Alterfin ?
TIP
Re: Alterfin ?
Onder normale omstandigheden kun je de coöperatieve aandelen verkopen tegen aankoopprijs, geld natuurlijk niet bij faling maar dan gaan de genoteerde aandelen ook de dieperik in. De winst zit natuurlijk in het divident, bij Alterfin was dat 3 tot 4% dacht ik en persoonlijk koop ik aandelen uit C.V. nooit uit louter geldgewin, ook uit overtuiging.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Om dit moment loopt er een spaaractie bij alterfin.
Lees eerst deze en andere draden door zodat jee n beeld hebt van waarin je investeert met de mogelijke risisco's.
Rendementen uit verleden zijn geen garantie voor de teokomst.
https://www.alterfin.be/nl/intekenen-op ... ruari-2015" onclick="window.open(this.href);return false;
Lees eerst deze en andere draden door zodat jee n beeld hebt van waarin je investeert met de mogelijke risisco's.
Rendementen uit verleden zijn geen garantie voor de teokomst.
https://www.alterfin.be/nl/intekenen-op ... ruari-2015" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaag mijn eerste delen alterfin gekocht 

nu cadeaucheque te verkrijgen bij intekening:
https://www.alterfin.be/nl/news/teken-o ... kencheques
https://www.alterfin.be/nl/news/teken-o ... kencheques
Hou er rekening mee dat voor de belastingsaftrek je "dient in 2016 minimaal 437,50 euro storten (wat overeenstemt met 7 aandelen aan 62,50 euro)."Jintro schreef:Vandaag mijn eerste delen alterfin gekocht
Bedankt, ik had het al gezien op de websitezapp0880 schreef:Hou er rekening mee dat voor de belastingsaftrek je "dient in 2016 minimaal 437,50 euro storten (wat overeenstemt met 7 aandelen aan 62,50 euro)."Jintro schreef:Vandaag mijn eerste delen alterfin gekocht

Benieuwd wanneer ze ons dividendje van 1,75 % (juist?) gaan storten..
Eerst was er beloofd dat we in de maand maart bericht gingen krijgen per post, dan was het Juni, nog steeds niet gehad. Iemand wel?
Eerst was er beloofd dat we in de maand maart bericht gingen krijgen per post, dan was het Juni, nog steeds niet gehad. Iemand wel?
Ik heb vorige week een mail gekregen. Ik moest via internet opgeven onder welke vorm ik mijn dividend wilde hebben: schenking, aankoop van bijkomende aandelen of storting op de rekening. Ze gingen het binnen de maand uitvoeren.
Deze week ook post gehad van alterfin met inderdaad de optie om te kiezen hoe het dividend gebruikt/uitbetaald mag worden (zoals elk jaar overigens).
Betreffende dividend: Ik verwacht dat hun manier van hedgen (lening in usd, met borg in eur voor het bedrag dat uitbetaald wordt aan organisaties) nog lang zal drukken op het rendement gezien de dure dollar en stijgende rente. Dit jaar is het inderdaad 1,75%, al iets hoger dan de 1,5% van vorig jaar. Ik troost me met het idee dat microfinanciering werkt, het beetje rendement is dan goed meegenomen. Reken je het initiële belastingsvoordeel mee is het geen al te slecht rendement.
Betreffende dividend: Ik verwacht dat hun manier van hedgen (lening in usd, met borg in eur voor het bedrag dat uitbetaald wordt aan organisaties) nog lang zal drukken op het rendement gezien de dure dollar en stijgende rente. Dit jaar is het inderdaad 1,75%, al iets hoger dan de 1,5% van vorig jaar. Ik troost me met het idee dat microfinanciering werkt, het beetje rendement is dan goed meegenomen. Reken je het initiële belastingsvoordeel mee is het geen al te slecht rendement.
Dividend van 1 % wordt uitbetaald in juni.
https://www.alterfin.be/nl/news/algemen ... taten-2017
https://www.alterfin.be/nl/news/algemen ... taten-2017
is er zo geen mogelijkheid om de 30% roerende voorheffing te ontlopen, Van Overveldt zou het niet overleven
1% is toch al meer dan vorig jaar. Toen kregen we helemaal niets. Maar de tijd dat de coöperatieven ons 6% toegooiden is voorbij. Die 6% dividend was de oorzaak van de hype van de coöperatieven enkele jaren geleden op Spaargids. Het faillissement van Groenkracht zorgde voor de ontnuchtering. De beleggers beseften opeens dat een investering in een coöperatieve geen risicoloze belegging was met een gegarandeerd rendement van 6%.
Het hier op forum al meermaals aan bod gebracht cooperatieve deelname is boeren bedrog.
Waarom is rechtstreekse participatie in een project niet toegelaten ?
bvb aanvraag voor molen wieken inwoners kunnen rechtstreeks participeren in project en krijgen x kw/h gedurende x jaar gratis.
De protesten tegen komst van molen wieken zullen wel heel wat minder zijn.
Nu alleen overlast en baten voor een ander.
Rendement zal wel hoger zijn dan kruimels van heden.
Maar da komt de politici en hun postjes in raden van beheer niet ten goede.
Opgevangen dat in onze gemeente men met het idee speelt van rechtstreekse participatie in een zonnepark.
Waarom is rechtstreekse participatie in een project niet toegelaten ?
bvb aanvraag voor molen wieken inwoners kunnen rechtstreeks participeren in project en krijgen x kw/h gedurende x jaar gratis.
De protesten tegen komst van molen wieken zullen wel heel wat minder zijn.
Nu alleen overlast en baten voor een ander.
Rendement zal wel hoger zijn dan kruimels van heden.
Maar da komt de politici en hun postjes in raden van beheer niet ten goede.
Opgevangen dat in onze gemeente men met het idee speelt van rechtstreekse participatie in een zonnepark.
Estate Guru believer.
Ik vermoed dat rechtstreekse participatie in een project niet zo simpel is omdat de projectbeheerder dan over de nodige financiële licenties moet beschikken om kapitaal van derden aan te trekken en te beheren. Bovendien is je geld in één project steken risicovoller dan in een coöperatieve omdat een coöperatieve meerdere projecten beheert. Als één daarvan mislukt is het niet zo erg omdat er nog andere zijn die wel rendabel zijn.
-
- Full Member
- Contacteer:
Is er een wet die burgers verplicht al hun geld in 1 project te investeren?