Banken willen klant mee laten betalen voor crisis
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Banken willen klant mee laten betalen voor crisis
Wil de banken niet verdedigen, zeer zeker ni, maar de meeste mensen hebben ze nu eenmaal nodig. Waar zouden we geld gaan lenen anders voor een huis, een auto , en andere dingen, zal altijd een mes zijn dat aan twee kanten snijdt.JoBe schreef:Vele kleintjes maken één groot en als ik dan mag kiezen, dan liever in mijne portefeuille dan in die van de bankludo schreef:het zal zo een vaart wel niet lopen met de kosten verhoging,,, van een mus gene olifant maken ook ni. Zal waarschijnlijk nog wel meevallen,en er is nog niets definitiefs.
Als de burger er zijn spaarcenten ni opzet, zal de buger ook ni meer kunnen gaan lenen.
Re: Banken willen klant mee laten betalen voor crisis
Tja Ludo,
Daar verschillen we van mening, volgens mij hebben de banken ons meer nodig dan wij de banken. Trouwens, vertel mij eens waar de banken niets op verdienen en eens iets doen voor hun klanten ?
Je betaald voor alles indien je geen online rekening hebt, je moet hen uit de stront halen willen of niet en dan hebben die heren/dames nog het lef om extra kosten te gaan aanrekenen !
Bij mij is het simpel, als er één bank is waar ik klant ben die me nog maar 1€ laat betalen ben ik weg !
Daar verschillen we van mening, volgens mij hebben de banken ons meer nodig dan wij de banken. Trouwens, vertel mij eens waar de banken niets op verdienen en eens iets doen voor hun klanten ?
Je betaald voor alles indien je geen online rekening hebt, je moet hen uit de stront halen willen of niet en dan hebben die heren/dames nog het lef om extra kosten te gaan aanrekenen !
Bij mij is het simpel, als er één bank is waar ik klant ben die me nog maar 1€ laat betalen ben ik weg !
Re: Banken willen klant mee laten betalen voor crisis
--Onnodige quote! Het is niet nodig een bericht te quoten dat er net boven staat! V.--
Je kan overal eerst je rekeningen opzeggen, en dan ergens kiezen voor de basisbankdienst.Niemand kan je daarvan weerhouden hoor.
http://www.belgium.be/nl/economie/hande ... ankdienst/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kan overal eerst je rekeningen opzeggen, en dan ergens kiezen voor de basisbankdienst.Niemand kan je daarvan weerhouden hoor.
http://www.belgium.be/nl/economie/hande ... ankdienst/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door ludo op 11 december 2011, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Banken willen klant mee laten betalen voor crisis
Die volgens jou "nostalgische terugblik" werd blijkbaar verkeerd begrepen.Stabilo86 schreef:@ Nefertari: wel vreemde redenering, eerst kijk je nostalgisch terug naar de banken van weleer met bekende gezichten en een echt loket waar je geld kan afhalen. 1 post later zeg je dat het je allemaal niks uitmaakt, want je doet toch alles via internet...

Mijn eerdere bericht was bedoeld als tegenreactie op een aantal personen (bankbedienden ?) die hier kost wat kost de klassieke bankkantoren verdedigen en daarbij stellen dat men daar vandaag nog steeds goede service en aandacht van de loketbedienden krijgt.
Ik heb dat weerlegd door te schrijven : "Ook heb ik de laatste jaren niets meer gemerkt van die vriendelijke bedienden met wie men nog een praatje kon maken : elke keer dat ik er kwam, waren er nieuwe gezichten aan het loket."
Persoonlijk was ik één van de eersten die gebruik maakte van de automatisering.
En ik heb een hekel aan mensen die vóór mij hun leven staan te vertellen aan loketten of kassa's.
Méér zelfs : ik heb daar nooit tijd voor gehad en heb interessantere dingen te doen.

Re: Banken willen klant mee laten betalen voor crisis
Het is misschien net om die reden dat de banken regelmatig een nieuw gezicht aan het loket zetten. Onder het motto: meer zaken, minder leuteren 

Re: Banken willen klant mee laten betalen voor crisis
De consument betaalt reeds via extra belasting en bezuinigingen voor de redding van de banken.
Men kan toch niet vragen dat men 2 x betaalt.
