Apple gaat skyhigh
TIP
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: Apple gaat skyhigh
Tegenvallende resultaten voor de iPhone.
Ook voor de "S" worden de verwachtingen laag gehouden gezien de 'S' intussen gezien wordt als 'n upgrade van het vorige model en eigenlijk weinig of geen nieuwe mogelijkheden geeft en weinig nieuwe technologie aan boord heeft. (CNBC)
Terwijl concurrent Huawei het UITSTEKEND doet met z'n topmodel de P8, +69% in 2015 H1.
De verkopen van de 6 en 6+ vallen tegen.Shipments for the iPhone, Apple's biggest product category by unit sales and revenue, came in at 47.5 million, the company said. The iPhone remains a key data point for Apple's performance. Analysts were expecting 47.25 million shipments—down from a previously-announced 61.17 million the prior quarter.
Ook voor de "S" worden de verwachtingen laag gehouden gezien de 'S' intussen gezien wordt als 'n upgrade van het vorige model en eigenlijk weinig of geen nieuwe mogelijkheden geeft en weinig nieuwe technologie aan boord heeft. (CNBC)
Terwijl concurrent Huawei het UITSTEKEND doet met z'n topmodel de P8, +69% in 2015 H1.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
47 miljoen iPhones verkocht en het is nog niet goed. Denken die aandeelhouders nou echt dat iedereen om het jaar een nieuwe smartphone koopt? Wat is er trouwens nog aan te vernieuwen of te verbeteren? Misschien nog wat platter maken zodat je hem kunt oprollen?
Voor iedereen hier wild in paniek slaat : AAPL heeft minder dan twee weken ook net boven 119.00 gestaan, lager dan het aandeel momenteel premarket noteert.
Alles in perspectief blijven houden
Carl
Alles in perspectief blijven houden
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Welk ander bedrijf is zo afhankelijk van één product? Bijna 2/3 van de omzet en een nog groter aandeel van de winst. En elk jaar opnieuw moeten ze erin slagen dat product te vernieuwen.
Daarin volg ik je zeker, Jens.
Ben zelf geen grote fan van het bedrijf en hun model, voor alle duidelijkheid.
Carl
Ben zelf geen grote fan van het bedrijf en hun model, voor alle duidelijkheid.
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Ik ken anders genoeg mensen die ieder jaar een nieuwe smartphone kopen en dan liefst een iPhone.Yaris schreef:47 miljoen iPhones verkocht en het is nog niet goed. Denken die aandeelhouders nou echt dat iedereen om het jaar een nieuwe smartphone koopt? Wat is er trouwens nog aan te vernieuwen of te verbeteren? Misschien nog wat platter maken zodat je hem kunt oprollen?
Sterk merk, goede winsten, het zit nu misschien een beetje tegen, maar daar zou ik op de lange termijn niet van wakker liggen. Het moment was natuurlijk om te kopen bij de dood van Steve Jobs. Die hield de knip op de portemonnee en het stond in de sterren geschreven dat de dood van de Grote Manager-Aandeelhouder zou leiden tot meer geldstromen naar de aandeelhouders.
Ik weet niet of AAPL nu nog interessant is.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ik vraag me af hoeveel er AAPL gekocht hebben omdat ze op 'n berg cash zitten en niet omwille van het merk (product) of hun toekomstperspectief. 
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Ik begrijp niet waarom dit teleurstellende resultaten zijn..
"What would you say if I told you about a company that had increased quarterly sales by 33% and earnings by 38%, while widening its profit margin, reducing its share count through buybacks and building up a record cash hoard of over $200 billion?"
http://www.marketwatch.com/story/heres- ... =afterbell" onclick="window.open(this.href);return false;
En AAPL is ook niet bijzonder duur.
"What would you say if I told you about a company that had increased quarterly sales by 33% and earnings by 38%, while widening its profit margin, reducing its share count through buybacks and building up a record cash hoard of over $200 billion?"
http://www.marketwatch.com/story/heres- ... =afterbell" onclick="window.open(this.href);return false;
En AAPL is ook niet bijzonder duur.
Dat klopt, Karo9.
WPA (ttm) is $8,66 en FCF/aandeel $11,83. Dat is een winstgroei 34% van en een vrijekasstroomgroei van 38%.
Zelfs als je dan uitgaat van een voorzichtige groei van 25%, heb je met DCF een faire waarde van $255 (kasstroom) of $187 (winst). $255 is ook de waarde die je krijgt met de formule van Graham (de voorzichtige versie met basis 7 ipv 8,5 en 1,5xg ipv 2xg). En als je de mediaan van de K/W neemt (18,47), die vermenigvuldigt met de huidige WPA, laat groeien met 25% en dan terugrekent naar vandaag, zit je met een faire waarde van $275.
Dat geeft een veiligheidsmarge tussen de 33% en de 55%, afhankelijk van de waarderingsmethode. Ik denk dat ik een pakketje ga inslaan.
