Bank aanvaardt kasbon maar weigert nadien de uitbetaling
TIP
Re: bank aanvaardt kasbon maar weigert nadien de uitbetaling
Ik heb in december ook kasbons binnengebracht bij Argenta
1 van Argenta zelf ( wel een ander kantoor )
Werd ongeveer twee weken te vroeg uitbetaald maar wel met de juiste valutadatum.
En 1 van het Landbouwkrediet deze werd twee weken te laat uitbetaald ook wel met de juiste valutadatum .
Van herbelegging is er van beide geen sprake want heb reeds alles overgeschreven naar waar ik beter voorwaarden krijg .
Geeft nooit iemand iets gezegd dat het geld moest herbelegd worden in Argenta.
Ze zouden me dat moeten zeggen dan pak ik heel m'n boeltje en ben ik daar weg !
1 van Argenta zelf ( wel een ander kantoor )
Werd ongeveer twee weken te vroeg uitbetaald maar wel met de juiste valutadatum.
En 1 van het Landbouwkrediet deze werd twee weken te laat uitbetaald ook wel met de juiste valutadatum .
Van herbelegging is er van beide geen sprake want heb reeds alles overgeschreven naar waar ik beter voorwaarden krijg .
Geeft nooit iemand iets gezegd dat het geld moest herbelegd worden in Argenta.
Ze zouden me dat moeten zeggen dan pak ik heel m'n boeltje en ben ik daar weg !
Re: bank aanvaardt kasbon maar weigert nadien de uitbetaling
komt in dit geval erop neer dat de banken wel bereid zijn om je geld te aanvaarden, maar wanneer het op uitbetalen komt,ze moeilijk gaan doen. Een kasbon zou evenwaardig moeten zijn als een bankcheque. Je legt hem voor en ze betalen..
Vindt dat ze wel rare spelletjes spelen. Heb ook is het voorstel gekregen van mijn bank, om andere geplaatste kasbons van andere banken in hun dossier op te nemen. Ga dit dus zeker niet doen.
Vindt dat ze wel rare spelletjes spelen. Heb ook is het voorstel gekregen van mijn bank, om andere geplaatste kasbons van andere banken in hun dossier op te nemen. Ga dit dus zeker niet doen.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Berichten: 1102
- Lid geworden op: 24 aug 2009
- Contacteer:
Re: bank aanvaardt kasbon maar weigert nadien de uitbetaling
Ludo, je moet alles lezen en niet alleen de titel.
Re: bank aanvaardt kasbon maar weigert nadien de uitbetaling
Ik denk dat dit weer een typerend voorbeeld is van de veranderingen die bij argenta bezig zijn. Eerst mensen lokken om hun effecten gratis te plaatsen bij hun, ook die van andere banken, maar als men dan moet uitbetalen begint men te chanteren.
Wat verwachten ze eigenlijk ??
Slechte rentes geven en klanten houden?
Wat verwachten ze eigenlijk ??
Slechte rentes geven en klanten houden?
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Berichten: 1102
- Lid geworden op: 24 aug 2009
- Contacteer:
Re: bank aanvaardt kasbon maar weigert nadien de uitbetaling
Zucht.
Het was GEEN kasbon die op effectenrekening stond, maar een fysiek kasbon van een andere bank die er nog niet op stond en ter inning was afgegeven om nadien drect over te schrijven naar een andere bank.
Indien er voor een herbelegging was gekozen of indien de kasbons reeds op effectenrekening stonden bij Argenta was er geen probleem geweest en had men niet ambetant gedaan.
Nu lezen mensen alleen de titel en een beetje her en der en direct reageren...
Het was GEEN kasbon die op effectenrekening stond, maar een fysiek kasbon van een andere bank die er nog niet op stond en ter inning was afgegeven om nadien drect over te schrijven naar een andere bank.
Indien er voor een herbelegging was gekozen of indien de kasbons reeds op effectenrekening stonden bij Argenta was er geen probleem geweest en had men niet ambetant gedaan.
Nu lezen mensen alleen de titel en een beetje her en der en direct reageren...
Re: bank aanvaardt kasbon maar weigert nadien de uitbetaling
Dat doet er niet toe, als een bank bepaalde diensten heeft, moet ze deze ook doen zonder bijkomende voorwaarden.
Maar ik begrijp U reactie wel, als werknemer in een bank moet men nu eenmaal een andere visie op de zaken hebben.
Maar ik begrijp U reactie wel, als werknemer in een bank moet men nu eenmaal een andere visie op de zaken hebben.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Berichten: 1102
- Lid geworden op: 24 aug 2009
- Contacteer:
Re: bank aanvaardt kasbon maar weigert nadien de uitbetaling
CP, ik reageerde op jouw voorbarige reactie
Banken plaatsen idd gratis effecten van andere banken op effectenrekening. Argenta doet dit ook. Of weet je dat niet?
En dat is iets anders dan gewoon een bon binnenbrengen van een andere bank, hem laten afrekenen en gewoon overmaken naar een andere bank...
Topicstarter was niet gelokt door Argenta om het effect in kwestie op effectenrekening Argenta te zetten.Eerst mensen lokken om hun effecten gratis te plaatsen bij hun, ook die van andere banken, maar als men dan moet uitbetalen begint men te chanteren.
Banken plaatsen idd gratis effecten van andere banken op effectenrekening. Argenta doet dit ook. Of weet je dat niet?
En dat is iets anders dan gewoon een bon binnenbrengen van een andere bank, hem laten afrekenen en gewoon overmaken naar een andere bank...
Hier ga ik zelfs niet op reageren.cp1234 schreef:Maar ik begrijp U reactie wel, als werknemer in een bank moet men nu eenmaal een andere visie op de zaken hebben.
Re: bank aanvaardt kasbon maar weigert nadien de uitbetaling
Mijn reactie was niet voorbarig maar een vaststelling.
Argenta looft zichzelf overal met hun slogans als bank van het jaar, hun bonus, geen staatssteun, ...; maar ondertussen is er achter de schermen een enorme verandering geweest, namelijk die van de grootbank-mentaliteit. Klanten zijn melkkoeien die moeten geld opbrengen of ze kunnen de pot op. Vroeger was dit heel anders en was men er voor al de klanten met alles wat ze te bieden hadden.
Enige verschil met de grootbanken is dat die wel een goede service kunnen bieden en argenta niet.
Argenta looft zichzelf overal met hun slogans als bank van het jaar, hun bonus, geen staatssteun, ...; maar ondertussen is er achter de schermen een enorme verandering geweest, namelijk die van de grootbank-mentaliteit. Klanten zijn melkkoeien die moeten geld opbrengen of ze kunnen de pot op. Vroeger was dit heel anders en was men er voor al de klanten met alles wat ze te bieden hadden.
Enige verschil met de grootbanken is dat die wel een goede service kunnen bieden en argenta niet.
Re: bank aanvaardt kasbon maar weigert nadien de uitbetaling
je moet zelf is goed lezen wat je schrijft,( afgerekend als er herbelegging volgt )Frisse Freddy schreef:Wel, in de bank waar ik werk worden ook alleen maar kasbons van andere banken afgerekend indien er een herbelegging volgt bij ons zelf. Lijkt me logisch want het fysiek afrekenen van vervallen bons van andere instellingen aan toonder is zowel voor het kantoor als voor de backoffice heel wat werk en als er dan geen herbelegging tegenover staat wordt dit niet gedaan. Punt.
Waarom reken je de bon niet gewoon af bij de bank waar je het bedrag wil naar overschrijven of, beter nog, bij de bank waar de bon vandaan komt?
Maar, welk specifiek document heb je ontvangen bij de afgifte van de bon?
en wat ik schrijf:
komt erop neer dat de banken wel bereid zijn je geld te aanvaarden,maar als het op uitbetalen neerkomt gaan ze moeilijk doen.
Als de bank niet direkt wil uitbetalen, moeten ze de kasbon niet aanvaarden,of tenzij de klant ervan in kennis werd gesteld van deze voorwaarden; ( herbeleggen )
Re: bank aanvaardt kasbon maar weigert nadien de uitbetaling
Geen enkele bank zal zoiets aanvaarden volgens mij, lijkt mij de logica zelve.Frisse Freddy schreef:Zucht.
Het was GEEN kasbon die op effectenrekening stond, maar een fysiek kasbon van een andere bank die er nog niet op stond en ter inning was afgegeven om nadien drect over te schrijven naar een andere bank.
