Autobanden monteren die elders gekocht zijn
Re: Autobanden monteren die elders gekocht zijn
Je vergeet nog wat dingen, n.l. de vaste kosten zoals huur pand, electra, water, verwarming, telefoon, apparatuur, gereedschappen, investeringen en afschrijvingen, autokosten, drukwerk en reklamekosten, voorraden, rentekosten, etc. etc.boskoo7 schreef: ↑Vandaag 12:08Ik doe het ook altijd zo ik koop de banden zelf en laat ze installeren, de bandencentrale kan de job aanvaarden of weigeren.
Ik heb daar ook geen probleem mee, als het te duur is ga ik op een ander.
Ik heb wel begrip dat een zelfstandige verdiend op materiaal. tenslotte moet er tijd gestoken worden in het checken van de maat, de bestelling moet gedaan worden, klaar gezet worden en als er iets aan het materiaal scheelt is het zijn verantwoordelijkheid.
Het moet wel gezegd worden dat voor sommige diensten (bv sanitair) de commissies heel groot zijn dat is waar!
En wat betreft sanitair: wel eens gekeken naar de kosten van een toonzaal en het personeel dat daar moet zijn om info te geven plus brochures en nog allerlei kosten?
Er zitten hier weinig zefstandigen zo te zien.
B.v in de horeca moet je de inkoop met ongeveeer 6,5 vermenigvuldigen om geen verlies te lijden.
Ik heb enkele jaren in een garage gewerkt, een familliebedrijf gevestigd op het platteland.JOKER247 schreef: ↑Vandaag 12:30Je vergeet nog wat dingen, n.l. de vaste kosten zoals huur pand, electra, water, verwarming, telefoon, apparatuur, gereedschappen, investeringen en afschrijvingen, autokosten, drukwerk en reklamekosten, voorraden, rentekosten, etc. etc.boskoo7 schreef: ↑Vandaag 12:08
Ik doe het ook altijd zo ik koop de banden zelf en laat ze installeren, de bandencentrale kan de job aanvaarden of weigeren.
Ik heb wel begrip dat een zelfstandige verdiend op materiaal. tenslotte moet er tijd gestoken worden in het checken van de maat, de bestelling moet gedaan worden, klaar gezet worden en als er iets aan het materiaal scheelt is het zijn verantwoordelijkheid.
Het moet wel gezegd worden dat voor sommige diensten (bv sanitair) de commissies heel groot zijn dat is waar!
En wat betreft sanitair: wel eens gekeken naar de kosten van een toonzaal en het personeel dat daar moet zijn om info te geven plus brochures en nog allerlei kosten?
B.v in de horeca moet je de inkoop met ongeveeer 6,5 vermenigvuldigen om geen verlies te lijden.
Bij ons werden winter/zomerbanden vervangen en gebalanceerd aan uurloon (+-1u werk)
We gingen ervanuit dat service aan de klant heel belangrijk is; een tevreden klant (of nieuwe klant die zn banden bij ons liet monteren) komt terug en verteld het voort indien hij goede service krijgt.
Uiteraard, indien je bij een garage gaat die deel uitmaakt van een grote groep, met elders gekochte banden, zal je denk ik duur betalen.
Uurtarieven bij een garage variëren van 100 tot 163 euro per uur,MJF schreef: ↑Vandaag 12:55Ik heb enkele jaren in een garage gewerkt, een familliebedrijf gevestigd op het platteland.JOKER247 schreef: ↑Vandaag 12:30
Je vergeet nog wat dingen, n.l. de vaste kosten zoals huur pand, electra, water, verwarming, telefoon, apparatuur, gereedschappen, investeringen en afschrijvingen, autokosten, drukwerk en reklamekosten, voorraden, rentekosten, etc. etc.
Bij ons werden winter/zomerbanden vervangen en gebalanceerd aan uurloon (+-1u werk)
We gingen ervanuit dat service aan de klant heel belangrijk is; een tevreden klant (of nieuwe klant die zn banden bij ons liet monteren) komt terug en verteld het voort indien hij goede service krijgt.
Uiteraard, indien je bij een garage gaat die deel uitmaakt van een grote groep, met elders gekochte banden, zal je denk ik duur betalen.
Audi is het duurst met 163, VW 153, Mercedes 145.
Dus of je nu zo goedkoop uit bent met wat korting ergens op je banden.....
Dat kan allemaal waar zijn en daar mag een kost tegenover staan, alle begrip voor. Maar als ik mij voordeel kan met zelf gekochte bandjes dan doe ik dat, het is hier spaargids heJOKER247 schreef: ↑Vandaag 12:30Je vergeet nog wat dingen, n.l. de vaste kosten zoals huur pand, electra, water, verwarming, telefoon, apparatuur, gereedschappen, investeringen en afschrijvingen, autokosten, drukwerk en reklamekosten, voorraden, rentekosten, etc. etc.boskoo7 schreef: ↑Vandaag 12:08
Ik doe het ook altijd zo ik koop de banden zelf en laat ze installeren, de bandencentrale kan de job aanvaarden of weigeren.

Yep (als)boskoo7 schreef: ↑Vandaag 15:07Dat kan allemaal waar zijn en daar mag een kost tegenover staan, alle begrip voor. Maar als ik mij voordeel kan met zelf gekochte bandjes dan doe ik dat, het is hier spaargids heJOKER247 schreef: ↑Vandaag 12:30
Je vergeet nog wat dingen, n.l. de vaste kosten zoals huur pand, electra, water, verwarming, telefoon, apparatuur, gereedschappen, investeringen en afschrijvingen, autokosten, drukwerk en reklamekosten, voorraden, rentekosten, etc. etc.
B.v in de horeca moet je de inkoop met ongeveeer 6,5 vermenigvuldigen om geen verlies te lijden.![]()

Het is ronduit belachelijk
We zitten hier al dagenlang te discuteren over nog geen 500 EUR.
Niemand heeft al aan de poster gevraagd hoeveel zijn profijt bij Leclerc zou zijn.
Ronduit belachelijk.
We zitten hier al dagenlang te discuteren over nog geen 500 EUR.
Niemand heeft al aan de poster gevraagd hoeveel zijn profijt bij Leclerc zou zijn.
Ronduit belachelijk.
Dag Klojo. Wil je aub eens doorgeven hoeveel je denkt te besparen met uw aankoop bij Leclerc ? Een paar honderd euro in het beste geval ?