Men kan toch niet vragen dat men 2 x betaalt.
Re: Banken willen klant mee laten betalen voor crisis
--Onnodige quote! Het is niet nodig een bericht te quoten dat er net boven staat! V.--
De verhoging zat er toch sowieso aan te komen, en heeft niets te zien met de bankentaks en toestanden. Meer en meer mensen gebruiken online banking, het onderhoud van deze module brengt dan ook meer kosten mee,langs de andere kant besparen ze kosten gezien er veel zelf gebankierd wordt. Alles wordt duurder, lonen,belastingen,brood,brandstof. enz. enz. Het zoals met aalles, eerst gratis, en als er voldoende klanten ervoor zijn, betaald die de prijs, is niks nieuws.
Het is de regering of de pers die dat ballonnetje in verband daarmee heeft opgelaten. Op die manier blijft de regering buiten schot.
Het gerommel met het verder bestaan van de euro,en wat ons dat niet gaat kosten is nog een ander mouwtje dat de regering ons aanpast.
De verhoging zat er toch sowieso aan te komen, en heeft niets te zien met de bankentaks en toestanden. Meer en meer mensen gebruiken online banking, het onderhoud van deze module brengt dan ook meer kosten mee,langs de andere kant besparen ze kosten gezien er veel zelf gebankierd wordt. Alles wordt duurder, lonen,belastingen,brood,brandstof. enz. enz. Het zoals met aalles, eerst gratis, en als er voldoende klanten ervoor zijn, betaald die de prijs, is niks nieuws.
Het is de regering of de pers die dat ballonnetje in verband daarmee heeft opgelaten. Op die manier blijft de regering buiten schot.
Het gerommel met het verder bestaan van de euro,en wat ons dat niet gaat kosten is nog een ander mouwtje dat de regering ons aanpast.
-
- VIP member
- Berichten: 1102
- Lid geworden op: 24 aug 2009
- Contacteer:
Re: Banken willen klant mee laten betalen voor crisis
Dé reden is het erg grote personeelsverloop in het commerciele net. Waarom denk je dat KBC, BNP Fortis en andere banken elk jaar grote aanwervingscampagnes doen (en als je erop let is het steeds voor het commerciele net)? Niet om de vergrijzing op te vangen en al zeker niet om uit te breiden (integendeel), maar wel om het grote personeelsverloop op te vangen. Verloning is niet super (tal van andere sectoren betalen beter) en de druk en regelgeving stijgen ieder jaar.Stabilo86 schreef:Het is misschien net om die reden dat de banken regelmatig een nieuw gezicht aan het loket zetten. Onder het motto: meer zaken, minder leuteren
Re: Banken willen klant mee laten betalen voor crisis
Waar dient die bankbediende nog voor, om de (oudere) klant het product van de maand aan te smeren !
Verkoopt hij/zij niet genoeg 'producten van de maand' vliegen ze zonder pardon buiten.
Stel eens kritische vragen over een product aan, wat een mooie naam, "adviseur beleggingen", ze horen het in Keulen donderen.
Schaf al die dure, onnodige, bankfilialen af, en geef de klanten meer intrest en goedkopere hypotecaire leningen.
Ze sturen u toch naar de automaat of internet, afschaffen en sluiten, al dat overbodig en duur vet.
Verkoopt hij/zij niet genoeg 'producten van de maand' vliegen ze zonder pardon buiten.
Stel eens kritische vragen over een product aan, wat een mooie naam, "adviseur beleggingen", ze horen het in Keulen donderen.
Schaf al die dure, onnodige, bankfilialen af, en geef de klanten meer intrest en goedkopere hypotecaire leningen.
Ze sturen u toch naar de automaat of internet, afschaffen en sluiten, al dat overbodig en duur vet.
Laatst gewijzigd door patrick1 op 11 december 2011, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- VIP member
- Berichten: 1102
- Lid geworden op: 24 aug 2009
- Contacteer:
Re: Banken willen klant mee laten betalen voor crisis
@ Patrick : overdrijven is een kunst. In welke sector werk jij? Ben zeker dat men daar ook veel overbodig duur vet kan wegsnijden zoals jij het mooi zegt.