WPA (ttm) is $8,66 en FCF/aandeel $11,83. Dat is een winstgroei 34% van en een vrijekasstroomgroei van 38%.
Zelfs als je dan uitgaat van een voorzichtige groei van 25%, heb je met DCF een faire waarde van $255 (kasstroom) of $187 (winst). $255 is ook de waarde die je krijgt met de formule van Graham (de voorzichtige versie met basis 7 ipv 8,5 en 1,5xg ipv 2xg). En als je de mediaan van de K/W neemt (18,47), die vermenigvuldigt met de huidige WPA, laat groeien met 25% en dan terugrekent naar vandaag, zit je met een faire waarde van $275.
Dat geeft een veiligheidsmarge tussen de 33% en de 55%, afhankelijk van de waarderingsmethode. Ik denk dat ik een pakketje ga inslaan.
Ik vind de sector van consumentenelectronica nogal risicovol, dus Apple ligt normaal niet binnen mijn interessesfeer, maar heb voor de nieuwsgierigheid toch eens naar de fundamentals en waardering gekeken, en ik verschiet er toch van dat het aandeel zo ondergewaardeerd is.
Vrije kasstroom is in de eerste negen maanden van het boekjaar met 48% gestegen, maar dat lijkt me onhoudbaar. Stel dat de vrije kasstroom dit jaar 20% stijgt tot $60 miljard, en dat dit de komende vijf jaar zo zal blijven (om voorzichtig te blijven), dan kom ik uit op een faire waarde per aandeel van ongeveer $220. Gezien de aandeleninkoop kan dit nog stijgen.
Op het eerste zicht verleidelijk om in te stappen, maar de vraag blijft natuurlijk in hoeverre die gigantische omzet houdbaar is. In hoeverre gaan consumenten die veel te dure producten van Apple blijven kopen, en zijn een MacBook en iPhone echt beter dan een Toshiba en Samsung (over mijn Toshiba ben ik in elk geval zeer ontevreden, en over mijn vorige laptop van Sony ook), en in welke mate kan Apple zich blijven vernieuwen, en hoe gaat die sector er binnen 10 jaar uitzien... allemaal zo moeilijk te beantwoorden vind ik.

Vrije kasstroom is in de eerste negen maanden van het boekjaar met 48% gestegen, maar dat lijkt me onhoudbaar. Stel dat de vrije kasstroom dit jaar 20% stijgt tot $60 miljard, en dat dit de komende vijf jaar zo zal blijven (om voorzichtig te blijven), dan kom ik uit op een faire waarde per aandeel van ongeveer $220. Gezien de aandeleninkoop kan dit nog stijgen.
Op het eerste zicht verleidelijk om in te stappen, maar de vraag blijft natuurlijk in hoeverre die gigantische omzet houdbaar is. In hoeverre gaan consumenten die veel te dure producten van Apple blijven kopen, en zijn een MacBook en iPhone echt beter dan een Toshiba en Samsung (over mijn Toshiba ben ik in elk geval zeer ontevreden, en over mijn vorige laptop van Sony ook), en in welke mate kan Apple zich blijven vernieuwen, en hoe gaat die sector er binnen 10 jaar uitzien... allemaal zo moeilijk te beantwoorden vind ik.

Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Mogelijk om dat Amerikaanse overheid eraan denkt op cash dat aangehouden wordt binnen bedrijven te gaan belasten?karo9 schreef:Ik begrijp niet waarom dit teleurstellende resultaten zijn..
(CNBC)
Wil je zeggen dat bedrijven hun cashbuffers belast gaan worden ? Geldt dat ook voor de banken ?
Vandaar misschien de geruchten dat ze Tesla zouden overnemen, ineens een pak cash minder.
Vandaar misschien de geruchten dat ze Tesla zouden overnemen, ineens een pak cash minder.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Er werd inderdaad geopperd dat het 'n doorn in het oog was van de overheid dat ze daarmee de economie en de innovatie aan het afremmen waren, kapitaal dient om te investeren, niet om op te potten volgens de berichtgeving. 
Huawei is nu eens een bedrijf waar ik niet zou in beleggen, zelfs met uitstekende fundamentals. Mijn vrouw heeft er eentje: onoverzichtelijke shell van Android, maakt geluid te pas en te onpas, wordt warm, slechte 3G én wifi ontvangst, alarm onbetrouwbaar en de batterij is sneller leeg dan ik ooit gezien heb.Spruitekop schreef:Tegenvallende resultaten voor de iPhone.De verkopen van de 6 en 6+ vallen tegen.Shipments for the iPhone, Apple's biggest product category by unit sales and revenue, came in at 47.5 million, the company said. The iPhone remains a key data point for Apple's performance. Analysts were expecting 47.25 million shipments—down from a previously-announced 61.17 million the prior quarter.
Met mijn Samsung: geen enkel probleem, ondanks dat ik liever een zuivere shell van Android heb.