Ahold-Delhaize
TIP
Re: Ahold-Delhaize
Meestal boeit het me niet of een aankoop er nu morgen of binnen drie dagen is, en dat zal voor de meeste mensen zo zijn denk ik. Zolang Bol concurrentieel kan blijven qua prijs (en toegegeven, dat lukt niet altijd) komen ze wel op hun pootjes terecht.dreaZ schreef: ↑24 januari 2018, 11:55 Over BOL gesproken ... die gaan m.i. pas echt concurrentie ondervinden van amazon. Die zullen niet lang het goudhaantje van de groep blijven. Als Amazon de thuisbezorging kan versnellen. zullen alleen nog Nederlandstalige boeken + kruimels overblijven voor BOL.
Voor de fysieke warenhuizen heb ik geen schrik.
Vergeet ook niet dat er een steeds intensere techlash lijkt op te treden. Overheden en consumenten beginnen te beseffen dat de lage prijzen en korte levertijden van webshops zoals Amazon het resultaat zijn van penibele arbeidsomstandigheden en agressieve fiscale optimalisatie. Ik denk niet dat er nog al te veel marge zit op levertijden (tenzij misschien als drones doorbreken voor het leveren van heel kleine en heel dure pakketjes).
Bol heeft een heel deel producten die niet door hun zelf verdeeld worden. Ze strijken gewoon een kleine commissie op om voor een andere handelaar het product op hun webshop aan te bieden.
Dit laat hun toe hun eigen warehouse te optimaliseren voor de grote volume producten en de long tail aan de speciaalhandels te laten. Maar tegelijk wel een zeer groot aanbod te kunnen geven.
Ze halen voordeel uit het netwerk effect, zonder dat ze alles en iedereen moeten dood concurreren.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
-
alInGebruik
- Newbie

- Contacteer:
---quote verwijderd door webmaster, het is niet nodig te quoten op iets wat er net boven staat ---
Amazon doet dit ook hoor...
Amazon doet dit ook hoor...
Dat is exact hetzelfde bij Amazon hoor.reteiP schreef: ↑24 januari 2018, 12:46 Bol heeft een heel deel producten die niet door hun zelf verdeeld worden. Ze strijken gewoon een kleine commissie op om voor een andere handelaar het product op hun webshop aan te bieden.
Dit laat hun toe hun eigen warehouse te optimaliseren voor de grote volume producten en de long tail aan de speciaalhandels te laten. Maar tegelijk wel een zeer groot aanbod te kunnen geven.
Ze halen voordeel uit het netwerk effect, zonder dat ze alles en iedereen moeten dood concurreren.
Verkopers op Amazon kunnen kiezen tussen FBA (Fulfilled by Amazon) en FBM (Fulfilled by Merchant).
Bol biedt net hetzelfde: Lvb (Logistiek via bol.com)
Persoonlijk denk ik niet dat Bol.com rouwig zou zijn als nog meer via hun warehouses verkocht wordt. Hier betaal je als verkoper namelijk ook op, net zoals storage fees.
Voor zover ik weet is het principe volledig hetzelfde (gekopieerd?) als Amazon.
Ik bedoelde dat de levertijden van Amazon op dit moment niet schitterend zijn -toch niet voor de lage landen. Dikwijls 8-9 dagen (tenzij je Prime hebt), dus daar kunnen ze nog verbeteren. Het assortiment en de prijzen zijn onklopbaar, dus ik denk dat bol.com het erg moeilijk zal krijgen van zodra Amazon erin slaagt om even snel te leveren als zij.
Ahold-Delhaize staat momenteel op -2%; het verlies vandaag is dus gehalveerd.
Ik heb bij Amazon.de zelf nog nooit zo lang moeten wachten (wel al bij een externe verkoper via Amazon) - drie dagen is geen uitzondering. Als je bij andere Amazons bestelt ga je uiteraard langer moeten wachten.
Over het algemeen merk ik geen verschil in levertijd tussen Amazon en Bol, en qua prijs ontlopen ze elkaar ook weinig voor populaire artikelen. Amazon is wel opvallend goedkoper voor 'niche' producten heb ik de indruk.
