Appartementblokje om te verhuren
TIP
Re: Appartementblokje om te verhuren
Als er zowel rente als kapitaal werd afgelost, kan je zowel rente als kapitaal in brengen bij uw belastingen.
Rente onder code 1146 en dit neutraliseert het KI in code 1106, kapitaal onder code 1358.
Als ik me niet vergis.
Rente onder code 1146 en dit neutraliseert het KI in code 1106, kapitaal onder code 1358.
Als ik me niet vergis.
Je gaat meer rente betalen met een lening.
Voordeligste ben je als je het zelf met eigen middelen kan betalen, zeker nu de rente op nul staat, en je achtereen misschien moet gaan betalen met de negatieve rente op je spaargeld.
Voordeligste ben je als je het zelf met eigen middelen kan betalen, zeker nu de rente op nul staat, en je achtereen misschien moet gaan betalen met de negatieve rente op je spaargeld.
Je kan altijd een schriftelijke optie van één week vragen, zonder verbintenis. Licht je de optie, dan koop je, licht je ze niet,komt het pand terug vrij.shuttle schreef: ↑18 september 2019, 15:13 Die intresten zijn dan eigenlijk voor 50% aftrekbaar. (Minder belastingen in de hoogste schijf).
Dit staat dan tegenover de 30% van 2280€ (kapitaalaflossing)
Zit daar het voordeel van het bulletkrediet? Op welke looptijd wordt dit krediet dan idealiter genomen?
Bedankt al voor de hulp; ik zou eigenlijk naar de bank moeten om meer info te krijgen maar dit lukt niet op tijd, bezichtiging van het pand is reeds morgen voorzien. Initieel ging ik uit om de investering zelf te dragen maar dit is blijkbaar geen goed idee. Alhoewel, of ik nu de bank of de fiscus betaal....
- spaarfrits
- Full Member

- Contacteer:
Lijkt mij niet de juiste visie. Met 100% financiering kan je makkelijk jaren boven de 10% ROI geraken. De eigen middelen (in het geval van de TS) kan je dan op een andere manier beleggen voor bijkomend rendement.
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg
Hallo,
Deze ochtend het pand bezocht, en het spreekt me op zich wel aan.
In de basis degelijk, deftige materialen gebruikt. wel 20 jaar oud. CV-ketels en keukentoestellen zijn 2 jaar geleden vernieuwd. Van een optie heb ik voorlopig nog niet gesproken.
Wat betreft de financiering ben ik nog niet veel wijzer.
Argenta, BNPParibas en Fintro bieden geen bulletkredieten meer aan. Het is te zeggen, BNP doet het wel maar hier moet ik een groepsverzekering (die niet hoog genoeg is) in onderpand geven.
BNP stelt rentevoeten voor van 1.63(20j), 1.49(15j) en 1.25(10j) voor welke volgens mij veel te duur zijn.
Dan spreek ik op een te lenen bedrag van 122000€, 300.000 Eigen inbreng.
Voorlopig ook nog geen idee welke looptijd of leenbedrag ideal zijn. Hier kon de bank(en) mij ook niet mee helpen.
In de basis degelijk, deftige materialen gebruikt. wel 20 jaar oud. CV-ketels en keukentoestellen zijn 2 jaar geleden vernieuwd. Van een optie heb ik voorlopig nog niet gesproken.
Argenta, BNPParibas en Fintro bieden geen bulletkredieten meer aan. Het is te zeggen, BNP doet het wel maar hier moet ik een groepsverzekering (die niet hoog genoeg is) in onderpand geven.
BNP stelt rentevoeten voor van 1.63(20j), 1.49(15j) en 1.25(10j) voor welke volgens mij veel te duur zijn.
Voorlopig ook nog geen idee welke looptijd of leenbedrag ideal zijn. Hier kon de bank(en) mij ook niet mee helpen.
Op dit moment zijn alle beurzen in dalende en negatieve lijn.spaarfrits schreef: ↑19 september 2019, 10:50Lijkt mij niet de juiste visie. Met 100% financiering kan je makkelijk jaren boven de 10% ROI geraken. De eigen middelen (in het geval van de TS) kan je dan op een andere manier beleggen voor bijkomend rendement.
bij defa finance kan men simulatie maken.shuttle schreef: ↑19 september 2019, 18:08 Hallo,
http://www.defa.be/internalframe.htm
Estate Guru believer.
