Banken willen klant mee laten betalen voor crisis
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Re: Banken willen klant mee laten betalen voor crisis
Ach, hoeveel kost een maandelijkse bijdrage voor een zichtrekening bij een grootbank? En voor die prijs kan je gebruik maken van een kantorennet en kan je 's avonds tot 22U bellen en op zaterdag tot 17U.
-
gast9876
Bij keytrade kost het 0 € (je krijgt zelfs geld terug met online overschrijvingen), ook tot 22.00 u. helpdesk.
Ik moet altijd lachen als ik mensen zie speciaal met de auto omrijden om rekeninguittreksels af te printen op de terminal in de bank (waar ik geen klant ben, maar geld afhaal). tijdverlies, brandstofverlies, je betaalt er extra voor, als uw huis in de fik schiet....waardeloos...
terwijl je met een paar muisklikken je overschrijvingen exporteert naar één of andere cloud dienst (dropbx, google docs,....)
Ik moet altijd lachen als ik mensen zie speciaal met de auto omrijden om rekeninguittreksels af te printen op de terminal in de bank (waar ik geen klant ben, maar geld afhaal). tijdverlies, brandstofverlies, je betaalt er extra voor, als uw huis in de fik schiet....waardeloos...
terwijl je met een paar muisklikken je overschrijvingen exporteert naar één of andere cloud dienst (dropbx, google docs,....)
@ monte (over al dan niet correct advies van bankbedienden): je moet áltijd zelf je huiswerk maken. Dat is een plaat die hier soms blijft hangen, maar het klopt wel :-). Je koopt toch ook geen auto omdat de verkoper zegt dat het een goede auto is. Nee, je vergelijkt, hebt het erover met vrienden, gaat naar andere garages, ... Uiteraard willen veel bankbedienden de producten naar voren schuiven die ze zouden moeten naar voren schuiven vanwege hogerhand. Evenwel zijn er ook bankbedienden die eerlijk durven toegeven dat ze het niet eens zijn met het maandelijks aanbod dat door de bank naar voren wordt geschoven. Heb wel eens ooit gelezen: de beste verkoopstruc, is zeggen dat je niet van plan bent om iets te verkopen 
-
deenigekeuze
- Full Member

- Contacteer:
@frisse freddy
het gaat niet over het bedrag (alhoewel...) maar over het principe.
En als die kosten volgens u toch niet hoog zijn, dan kunnen de banken ze ook laten vallen want ze hebben meer geld (ons geld!) dan wij.
het gaat niet over het bedrag (alhoewel...) maar over het principe.
En als die kosten volgens u toch niet hoog zijn, dan kunnen de banken ze ook laten vallen want ze hebben meer geld (ons geld!) dan wij.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Tja, idd banken hebben geld gekregen (maar hebben in het verleden steeds heel veel belastingen betaald en zijn erg grote tewerkstellers, vergeet dat aub niet)
Landbouw en groene energie bv leven van de subsidies en zijn al jaren een verliespost. Moet ik m'n groenten en fruit en zonnepannelen nu ook gratis eisen?
Landbouw en groene energie bv leven van de subsidies en zijn al jaren een verliespost. Moet ik m'n groenten en fruit en zonnepannelen nu ook gratis eisen?
Frisse Freddy,
Sinds wanneer investeert uwen groenten boer in producten die niet koosjer zijn en vraagt (lees verplicht) dan aan u om hem uit de stront te helpen ? Waarna hij dan ook nog eens vraagt om meer te betalen voor zijn groenten ? Appelen met appelen vergelijken aub !
Sinds wanneer investeert uwen groenten boer in producten die niet koosjer zijn en vraagt (lees verplicht) dan aan u om hem uit de stront te helpen ? Waarna hij dan ook nog eens vraagt om meer te betalen voor zijn groenten ? Appelen met appelen vergelijken aub !
stabilo,
Als je goed leest ,dan zie je dat het van voor de tijd was voor spaargids en goede info verkrijgen was niet gemakkelijk (brochure spreekt enkel over winsten).
