Azelis aandelen
TIP
Azelis aandelen
Goedemiddag mede beleggers collega's
Wie komt er binnenkort aandelen van Azelis?
Lijkt me wel interessant.
Wie komt er binnenkort aandelen van Azelis?
Lijkt me wel interessant.
Re: Azelis aandelen
Zelf niet bekeken maar dit kwam net binnen op de tijd: 17:02
Azelis komt niet goedkoop naar de beurs
We hebben er onze rekenmachine op losgelaten na wat speurwerk in het prospectus: Azelis komt niet goedkoop naar de Brusselse beurs. Als we veronderstellen dat de tweede jaarhelft even goed wordt als de eerste, zal een aandeel tegen 19 à 23 keer de brutobedrijfswinst (ebitda) naar de markt komen. De ondernemingswaarde (beurswaarde + schulden) tegenover de ebitda, een veelgebrukte waarderingsmaatstaf, bedraagt 22 à 26. Dat is stevig.
'Azelis komt met een kleine korting tegenover zijn sector naar de beurs, maar ook die sectorgenoten zijn niet goedkoop', oordeelt analist Geert Smet van de Belegger. 'Bovendien heeft een sectorgenoot als IMCD al bewezen vlot overnames te kunnen integreren en zijn marges te kunnen verhogen. Tegen de hoogste prijs in de vork zouden we het aandeel links laten liggen.'
Tegen de hoogste prijs in de vork zouden we het aandeel links laten liggen.
Deel op Twitter
GEERT SMET
ANALIST DE BELEGGER
'Al koop je met Azelis wel een forse groeier', nuanceert Smet. 'Op middellange termijn groeide het bedrijf 8 à 10 procent per jaar. De hoge schulden en de goodwill op de balans vormen risico's. De winstgevendheid ligt met een ebitda-marge van 10,4 procent iets lager dan de betere spelers uit de sector.'
Azelis komt niet goedkoop naar de beurs
We hebben er onze rekenmachine op losgelaten na wat speurwerk in het prospectus: Azelis komt niet goedkoop naar de Brusselse beurs. Als we veronderstellen dat de tweede jaarhelft even goed wordt als de eerste, zal een aandeel tegen 19 à 23 keer de brutobedrijfswinst (ebitda) naar de markt komen. De ondernemingswaarde (beurswaarde + schulden) tegenover de ebitda, een veelgebrukte waarderingsmaatstaf, bedraagt 22 à 26. Dat is stevig.
'Azelis komt met een kleine korting tegenover zijn sector naar de beurs, maar ook die sectorgenoten zijn niet goedkoop', oordeelt analist Geert Smet van de Belegger. 'Bovendien heeft een sectorgenoot als IMCD al bewezen vlot overnames te kunnen integreren en zijn marges te kunnen verhogen. Tegen de hoogste prijs in de vork zouden we het aandeel links laten liggen.'
Tegen de hoogste prijs in de vork zouden we het aandeel links laten liggen.
Deel op Twitter
GEERT SMET
ANALIST DE BELEGGER
'Al koop je met Azelis wel een forse groeier', nuanceert Smet. 'Op middellange termijn groeide het bedrijf 8 à 10 procent per jaar. De hoge schulden en de goodwill op de balans vormen risico's. De winstgevendheid ligt met een ebitda-marge van 10,4 procent iets lager dan de betere spelers uit de sector.'
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Azelis aandelen
€29/a = €6,9 miljard beurswaarde
Vrije kasstroom en marges:
1H21: €25 mio vs €-2,6 mio
2020: €89 mio / 4,0%
2019: €51 mio / 2,4%
2018: €52 mio / 2,7%
Voor de nettoschuld gok ik op iets van een €500 tegen het einde van het jaar. Een toekomstige vrije kasstroom van €120 mio zou mogelijk moeten zijn denk ik.
Soit, er zijn wel meer zeepbellen op de beurzen tegenwoordig
Geef mij dan maar Esprinet in de distributiesector.
Vrije kasstroom en marges:
1H21: €25 mio vs €-2,6 mio
2020: €89 mio / 4,0%
2019: €51 mio / 2,4%
2018: €52 mio / 2,7%
Voor de nettoschuld gok ik op iets van een €500 tegen het einde van het jaar. Een toekomstige vrije kasstroom van €120 mio zou mogelijk moeten zijn denk ik.
Soit, er zijn wel meer zeepbellen op de beurzen tegenwoordig

Geef mij dan maar Esprinet in de distributiesector.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash