Argenta: intrestfout van dit jaar?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Argenta: intrestfout van dit jaar?
Juist ook eens gekeken bij Argenta, en inderdaad, het gaat niet alleen om het zegelrecht van enkele eurocent.... Bij mij blijkbaar een intrestafrekening op de Golden-zichtrekening van -3,43 euro
, dit terwijl ik die zichtrekening bijna nooit gebruik en ik zeker niet in het rood ben gegaan in de loop van 2012... Vanwaar deze afrekening??
Mensen zoals ik vinden het niet nodig om te gaan zeuren over "prutsen".Stabilo86 schreef:Leg het me dan eens uit?
Deze vriendelijke kantoorhoudster heeft het gewoon uit eigen beweging rechtgezet, toen ze het merkte...
Snap je?
Verder nog veel geluk in je leven ...
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
komt dat niet door de roerende voorheffing die afgetrokken wordt ?
Op een zichtrekening betaal je altijd vanaf de eerste cent roerende voorheffing !
Op een zichtrekening betaal je altijd vanaf de eerste cent roerende voorheffing !
Mogelijke oorzaak van extra onkosten bij Argenta:
Rekeninguittreksels die niet op tijd worden afgedrukt in het kantoor of gedownload worden, worden per post opgestuurd. Hiervoor rekent Argenta de portkosten aan.
Rekeninguittreksels die niet op tijd worden afgedrukt in het kantoor of gedownload worden, worden per post opgestuurd. Hiervoor rekent Argenta de portkosten aan.
11 cent interest, -15 cent zegelrecht: dus -0.04 euro
Ik zal dus 4 cent overschrijven vanaf mijn keytrade. Voor die overschrijving krijg ik 5 cent, dus ik maak nog winst !
Ik zal dus 4 cent overschrijven vanaf mijn keytrade. Voor die overschrijving krijg ik 5 cent, dus ik maak nog winst !
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
50 centiemen (BEF) is het begin van een miljoen zei onze opa zaliger altijdLanius schreef:11 cent interest, -15 cent zegelrecht: dus -0.04 euro
Heb eens gekeken :
basisrente : 1,79 euro
debetrente : 16,59 euro
recht : 0,15 euro.
Verschil : - 14,95 euro.
basisrente : 1,79 euro
debetrente : 16,59 euro
recht : 0,15 euro.
Verschil : - 14,95 euro.
En kan dat kloppen, karine?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
kan volgende verklaring kloppen ? :
Je hebt een kasbon of ander effect uitbetaald gekregen en overgeboekt naar de spaar- en/of andere rekening.
Kasbon/effect was met een valutadatum in de toekomst gestort, en hierdoor ben je tijdje negatief gaan staan op de rekening.
Is soms moeilijk te zien als je naar verwerkingsdata kijkt ipv valutadata.
Ik heb ook hier gemerkt dat Argenta kasbons steeds 14 dagen vroeger op de rekening plaatst met als valuta de effectieve vervaldatum. Opletten geblazen dus.
Je hebt een kasbon of ander effect uitbetaald gekregen en overgeboekt naar de spaar- en/of andere rekening.
Kasbon/effect was met een valutadatum in de toekomst gestort, en hierdoor ben je tijdje negatief gaan staan op de rekening.
Is soms moeilijk te zien als je naar verwerkingsdata kijkt ipv valutadata.
Ik heb ook hier gemerkt dat Argenta kasbons steeds 14 dagen vroeger op de rekening plaatst met als valuta de effectieve vervaldatum. Opletten geblazen dus.
Mistery opgelost.Vaganzza schreef:En kan dat kloppen, karine?
Ik heb vorig jaar enkele malen aandelen gekocht via Argenta.
OP het moment van de aankoop stond het geld daarvoor niet op de zicht maar wel op de spaarrekening.
Ik heb dat geld dan de dag erna van de spaar naar de zichtrekening gezet omdat ik niet direct een afboeking zag gebeuren op de zichtrekening.
Die paar keer kosten mij nu dus 15 euro.