Argen-Co
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Argen-Co
Volgens de persoon die mij hiervoor opbelde, zou het noodzakelijk zijn om hiervoor op het kantoor langs te komen.
Bij de andere banken waar ik klant ben, kan dit wél online.
Dus veronderstel ik dat ze daar bij het Argenta-kantoor alleen maar moeilijk over doen, met de bedoeling om te proberen hun klanten andere producten aan te smeren.
Omdat ik antwoordde daar momenteel geen tijd voor te hebben, stuurden ze me een e-mail met de suggestie om dan zélf een afspraak te maken wanneer het me past.
Bij de andere banken waar ik klant ben, kan dit wél online.
Dus veronderstel ik dat ze daar bij het Argenta-kantoor alleen maar moeilijk over doen, met de bedoeling om te proberen hun klanten andere producten aan te smeren.
Omdat ik antwoordde daar momenteel geen tijd voor te hebben, stuurden ze me een e-mail met de suggestie om dan zélf een afspraak te maken wanneer het me past.
Lijkt mij weer een poging om hun (rommel)fondsen te verkopen met de argumentatie dat een spaarrekening niks opbrengt. Ze zullen je wel terug opbellen wanneer ze een tijdje niks meer vernemen.
De laatste maanden vraag ik mij af wat nog een meerwaarde is van een bank zoals Argenta en Crelan.
Voor beleggersadvies komen ze alleen af met hun huisfondsen,natuurlijk niet het beste advies (wat een bank toch zou moeten geven).Men zou verschillende zaken moeten adviseren, spreiding! Maar deze banken adviseren alleen maar zaken waarmee ze het meeste verdienen.
Een gewone ETF kun je zelfs niet kopen bij Argenta.Ik denk bij Crelan ook niet. Als je aandelen wilt kopen zit je met een hoge makelaarskost en nog nog een bewaarkost per lijn (serious??). Dit heb je ook bij grootbanken maar daar kun je nog makkelijk inschrijven bij een ipo of obligaties.
De enigste meerwaarde die ik zie, zijn de coöperatieve aandelen voor geld waarmee je iets minder risico wilt nemen.
Bij Argenta zou je ook nog de gratis visakaart kunnen opvoeren als argument. Er zijn echter nog andere aanbieders met gratis kaarten.
Ik heb het gevoel dat ze verkeerde weg zijn ingeslagen. Alle focus op de huisfondsen waarmee je alleen nog onwetende mensen kunt aantrekken.Jammer!
Ooit ben ik daar klant geworden met de oorspronkelijke bedoeling om daar mijn 'hoofdbank' van te maken, maar dat is Argenta uiteindelijk nooit geworden voor mij.
Mijn zichtrekening (momenteel Green-pakket) dient alleen voor de gratis Argenta-kredietkaart en op de spaarrekening laat ik net genoeg staan voor ingeval van onvoorziene dekking van de kredietkaart.
Verder heb ik er een Argenta-Flexx langetermijnsparen en de Argen-Co aandelen.
En ik ben helemaal niet van plan om daar nog méér te gaan investeren.
Wel één van de beste pensioenfondsen (voorlopig toch)van de Belgische markt.(Argenta)
Kan er iemand dividend argen-co (algemene vergadering 10 november) bevestigen?
In het verslag van de raad van bestuur aan de algemene vergadering (https://s3.eu-west-1.amazonaws.com/acti ... 7169ff208e) werd 3,30 % voorgesteld. Heeft dit voorstel het gehaald? Op de website van Argen-co vind ik nog geen bevestiging terug.
In het verslag van de raad van bestuur aan de algemene vergadering (https://s3.eu-west-1.amazonaws.com/acti ... 7169ff208e) werd 3,30 % voorgesteld. Heeft dit voorstel het gehaald? Op de website van Argen-co vind ik nog geen bevestiging terug.
Het dividend van 3.3% bruto is goedgekeurd en eveneens al uitbetaald. Stond gisteren al op de rekening.
Blijkbaar is er in 2022 geen nieuwe uitgifte geweest? Iemand die weet of dit nog op de planning staat (voor 2023)?
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Dividend ook gehad. Ik heb nog ingetekend in 2022 tot mei. Daarna kon ik het niet meer. Raar want bij cera kan je praktisch elk jaar intekenen van eind juni tot eind mei.
Hier nog geen dividend ontvangen. Nog even afwachten.
Ben vlug eens gaan kijken (weinig gebruikte rekening zodat ik nog niet op de hoogte was) en bij mij staat het dividend er ook al op met valutadatum 10-11-2022.
Hier ook al op de rekening
Pas contact gehad met Argen-Co voor wijziging rekeningnummer. Gewoon mail sturen met Vennotennummer, oud rekeningnummer, nieuw rekeningnummer. Ging vlot.
En het is opgedoken op het nieuwe nummer.
En het is opgedoken op het nieuwe nummer.
Als je op hun website inlogt, kan je een attest downloaden dat je kan indienen bij de belastingen om je RV te recupereren.
Daar staat ook heel de berekening op.
Daar staat ook heel de berekening op.
-
MiseryIndex120
- Newbie

Twee jaar geleden heb ik ingetekend op aandelen van Argen-Co als interessant alternatief voor de lage rentes op een spaarrekening. De bijkomende voordelen zeggen me niets en dus ook geen gebruik van gemaakt. Vorige week heb ik mijn uittreding aangevraagd als vennoot omdat ik niet tevreden was met de beperkte stijging van het dividend van 3,25% naar 3,30% (ondertussen ook goedgekeurd). Op een resultaat van 28.931.008 euro wordt slechts 7.728.103 euro uitgekeerd aan de aandeelhouders. Triestig en zeker wanneer ik deze week vernam dat CERA haar dividend wel kan/wil verhogen naar 4,25%. Op deze manier kan het dividend voor de volgende jaren natuurlijk wel gegarandeerd worden door Argen-Co. De halfjaarcijfers van Argenta zelf waren alleszins niet denderend (nettoresultaat was 15 miljoen euro minder). Ik hoop betere alternatieven te vinden nu de rentes aan het stijgen zijn.
Benieuwd welk alternatief je gaat kiezen.
Laat het ons zeker weten.
Laat het ons zeker weten.