--Geen persoonlijke aanvallen aub! V.--
Onnodige fillialen? 99% van de bankbedienden doet z'n werk met hart en ziel en informeert de klant correct. Het is echt wel heel populistisch om altijd te spreken over producten aansmeren.
O ja, en bij een overlijden veel succes met Binck en Fortuneo. Langsgaan in een filiaal zal lastig zijn en aan de telefoon zal men aan de erfgenamen niet veel lossen...
--Geen persoonlijke aanvallen aub! V.--
Onnodige fillialen? 99% van de bankbedienden doet z'n werk met hart en ziel en informeert de klant correct. Het is echt wel heel populistisch om altijd te spreken over producten aansmeren.
O ja, en bij een overlijden veel succes met Binck en Fortuneo. Langsgaan in een filiaal zal lastig zijn en aan de telefoon zal men aan de erfgenamen niet veel lossen...
Re: Banken willen klant mee laten betalen voor crisis
dat de banken dit durven te doen is gewoonweg schandalig : zij ontvingen miljarden staatsgeld en verkwistten eveneens miljarden aan spaargelden ..... en nu gaan ze nog even de faktuur aan de slachtoffers doorschuiven .... je moet maar durven !
Re: Banken willen klant mee laten betalen voor crisis
@Frisse Freddy
Ik geef je gelijk dat 99 % van de bankbedienden zijn/haar job met hart en ziel doet, alleen, of je dit nu graag hebt of niet, bankfilialen zijn/zullen grotendeels overbodig zijn/worden.
De grootbanken proberen al hun klanten naar het internet te lokken, door hogere tarieven op internet spaarrekeningen aan te bieden, transacties via internet goedkoper te maken enz.
Men doet er alles aan om de klant uit het bankfiliaal te houden.
De grootbanken dansen momenteel op twee benen. Het oudere, kapitaalkrachtige publiek is nog niet klaar voor internet, maar de jonge generatie en middelklasse, opgegroeid met de computer, heeft het internetbankieren ontdekt.
In de grootsteden worden meerdere kleinere bankfilialen nu al samengevoegt tot één groot advieskantoor, in kleinere gehuchten worden kleinere bankfilialen samengesmolten.
Waarom ? Klanten blijven niet meer voor al hun producten trouw aan hun grootbank, en gaan shoppen bij de veel goedkopere internetbanken, vele mensen hebben al een spaarboekje bij de internetbanken die een veel betere rentevergoeding kunnen aanbieden, omdat ze geen duur kantorennet en veel personeelskosten hebben.
Kijk naar onze noorderburen, ga eens winkelen in een middelgrote stad in Nederland, en tel het aantal bankfilialen in vergelijking met bij ons. Je zal er minder dan de helft vinden in vergelijking met bij ons.
Wij zullen deze trend volgen, je kan de vooruitgang niet tegenhouden, hoogstens afremmen, internet, adviesbankkantoren en telefonisch bankadvies zullen het traditionele bankfiliaal stilaan vervangen.
Ik geef je gelijk dat 99 % van de bankbedienden zijn/haar job met hart en ziel doet, alleen, of je dit nu graag hebt of niet, bankfilialen zijn/zullen grotendeels overbodig zijn/worden.
De grootbanken proberen al hun klanten naar het internet te lokken, door hogere tarieven op internet spaarrekeningen aan te bieden, transacties via internet goedkoper te maken enz.
Men doet er alles aan om de klant uit het bankfiliaal te houden.
De grootbanken dansen momenteel op twee benen. Het oudere, kapitaalkrachtige publiek is nog niet klaar voor internet, maar de jonge generatie en middelklasse, opgegroeid met de computer, heeft het internetbankieren ontdekt.
In de grootsteden worden meerdere kleinere bankfilialen nu al samengevoegt tot één groot advieskantoor, in kleinere gehuchten worden kleinere bankfilialen samengesmolten.
Waarom ? Klanten blijven niet meer voor al hun producten trouw aan hun grootbank, en gaan shoppen bij de veel goedkopere internetbanken, vele mensen hebben al een spaarboekje bij de internetbanken die een veel betere rentevergoeding kunnen aanbieden, omdat ze geen duur kantorennet en veel personeelskosten hebben.
Kijk naar onze noorderburen, ga eens winkelen in een middelgrote stad in Nederland, en tel het aantal bankfilialen in vergelijking met bij ons. Je zal er minder dan de helft vinden in vergelijking met bij ons.