Ik heb de indruk dat de kasbon gewoon bij Argenta afgegeven werd omdat het kantoor met de fiets het dichtsbij lag.
Blijkbaar ligt een communicatiefout aan de oorsprong van het ongenoegen.
Diegenen die wel wensen dat een bank zoiets zou doen vergeten dat een bank geen sociale instelling is.
Re: bank aanvaardt kasbon maar weigert nadien de uitbetaling
Ondertussen mijn email verstuurd. Ik heb daarin mijn onbegrip voor de gang van zaken gemaakt ook al blijf ik de dienstverlening van dit kantoor zeer behoorlijk vinden.
Vandaag al een wederbericht ontvangen dat er helemaal geen probleem is want dat de procedure zoals normaal verder loopt... Van het incident telefoon geen enkel woord meer. Ik heb dus de indruk dat het zal afgehandeld worden zoals in de eerste plaats afgesproken wat ik correct vind.
Het kan natuurlijk zijn dat dit nog intern kan doorkruisd worden door collega's. Heb de indruk dat een andere collega me belde dan die me nu antwoordde en de behandeling van de stukken op kantoor deed.
Ik blijf begrip hebben voor de commerciele ingesteldheid van deze bank, i.c. kantoor, maar wanneer er onjuiste handelingen gesteld zijn ze afwentelen op de klant lijkt me toch wel wat kort door de bocht. Bedankt Frisse Freddy als ik me het juist herinnerde. Op basis van jouw reactie werd mijn vermoeden gestaafd waardoor ik een schrijven kon richten naar het betreffende kantoor. Volgens mij incident afgesloten (daar ga ik van uit toch), maar bij een volgende verzilvering van een kasbon aan toonder zal ik me naar de bank begeven waarop de uitbetaling uiteindelijk dient te geschieden.
fijn weekend verder
ps: had in mijn schrijven CC de ombudsfunctie gezet van de bank in kwestie (klein detail?).
Vandaag al een wederbericht ontvangen dat er helemaal geen probleem is want dat de procedure zoals normaal verder loopt... Van het incident telefoon geen enkel woord meer. Ik heb dus de indruk dat het zal afgehandeld worden zoals in de eerste plaats afgesproken wat ik correct vind.
Het kan natuurlijk zijn dat dit nog intern kan doorkruisd worden door collega's. Heb de indruk dat een andere collega me belde dan die me nu antwoordde en de behandeling van de stukken op kantoor deed.
Ik blijf begrip hebben voor de commerciele ingesteldheid van deze bank, i.c. kantoor, maar wanneer er onjuiste handelingen gesteld zijn ze afwentelen op de klant lijkt me toch wel wat kort door de bocht. Bedankt Frisse Freddy als ik me het juist herinnerde. Op basis van jouw reactie werd mijn vermoeden gestaafd waardoor ik een schrijven kon richten naar het betreffende kantoor. Volgens mij incident afgesloten (daar ga ik van uit toch), maar bij een volgende verzilvering van een kasbon aan toonder zal ik me naar de bank begeven waarop de uitbetaling uiteindelijk dient te geschieden.
fijn weekend verder
ps: had in mijn schrijven CC de ombudsfunctie gezet van de bank in kwestie (klein detail?).
Re: bank aanvaardt kasbon maar weigert nadien de uitbetaling
Een bank is inderdaad geen sociale instelling, maar een instituut welke ondenkbaar is in deze maatschappy. De bank had voor de uitbetaling wel kosten kunnen aanrekenen om deze te kasbon verzilveren. Ik geef ook al is geregeld cheque's af om van een andere bank om op mijn rekening te storten. Hebben ze ook extra werk mee,en das nog nooit probleem geweest,en schrijf dit geld ook over naar een andere bank eens het erop staat. Wat is het verschil met een kasbon qua werk?????
Re: bank aanvaardt kasbon maar weigert nadien de uitbetaling
Frisse Freddy,Frisse Freddy schreef:Zucht.
Het was GEEN kasbon die op effectenrekening stond, maar een fysiek kasbon van een andere bank die er nog niet op stond en ter inning was afgegeven om nadien drect over te schrijven naar een andere bank.
Indien er voor een herbelegging was gekozen of indien de kasbons reeds op effectenrekening stonden bij Argenta was er geen probleem geweest en had men niet ambetant gedaan.