Ik vroeg een termijnrekening of tak 21 ,maar als de bankdirecteur zelf dit als even veilige belegging naar voren schuift en ik wist dat obligatie's redelijk veilig waren ,dan kan u misschien begrijpen dat ik mij toch mispakt heb en wissel-risico uit het oog verloor . Het was een mix van oude denken (vertrouwen in bankdirecteur ) en gebrekkige info.
Vroeger ging ik er beetje teveel van uit dat banken deftig advies gaven ,maar de banken doen weinig of geen moeite om u juiste info te geven . Er zijn wel degelijk producten die ze naar voren schuiven en dan mooier voorstellen dan ze echt zijn .De risico's worden altijd geminimaliseerd en de voordelen in de verf gezet .Ik heb nog geen enkele bankier horen waarschuwen over mogelijke gevaren van bepaalde producten .
Vroeger hadden bankbedienden misschien meer ethiek of zijn de klanten beetje slimmer door toegankelijkheid van de info.Nu weet ik dat banken niet goed risico's zien of kunnen inschatten zelfs met de juiste info; zie banken-crisis.
Het was geen klaagzang , maar een antwoord op afwentelen van kosten van de crisis op de klanten en het niveau en de betrouwbaarheid van banken en bankmedewerkers.
Als je goed leest ,dan zie je dat het van voor de tijd was voor spaargids en goede info verkrijgen was niet gemakkelijk (brochure spreekt enkel over winsten).
Ik vroeg een termijnrekening of tak 21 ,maar als de bankdirecteur zelf dit als even veilige belegging naar voren schuift en ik wist dat obligatie's redelijk veilig waren ,dan kan u misschien begrijpen dat ik mij toch mispakt heb en wissel-risico uit het oog verloor . Het was een mix van oude denken (vertrouwen in bankdirecteur ) en gebrekkige info.
Vroeger ging ik er beetje teveel van uit dat banken deftig advies gaven ,maar de banken doen weinig of geen moeite om u juiste info te geven . Er zijn wel degelijk producten die ze naar voren schuiven en dan mooier voorstellen dan ze echt zijn .De risico's worden altijd geminimaliseerd en de voordelen in de verf gezet .Ik heb nog geen enkele bankier horen waarschuwen over mogelijke gevaren van bepaalde producten .
Vroeger hadden bankbedienden misschien meer ethiek of zijn de klanten beetje slimmer door toegankelijkheid van de info.Nu weet ik dat banken niet goed risico's zien of kunnen inschatten zelfs met de juiste info; zie banken-crisis.
Het was geen klaagzang , maar een antwoord op afwentelen van kosten van de crisis op de klanten en het niveau en de betrouwbaarheid van banken en bankmedewerkers.
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
Bankbedienden zijn verkopers van financieele produkten, en belange niet allen hebben economische of financieele studies gedaan.
ik heb zelfs weet van 1 die uit de maatschappelijke sector komt, werkte met gehandicapten alvorens voor de bank bepaalde verzekeringen te gaan adviseren / verkopen...
ik heb zelfs weet van 1 die uit de maatschappelijke sector komt, werkte met gehandicapten alvorens voor de bank bepaalde verzekeringen te gaan adviseren / verkopen...
Laatst gewijzigd door nicknamesucks op 14 december 2011, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Een nadenkertje,
Mijn buur winkelt bij de goedkoopste supermarkt.
Voor zijn spaargeld blijft hij bij zijn dure grootbank. Een voorbeeld.
Mijn buur heeft twee kinderen, ieder een spaarboekje, met 10.000 € op, bij een grootbank rente 1.50 % + 0.50 % = 2 %
Opbrengst per kind 10.000 € aan 2 % = 200 €
De beste bank geeft 3.25 %, opbrengst 10.000 € aan 3.25 % = 325 €
Verschil per kind 125 € per jaar.
