Ahold-Delhaize
TIP
Re: Ahold-Delhaize
Dit komt waarschijnlijk uit De Tijd of IEX en is weer zo'n voorbeeld van slordige journalistiek.
Volgens de informatie op de website van Ahold zelf gaat het om het heropstarten van het resterende deel van het lopende aandeleninkoopprogramma voor dit jaar. (nog zo'n € 275 te gaan)
In 2022 gaat er weer een nieuwe aandeleninkoop van start voor € 1 miljard.
De berichten van Ahold Delhaize zijn in het Engels, dus dat is misschien een beetje lastig te begrijpen voor die journalisten...

Inderdaad, ik heb het gelezen op de site van de tijd.dreamy schreef: ↑18 november 2021, 18:49Dit komt waarschijnlijk uit De Tijd of IEX en is weer zo'n voorbeeld van slordige journalistiek.
Volgens de informatie op de website van Ahold zelf gaat het om het heropstarten van het resterende deel van het lopende aandeleninkoopprogramma voor dit jaar. (nog zo'n € 275 te gaan)
In 2022 gaat er weer een nieuwe aandeleninkoop van start voor € 1 miljard.
De berichten van Ahold Delhaize zijn in het Engels, dus dat is misschien een beetje lastig te begrijpen voor die journalisten...![]()
Nu komt het ook meer realistisch over, nog zoveel op 1,5 maand vond ik wel crazy.
Resultaten van 2021Q4 (en boekjaar 2021) slecht onthaald op het Damrak.
https://www.aholddelhaize.com/investors ... s/q4-2021/
AD opende al ruim 3% lager maar het verlies is inmiddels aangedikt tot boven 6%. Notering momenteel aan €27.16
Ook vorig jaar kende AD een koersinzinking eind feb/begin maart. Begin 2022 werden er nog topkoersen boven €30 betaald.
https://www.aholddelhaize.com/investors ... s/q4-2021/
AD opende al ruim 3% lager maar het verlies is inmiddels aangedikt tot boven 6%. Notering momenteel aan €27.16
Ook vorig jaar kende AD een koersinzinking eind feb/begin maart. Begin 2022 werden er nog topkoersen boven €30 betaald.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Tsja, koers was al zeer stevig opgeklommen sinds vorig jaar, dus een correctie is niet abnormaal.
Op zich: Mooie resultaten, weeral.
Beetje conservatief voor 2022 (doen ze graag in Zaandam), daarna weer zeer sterk voor 2023-2025.
Voor wie twijfelt om in te stappen een goed moment lijkt me. Voor mezelf heb ik er al voldoende (tweede grootste positie in mijn portefeuille aan gemiddeld €23). Voorspellingen doen is moeilijk, op korte termijn kunnen ze opnieuw richting de €29-30 kruipen in afwachting van nieuws over de Bol.com IPO. Maar evengoed staan ze in april op €25 door gebrek aan nieuws.
In alle geval, bedrijf met sterke fundamenten:
- Jaarlijks stijgend dividend (dit jaar de €1?)
- Jaarlijkse buybacks
- Goede cashflow
- Stevige marges (voor de sector)
- Rond de €27 absoluut niet duur voor een defensief aandeel
Naar de toekomst toe:
Ik pas mijn positie sowieso niet aan vooraleer ik een idee heb van de valuering van Bol.com, daarna eens herevalueren; maar momenteel verwacht ik AD gewoon aan te houden de komende jaren. In tussentijd passeert nonkel Frans (Muller) elk jaar in april en augustus om mij van wat zakgeld te voorzien en intussen vernietigt hij ook in 2022 hoogstwaarschijnlijk weer dik 3% van de uitstaande aandelen
Op zich: Mooie resultaten, weeral.
Beetje conservatief voor 2022 (doen ze graag in Zaandam), daarna weer zeer sterk voor 2023-2025.
Voor wie twijfelt om in te stappen een goed moment lijkt me. Voor mezelf heb ik er al voldoende (tweede grootste positie in mijn portefeuille aan gemiddeld €23). Voorspellingen doen is moeilijk, op korte termijn kunnen ze opnieuw richting de €29-30 kruipen in afwachting van nieuws over de Bol.com IPO. Maar evengoed staan ze in april op €25 door gebrek aan nieuws.
In alle geval, bedrijf met sterke fundamenten:
- Jaarlijks stijgend dividend (dit jaar de €1?)
- Jaarlijkse buybacks
- Goede cashflow
- Stevige marges (voor de sector)
- Rond de €27 absoluut niet duur voor een defensief aandeel
Naar de toekomst toe:
Ik pas mijn positie sowieso niet aan vooraleer ik een idee heb van de valuering van Bol.com, daarna eens herevalueren; maar momenteel verwacht ik AD gewoon aan te houden de komende jaren. In tussentijd passeert nonkel Frans (Muller) elk jaar in april en augustus om mij van wat zakgeld te voorzien en intussen vernietigt hij ook in 2022 hoogstwaarschijnlijk weer dik 3% van de uitstaande aandelen
Hier alvast wat bijgetankt na deze koersval. We zien wel wat de koers doet de komende periode, maar ondertussen krijgen we onze dividendjes en worden er aandelen opgekocht.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)