Nu lezen mensen alleen de titel en een beetje her en der en direct reageren...
Het klopt wat het betreft fysieke kasbon. Het klopt ten dele inzake het overschrijven naar een andere bank. Er was nog geen opdracht gegeven naar een andere bank, wel van de effectenrekening naar de zichtrekening met inderdaad de bedoeling dit over te schrijven naar een andere bank.
Ik vermoed dat de kantoorhouders uit dit verhaal geleerd hebben om tijdig en correct te communiceren (ik heb hier ook uit geleerd: welke werkwijze ik kan hanteren voor volgende kasbonsinningen (juist uitgedrukt?) maar ook welke de rechten zijn die ik kan inroepen bij dergelijke banale incidenten).
Bedankt voor de reacties (ook van de andere posters trouwens)
Re: bank aanvaardt kasbon maar weigert nadien de uitbetaling
Ik heb beloofd om een stand van zaken te geven.
We zijn één week verder. Zaterdag kreeg ik een vrij assertieve email waarin me gemeld werd dat alles verliep zoals afgesproken...men had de procedure gestart tot uitbetaling (email in cc naar hun ombudsman..had ik ook gedaan), maar begreep niet dat ik aanspraak maakte op een commerciële geste (ik begrijp dat ze mijn vraag niet leuk vinden, maar ze hadden dit op voorhand moeten bespreken en niet nadat alle documenten ondertekend waren...alsof mijn verbintennis met een lening ook zonder schadevergoeding door mij kan nietig gemaakt worden...wedden dat ze staan te zwieren met de papiertjes die ondertekend zijn).
Maar ik ben nu wel op het punt dat ik verwacht dat mijn geld op mijn rekening van Argenta komt te staan en ik daar vrijelijk kan over beschikken...als dat niet zo is gaan we heel snel in een hogere versnelling. De bemiddeling van de ombudsdienst zal zeer efficient moeten zijn anders schuif ik dit door naar andere niveau's. Dit is geen dreigement wel een realitieit. Als men mij vrij snel (en doet alsof er niets gebeurd is) laat weten dat alles zijn beloop krijgt en ik merk dat er weinig van in huis komt, dan ..dan zal mijn communicatiestrategie minder beschermend worden. Ik beheers de macht van de cijfers beter dan de betreffende kantoormedewerkers ...
wordt vervolgd...(hopelijk niet, maar ik vrees er nu al wat voor)
We zijn één week verder. Zaterdag kreeg ik een vrij assertieve email waarin me gemeld werd dat alles verliep zoals afgesproken...men had de procedure gestart tot uitbetaling (email in cc naar hun ombudsman..had ik ook gedaan), maar begreep niet dat ik aanspraak maakte op een commerciële geste (ik begrijp dat ze mijn vraag niet leuk vinden, maar ze hadden dit op voorhand moeten bespreken en niet nadat alle documenten ondertekend waren...alsof mijn verbintennis met een lening ook zonder schadevergoeding door mij kan nietig gemaakt worden...wedden dat ze staan te zwieren met de papiertjes die ondertekend zijn).
Maar ik ben nu wel op het punt dat ik verwacht dat mijn geld op mijn rekening van Argenta komt te staan en ik daar vrijelijk kan over beschikken...als dat niet zo is gaan we heel snel in een hogere versnelling. De bemiddeling van de ombudsdienst zal zeer efficient moeten zijn anders schuif ik dit door naar andere niveau's. Dit is geen dreigement wel een realitieit. Als men mij vrij snel (en doet alsof er niets gebeurd is) laat weten dat alles zijn beloop krijgt en ik merk dat er weinig van in huis komt, dan ..dan zal mijn communicatiestrategie minder beschermend worden. Ik beheers de macht van de cijfers beter dan de betreffende kantoormedewerkers ...
wordt vervolgd...(hopelijk niet, maar ik vrees er nu al wat voor)
Re: bank aanvaardt kasbon maar weigert nadien de uitbetaling
het vervolg...
Is vandaag gestort, dus voor mij het incident afgesloten. Bedankt Frisse Freddy voor het advies.
Is vandaag gestort, dus voor mij het incident afgesloten. Bedankt Frisse Freddy voor het advies.