Wij zullen deze trend volgen, je kan de vooruitgang niet tegenhouden, hoogstens afremmen, internet, adviesbankkantoren en telefonisch bankadvies zullen het traditionele bankfiliaal stilaan vervangen.
Re: Banken willen klant mee laten betalen voor crisis
Ik betwijfel of 99% van de bankbedienden goed advies aan de mensen geven,ze moeten ook hun doelstellingen halen en gaan bewust of onbewust de klant de richting uitduwen die best is voor de bank en niet noodzakelijk best voor de klant.Ik heb verschillende producten bij verschillende instellingen en men mag niet blind op zijn bankier vertrouwen.
1 wist niet wat een tegenrekening was terwijl voor het product dat ik bij hun had enkel op die manier geld naar mijn rekening terug kon vloeien
2 wist niet dat ze een bepaalde verzekering aanboden ;info stond nochtans op hun site
3 na afspraak met bankier en uitleg wat ik voor een deel van mijn geld wou (termijnrekening of tak 21) mij toch obligatie laten opdringen in dollar als beter alternatief en even veilig volgens bankdirecteur :resultaat was verlies van +20 % door wisselkoers .
Sedertdien heb ik via spaargids veel nuttige info opgedaan ,want info via banken was vroeger zeker onvoldoende en soms onjuist.
Toen ik later meer info over wou moest de nieuwe bankdirecteur bellen naar Brussel om te weten hoe het zat want hij begreep het product niet.
Ook al vele adviezen niet opgevolgd en blij om geweest.
Persoonlijk heb ik al veel meer gehad aan spaargids dan aan onpartijdig advies.
1 wist niet wat een tegenrekening was terwijl voor het product dat ik bij hun had enkel op die manier geld naar mijn rekening terug kon vloeien
2 wist niet dat ze een bepaalde verzekering aanboden ;info stond nochtans op hun site
3 na afspraak met bankier en uitleg wat ik voor een deel van mijn geld wou (termijnrekening of tak 21) mij toch obligatie laten opdringen in dollar als beter alternatief en even veilig volgens bankdirecteur :resultaat was verlies van +20 % door wisselkoers .
Sedertdien heb ik via spaargids veel nuttige info opgedaan ,want info via banken was vroeger zeker onvoldoende en soms onjuist.
Toen ik later meer info over wou moest de nieuwe bankdirecteur bellen naar Brussel om te weten hoe het zat want hij begreep het product niet.
Ook al vele adviezen niet opgevolgd en blij om geweest.
Persoonlijk heb ik al veel meer gehad aan spaargids dan aan onpartijdig advies.
Re: Banken willen klant mee laten betalen voor crisis
Het gerommel met het verder bestaan van de euro,en wat ons dat niet gaat kosten is nog een ander mouwtje dat de regering ons aanpast.[/quote]
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid ... -euro.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid ... -euro.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Banken willen klant mee laten betalen voor crisis
Ik werk niet bij test-aankoop, ben gewoon lid.....voor de geïnteresseerden.....

De consumenten moeten niet in de plaats van de banken betalen
De banken stellen blijkbaar alles in het werk om hun cliënten de crisis te laten betalen. Stijging van de kosten voor de basisbankverrichtingen, verlaging van de basisrente en van de getrouwheidspremies op spaarrekeningen, verhoging van het hypotheekkrediet… Alle mogelijke middelen worden ingezet om de verliezen ten gevolge van hun slecht beheer en verkeerde beleggingen weg te werken, zonder dat daar iets tegenover staat voor de consument.
http://survey1.euroconsumers.org/Perfec ... f=S6AggAQl

De consumenten moeten niet in de plaats van de banken betalen
De banken stellen blijkbaar alles in het werk om hun cliënten de crisis te laten betalen. Stijging van de kosten voor de basisbankverrichtingen, verlaging van de basisrente en van de getrouwheidspremies op spaarrekeningen, verhoging van het hypotheekkrediet… Alle mogelijke middelen worden ingezet om de verliezen ten gevolge van hun slecht beheer en verkeerde beleggingen weg te werken, zonder dat daar iets tegenover staat voor de consument.
http://survey1.euroconsumers.org/Perfec ... f=S6AggAQl