dan wel een kleine terugval en vaak duurt het even eer eeen bepaalde koers doorbroken kan worden.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Sorry voor de nieuwkomersvraag, maar het klopt toch dat Ahold Delhaize aanzien wordt als een Nederlands aandeel en er dus dubbele roerende voorheffing wordt betaald?
Dat klopt.
Je kan zoiets gemakkelijk zien door naar de ISIN-code te kijken die elk aandeel krijgt. Die van Ahold-Delhaize is NL0011794037, dus het aandeel is Nederlands (Belgische beginnen met BE).
Idd, wat de totale heffing op 40% brengt.
Ik was op zich geïnteresseerd: ik hoor van alsmaar meer mensen dat ze zowat hun hele boodschappenlijst afwerken via bol en het dividend is dik oké. Ergens las ik dat het aandeel een tweede notering heeft op de beurs van Brussel (?). Wat is daar het nut van, als het toch een "buitenlands" aandeel blijft?
Dit komt omdat enkele jaren terug Delhaize nog een pure Belgische onderneming was, maar na fusie met Ahold in Nederlandse handen is gevallen.cremona schreef: ↑3 maart 2019, 19:45 Ik was op zich geïnteresseerd: ik hoor van alsmaar meer mensen dat ze zowat hun hele boodschappenlijst afwerken via bol en het dividend is dik oké. Ergens las ik dat het aandeel een tweede notering heeft op de beurs van Brussel (?). Wat is daar het nut van, als het toch een "buitenlands" aandeel blijft?
Weer een daling door Amazon.
Dacht dat de Amazon angst uitgewerkt was maar piekt weer even op. Zie het persoonlijk nog niet zo snel gaan met amazon suppermarkten. Bovendien haalde o.m. wallmart nog goede resultaten, de concurentie is dus zeker nog niet morsdood.
Dacht dat de Amazon angst uitgewerkt was maar piekt weer even op. Zie het persoonlijk nog niet zo snel gaan met amazon suppermarkten. Bovendien haalde o.m. wallmart nog goede resultaten, de concurentie is dus zeker nog niet morsdood.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
wel een vaststelling: 2 jaar terug zou een dergelijk bericht het aandeel +10% naar beneden gestuurd hebbenCrassus schreef: ↑4 maart 2019, 09:39 Weer een daling door Amazon.
+10% naar beneden

ideale momentjes om wat bij te kopen ... mijn cash gaat voorlopig naar KV monteaCrassus schreef: ↑4 maart 2019, 09:39 Weer een daling door Amazon.
Idd, de reacties zijn al minder fors.
Het lijkt soms of men hysterisch dient te worden als amazon eender wat doet. Concreet gaan ze dus blijkbaar een eerste winkel openen in LA tegen einde jaar. Voor vijf andere steden lopezn onderhandelingen. Dit is nu ook weer niet de massale overrompeling
Het lijkt soms of men hysterisch dient te worden als amazon eender wat doet. Concreet gaan ze dus blijkbaar een eerste winkel openen in LA tegen einde jaar. Voor vijf andere steden lopezn onderhandelingen. Dit is nu ook weer niet de massale overrompeling

Hopla blijven lekker doorstromen. Nieuwe 52week high en even de 24 aangeraakt.
Doen het de laatste tijd weer goed, niet echt groot nieuws. Of zou het onder meer aan de eigen aandeleninkopen liggen?
Doen het de laatste tijd weer goed, niet echt groot nieuws. Of zou het onder meer aan de eigen aandeleninkopen liggen?
niks speciaals aan de hand hier, het is gewoon de algemene trend volgens mij, want alle aandelen gaan zoetjes aan hoger en hoger ... dus ook Ahold-Delhaize.
ik voorspel: door een bepaalt event/moment/beslissing gaan we met zen allen weer lekker zakken ... toen had mijn glazen bol een storing
ik voorspel: door een bepaalt event/moment/beslissing gaan we met zen allen weer lekker zakken ... toen had mijn glazen bol een storing