Argenta fondsen
TIP
Re: Argenta fondsen
Mooi!
Uit nieuwsgierigheid kan je de samenstelling van de portefeuille wat toelichten?
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Lijsten interesseren mij niet en vele anderen waarschijnlijk ook niet. Ik vermeld alleen dat ik 42 fondsen heb waarmee ik in aandelen, obligaties en grondstoffen beleg in alle regio’s van de wereld, zowat alle sectoren en in meerdere thema’s. Die 4,50% rendement is voor heel mijn portefeuille. Daarbinnen lopen de rendementen uiteen, van -20% tot +70% over 6 jaar en 6 maanden. Waarom ik de slechte fondsen dan niet wegdoe, zul je vragen? Omdat de goede fondsen van dit jaar de slechte fondsen van volgend jaar kunnen zijn en omgekeerd.
Laatst gewijzigd door Yaris op 24 december 2017, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
pietpiraat
toch wel sterk die spaargidsers
2,5 4 4,5 % , ... gegarandeerd per jaar, grootbanken zouden beter hier komen rekruteren.
hoedje af voor zoveel kennis en kunde.
PS op de site van keytrade lees ik nergens dat 2,5 % per jaar gegarandeerd wordt voor de toekomst.
zelf bij de mixer wordt er niksje gegarandeerd voor de toekomst.
voor verleden wel natuurlijk maar dat is eerlijk gezegd ook niet heel moeilijk een portefeuille samenstellen die in het verleden goede resultaten neerzet
2,5 4 4,5 % , ... gegarandeerd per jaar, grootbanken zouden beter hier komen rekruteren.
hoedje af voor zoveel kennis en kunde.
PS op de site van keytrade lees ik nergens dat 2,5 % per jaar gegarandeerd wordt voor de toekomst.
zelf bij de mixer wordt er niksje gegarandeerd voor de toekomst.
voor verleden wel natuurlijk maar dat is eerlijk gezegd ook niet heel moeilijk een portefeuille samenstellen die in het verleden goede resultaten neerzet
Rendementen in de toekomst kunnen niet gegarandeerd worden omdat niemand weet wat de beurzen in de toekomst zullen doen. Zelfs de beste fondsbeheerder kan dat niet voorspellen.
Yaris, je mag niets achterwege laten hé
: "ik haal met mijn goed gespreide buy-and-hold portefeuille in 2017 4,50%, zonder inzet of research en zonder naar meters en VIX-indexen te kijken".
(EDIT: ik reageerde hiermee op het bericht van Yaris op het vorige scherm)
(EDIT: ik reageerde hiermee op het bericht van Yaris op het vorige scherm)
Laatst gewijzigd door dreaZ op 24 december 2017, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee dreaZ, dat is het geannualiseerde rendement tot nu toe.
Dat ziet er zeker goed uit, Yaris, maar je had niet vermeld wanneer je begonnen was en dat maakt een groot verschil, want we maken een reeks uitstekende beursjaren mee.
Ik had al geschreven dat ik 6 jaar en 6 maanden geleden begonnen was.
-
pietpiraat
Meen je dit nu echt?
Het kan zijn maar ik zie nog steeds geen voorbeelden of uitleg en rendementen van kevva. Kan perfect zijn maar zie liever de feiten eerst.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
-
pietpiraat
Tegenwoordig moet je al een Bijbel naast je hebben liggen om Spaargids te begrijpen. Even verduidelijken: dat is het verhaal van de ongelovige Thomas. Pietpiraat, je citeert verkeerd. Het juiste citaat had moeten zijn:
Laatst gewijzigd door Yaris op 24 december 2017, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Hieronder mijn rendementen per 30/11/2017 over de voorbije jaren:
bijna 22 jaren: 6,3% per jaar
15 jaren: 6,9% per jaar
10 jaren: 4,3% per jaar
5 jaren: 10,7% per jaar
3 jaren: 7,4% per jaar
1 jaar: 12,7% per jaar
(alles samen in één pot: spaarrekeningen, termijnrekeningen, index-fondsen, ...)
Het pecentage "over 10 jaren" zal binnen enkele maanden naar omhoog schieten, wegens de crisis die ongeveer 10j geleden begon.
bijna 22 jaren: 6,3% per jaar
15 jaren: 6,9% per jaar
10 jaren: 4,3% per jaar
5 jaren: 10,7% per jaar
3 jaren: 7,4% per jaar
1 jaar: 12,7% per jaar
(alles samen in één pot: spaarrekeningen, termijnrekeningen, index-fondsen, ...)
Het pecentage "over 10 jaren" zal binnen enkele maanden naar omhoog schieten, wegens de crisis die ongeveer 10j geleden begon.
Ja, in 2018 gaan de banken nogal reclame kunnen maken voor hun fondsen: “Kijk eens naar ons rendement op 10 jaar”.
-
pietpiraat
denk dat HJG6500 zijn manier van benaderen de meest relevante is
totaal rendement op de hele portefeuille, waardoor geld dat aan de kant staat meetelt.
met rendementen kan je creatief omspringen
als je hele jaar alles op de spaarboek hebt staan behalve 1 maand waarin je 5% in een aandeel hebt gestoken dat 10% steeg en daarna verkoopt , kan je zeggen mijn rendement dit jaar was 120% .
spaarbijbel, spaarvisclub,
doet me er aan denken dat ik eens moet kijken naar mijn eigen rendement
door combinatie kotstudent&lief is er geen free cash flow meer einde maand , onvoldoende tijd om te grinden, nieuwe aankopen zitten er niet meer in maar ik heb wel alles gehouden.
totaal rendement op de hele portefeuille, waardoor geld dat aan de kant staat meetelt.
met rendementen kan je creatief omspringen
als je hele jaar alles op de spaarboek hebt staan behalve 1 maand waarin je 5% in een aandeel hebt gestoken dat 10% steeg en daarna verkoopt , kan je zeggen mijn rendement dit jaar was 120% .
spaarbijbel, spaarvisclub,
doet me er aan denken dat ik eens moet kijken naar mijn eigen rendement
door combinatie kotstudent&lief is er geen free cash flow meer einde maand , onvoldoende tijd om te grinden, nieuwe aankopen zitten er niet meer in maar ik heb wel alles gehouden.