Hoezo? Mijn trackers staan dicht tegen hun all time high.ludo schreef: ↑19 september 2019, 22:24Op dit moment zijn alle beurzen in dalende en negatieve lijn.spaarfrits schreef: ↑19 september 2019, 10:50
Lijkt mij niet de juiste visie. Met 100% financiering kan je makkelijk jaren boven de 10% ROI geraken. De eigen middelen (in het geval van de TS) kan je dan op een andere manier beleggen voor bijkomend rendement.
Deze middag bericht gekregen dat iemand anders de vraagprijs heeft geboden met opschortende voorwaarden.
Stopt het nu, of kan ik alsnog een bod uitbrengen?
Stopt het nu, of kan ik alsnog een bod uitbrengen?
Opschortende voorwaarde kan zijn mits goedkeuring van hypothecair krediet.
Het kan waar zijn, of een trukske om U een hoger bod te laten uitbrengen of betere voorwaarden te bieden.
Als de verkoper het bod aanvaard, stopt het.
Betere voorwaarden kunnen zijn, ik kan direkt betalen.
Heb reeds principe akkoord van de bank dat ik het bedrag kan lenen.
Best neem je kontakt op met de verkoper, nu nog een optie vragen van paar dagen,zal dan als het waar is niet meer lukken natuurlijk.
De opschortende voorwaarden zijn: bezichtiging van het tweede appartement (was toen nog niet zichtbaar), en tonen van alle nodige documenten.
Het appartement bezichtigen zal op zich geen probleem zijn, en het tonen van dokumenten ook niet.
Als niet verder gespecifieerd is aan welke eisen die documenten moeten voldoen, is in principe de koop gesloten, Ook als er negatieve verslagen zijn.
Trekt de koper zicht terug heeft de verkoper recht op schadevergoeding.
Lijken me niet echte voorwaarden tot welke een koper zich zou verbinden.
Heb meer de indruk dat het een trukske van de verkoper is, om U in beweging te zetten.
Als niet verder gespecifieerd is aan welke eisen die documenten moeten voldoen, is in principe de koop gesloten, Ook als er negatieve verslagen zijn.
Trekt de koper zicht terug heeft de verkoper recht op schadevergoeding.
Lijken me niet echte voorwaarden tot welke een koper zich zou verbinden.
Heb meer de indruk dat het een trukske van de verkoper is, om U in beweging te zetten.
Is immo.....
Volgens het kantoor kan ik een bod uitbrengen, maar ben ik zowieso de tweede.
Kan een truuk zijn, wie zal het weten....
Volgens het kantoor kan ik een bod uitbrengen, maar ben ik zowieso de tweede.
Kan een truuk zijn, wie zal het weten....
Dus als jij dan alsnog een bod kunt uitbrengen is het een trukske van de Immo, en is er niet een echt bod geweest. Enkel, heb wel interesse maar wil voor ik beslis of een bod uitbreng het app. zien, en de nodige attesten.
Je kan dan alsnog een optie vragen, en je voorwaarden stellen.
Je kan dan alsnog een optie vragen, en je voorwaarden stellen.
Ze schrijven letterlijk (ik knip en ik plak)
'We hebben gisteren de vraagprijs geboden gekregen , onder opschortende voorwaarde van bezoek op het andere appartement ,en voorleggen van alle documenten'
Ik vraag daarop:
Wat ik me afvraag, is er eigenlijk dan nog de mogelijkheid om alsnog hetzelfde bod te doen, onder de zelfde voorwaarden?
En krijg als antwoord:
Dan kan steeds maar dan ben de je de 2de mocht de eerste afhaken
'We hebben gisteren de vraagprijs geboden gekregen , onder opschortende voorwaarde van bezoek op het andere appartement ,en voorleggen van alle documenten'
Ik vraag daarop:
Wat ik me afvraag, is er eigenlijk dan nog de mogelijkheid om alsnog hetzelfde bod te doen, onder de zelfde voorwaarden?
En krijg als antwoord:
Dan kan steeds maar dan ben de je de 2de mocht de eerste afhaken