Over het algemeen merk ik geen verschil in levertijd tussen Amazon en Bol, en qua prijs ontlopen ze elkaar ook weinig voor populaire artikelen. Amazon is wel opvallend goedkoper voor 'niche' producten heb ik de indruk.
Bij amazon kan je ook voeding kopen zoals deegwaren, conserven. Je zou verwachten dat bol die een supermarktzuster heeft hier ook op inzet maar blijkbaar houden ze dat liever gescheiden.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Een tijdje terug heb ik eens een rondvraag gedaan in de vriendenkring (25-45 zeg maar, goede mix van opleidingen) wie er ooit al eens deegwaren of iets dergelijks online heeft gekocht - bij verlenging uitgebreid naar wasmiddel, tandpasta en dat soort zaken. In mijn vriendenkring is er alvast weinig animo - wat wel populair was zijn scheermesjes en parfum maar verder heeft deze tak van online verkopen nog een lange weg af te leggen denk ik.
Bijkomend stel ik mij de vraag of een blik tomaten goedkoper aan huis kan geleverd worden .... dat kan maar dan heb je een vol -automatisch systeem nodig om U tegen te zeggen, de waarde (en winst) van dergelijke artikelen is zeer beperkt. De combinatie waar je op aanstuurt zou bvb betekenen dat alles ook effectief in hetzelfde magazijn moet staan - eens hier zaken tussen zitten met vervaldata moet je dus vrij nauwkeurig kunnen inschatten hoeveel tegen wanneer zal verkocht zijn etc...
Als kers op de taart heb je dan nog echt verse producten - nog een paar trappen hoger qua moeilijkheid en als toetje nog subjectief ook (ik heb graag harde tomaten, jij zachte).
Ik geloof niet in dat soort van model en om eerlijk te zijn hoeft dat soort van online maatschappij absoluut niet voor mij, kassaloze winkels die 24/24 open zijn zie ik dan weer wel zitten, het aan huis leveren van drank (= veel en zwaar) zie ik zeker zitten maar dat kost een pak meer dan dit gewoon zelf te halen.
Als 1 bedrijf er kan in slagen dit toch rendabel te gaan maken is het Amazon, gewoon door de omvang die toelaat tegen flinterdunne marges te werken ....
In principe was er 50 jaar geleden een vrij efficiënt model: een buurtwinkel - hadden alle noodzakelijke zaken, vlotte openingsuren want veel zelfstandigen, met de fiets perfect haalbaar, voorspelbare verkoop met als gevolg beperkte logistiek, je wist ook vrij snel wat er gebeurt in je directe omgeving en wie er nu juist naast u is komen wonen, geen files of overvolle parkings want die van een dorp verder hadden er ook eentje. Nu heden ten dage kan je vaststellen dat bvb de Okay winkels het uitstekend doen.
Beetje nostalgie mag ook
Vandaag stijgt ad weer. We zullen de volgende weken wel zien hoe de resultaten verteerd worden. Zie deze wel op termijn rustig verder stijgen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Maar ik vraag mij stilaan af in welk jaar we ooit de 20€ terugzien.
In 2020 hé, ah ja!Brugse Leeuw schreef: ↑25 januari 2018, 11:45 Maar ik vraag mij stilaan af in welk jaar we ooit de 20€ terugzien.
2019, misschien in het beste geval dit jaar nog?Brugse Leeuw schreef: ↑25 januari 2018, 11:45 Maar ik vraag mij stilaan af in welk jaar we ooit de 20€ terugzien.
opkopen van andere supermarkten, fusies of opgekocht worden ... supermarkten gaan echt niet verdwijnen
Ik denk dat Ahold Delhaize beter een kleinere speler opkoopt, evt. onder de categorie van harddiscounter. Online voeding verkopen zie ik niet meteen tot een succes uitgroeien omdat mensen vaak zelf eerst hun fruit en groenten bestuderen op putjes en bultjes vooraleer ze die meenemen. Als je dat op Amazon koopt koop je wat je besteld hebt.
Dus buiten een doos koeken en cornflakes zal online voeding niet meteen een leiderspositie innemen.
Dus buiten een doos koeken en cornflakes zal online voeding niet meteen een leiderspositie innemen.