Maar, mijn buur winkelt bij de goedkoopste supermarkt, maar blijft bij zijn dure onrendabele grootbank, en zo zijn er velen.
Begrijpe die kan.
Mijn buur winkelt bij de goedkoopste supermarkt.
Voor zijn spaargeld blijft hij bij zijn dure grootbank. Een voorbeeld.
Mijn buur heeft twee kinderen, ieder een spaarboekje, met 10.000 € op, bij een grootbank rente 1.50 % + 0.50 % = 2 %
Opbrengst per kind 10.000 € aan 2 % = 200 €
De beste bank geeft 3.25 %, opbrengst 10.000 € aan 3.25 % = 325 €
Verschil per kind 125 € per jaar.
Maar, mijn buur winkelt bij de goedkoopste supermarkt, maar blijft bij zijn dure onrendabele grootbank, en zo zijn er velen.
Begrijpe die kan.
Wil wel eens weten welke bank nu 3,25% geeft????? op een spaarboekje???
@ ludo
patrick heeft het over de VDK knuffelspaarrekening en de OBK-bank Swing Junior Deposito.
https://www.spaargids.be/sparen/babyrekening.html" onclick="window.open(this.href);return false;
patrick heeft het over de VDK knuffelspaarrekening en de OBK-bank Swing Junior Deposito.
https://www.spaargids.be/sparen/babyrekening.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Waarom blijft iedereen hier maar terugkomen op bankkantoren, - bedienden, service...?
Het gaat erom dat banken hun extra kosten (lees: lagere winst) willen doorrekenen aan de klanten.
Klanten die als belastingbetaler al hebben meebetaald aan de redding van dezelfde banken.
Banken die onverantwoorde risico's hebben genomen. In sommige gevallen gaat het om flagrante misleiding en zelfs frauduleuze praktijken.
En daarvoor nu om geld durven bedelen bij trouwe (lees: naiëve) klanten.
Wie kan dit goedpraten?
Het gaat erom dat banken hun extra kosten (lees: lagere winst) willen doorrekenen aan de klanten.
Klanten die als belastingbetaler al hebben meebetaald aan de redding van dezelfde banken.
Banken die onverantwoorde risico's hebben genomen. In sommige gevallen gaat het om flagrante misleiding en zelfs frauduleuze praktijken.
En daarvoor nu om geld durven bedelen bij trouwe (lees: naiëve) klanten.
Wie kan dit goedpraten?
eerlijk gezegd kan het mij niet zoveel schelen dat sommige banken hun kosten willen doorrekenen. Iedereen is in staat om spaargids te doorzoeken en om uit te zoeken welke bank voor hem het voordeligst is kwa prijs-kwaliteit. Ikzelf kies voor gratis banken en diezelfde banken hebben al gezegd dat ze gratis gaan blijven. Dus kan mij niet schelen als bepaalde banken dan extra kosten gaan aanrekenen... ik kies voor de voordeligste.
Ik hoop alleen dat de politiek er zich weer niet mee gaat bemoeien, want bij opstellen regels spaarrekening hebben ze alvast enkel aan de grootbanken gedacht.
Ik hoop alleen dat de politiek er zich weer niet mee gaat bemoeien, want bij opstellen regels spaarrekening hebben ze alvast enkel aan de grootbanken gedacht.
Vaganzza schreef:@ ludo
Volledigheidshalve wil ik toevoegen dat OBK-bank Swing Junior Deposito de rente geeft tot 24 jaar oud, dit in tegenstelling tot VDK knuffelspaarrekening waar de rente maar tot de leeftijd van 6 jaar geldt.
Beiden geven momenteel 2.50 % + 0.75 % = 3.25 % op deze spaarrekeningen.
Ben je ouder dan 6 jaar en jonger dan 24 jaar is OBK Swing Junior Deposito niet te kloppen.