Bankrun 7/12/2010 ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Bankrun 7/12/2010 ?
Wat is feitelijk het doel van deze actie, naast ons collectief nog wat verder de economische dieperik in duwen? 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
XXL66
Re: Bankrun 7/12/2010 ?
En wat zijn de overheden en centrale banken aan het doen denk je ?
Re: Bankrun 7/12/2010 ?
XXL66 schreef:Wie doet er mee ?
Ik alvast niet,
Re: Bankrun 7/12/2010 ?
Geld bijdrukken, iets dat ze nog veel harder gaan (moeten) doen door dit soort boomerang-acties...XXL66 schreef:En wat zijn de overheden en centrale banken aan het doen denk je ?
Mens start op Internet kunstmatige bankrun, mens gaat collectief naar de bank om geld af te halen.
Bank anticipeert en bestelt flinke portie cash. Centrale banken anticiperen en drukken flink wat cash bij.
Meer geld = minder waard. Overheid nationaliseert enkele banken. Belastingsbetaler betaalt.
En we zijn weer waar we begonnen waren... Alleen nog wat armer.
Just my 2 cents, for what they're worth.. (pun intended)
Persoonlijk denk ik niet dat je hier veel aanhang zal vinden, beter doelpubliek is te vinden op café b.v.b...
Voor het geval dat het nog niet 100% duidelijk was: +1!Vike schreef:Ik alvast nietXXL66 schreef:Wie doet er mee ?
-
XXL66
Re: Bankrun 7/12/2010 ?
Geld bijdrukken indd, of het nu 1500 of 2000 miljard zal zijn, wat maakt het nog uit. Uw netjes gespaarde en goed beheerde € en $ zijn binnenkort niks meer waard. Uiteindelijk ligt de oorzaak van heel deze crisis nog steeds bij de banken en het wanbeheer en gebrek aan toezicht van de politiek die niet verder denkt dan hun legislatuur en labiel toekijkt.
Re: Bankrun 7/12/2010 ?
Ik ben eens benieuwd hoeveel er achteraf gaan klagen dat ze hun getrouwheidspremie zijn mislopen
t zal dan ook weer de schuld van de banken zijn...
t zal dan ook weer de schuld van de banken zijn...
Re: Bankrun 7/12/2010 ?
Aan de reactie op de beurs te zien (bankaandelen) zijn ze er blijkbaar heel gerust in dat er niet veel pipo's gaan meedoen,
want er zijn er die een spelletje willen spelen en andere spelen maar mee zonder er verder bij na te denken ,
maar weten niet dat ze soms kunnen snijden in hun eigen vel en dieper dat ze denken,
want er zijn er die een spelletje willen spelen en andere spelen maar mee zonder er verder bij na te denken ,
maar weten niet dat ze soms kunnen snijden in hun eigen vel en dieper dat ze denken,
Re: Bankrun 7/12/2010 ?
Mag de bank van de klanten die al hun geld afhalen, dan ook vragen of ze al hun schulden (hypothecair krediet, lening op afbetaling, ...) onmiddellijk en vervroegd terubetalen ? Er zullen volgens mij niet veel bankrunners meer overblijven ...
Denken sommige klanten van een bank echt dat de bank dat geld ergens in een schuifje bewaart? Nee, ze 'geven' het terug aan klanten onder de vorm van een lening. En de intresten die de klant betaalt op zijn lening dienen voor 1) de werkingskosten van de bank 2) de winst van de bank 3) voor de intrest op de spaarrekeningen (volgorde van belangrijkheid is nogal afhankelijk van de bank
)
Denken sommige klanten van een bank echt dat de bank dat geld ergens in een schuifje bewaart? Nee, ze 'geven' het terug aan klanten onder de vorm van een lening. En de intresten die de klant betaalt op zijn lening dienen voor 1) de werkingskosten van de bank 2) de winst van de bank 3) voor de intrest op de spaarrekeningen (volgorde van belangrijkheid is nogal afhankelijk van de bank
Laatst gewijzigd door zwembad op 3 december 2010, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- relativity
- Hero Member

- Berichten: 866
- Lid geworden op: 25 feb 2009
- Contacteer:
Re: Bankrun 7/12/2010 ?
Mensen zouden beter eens gaan nadenken bij welke bank(en) ze klant blijven.
Dat zou een veel beter effect kunnen hebben, dan onze economie verder de dieperik in te duwen met zever als een "bankrun".
Dat zou een veel beter effect kunnen hebben, dan onze economie verder de dieperik in te duwen met zever als een "bankrun".
Re: Bankrun 7/12/2010 ?
Iedereen die op 7/12 z'n rekeningen leeghaalt ... krijgt een bankcheque 
Re: Bankrun 7/12/2010 ?
fdgroote schreef:Iedereen die op 7/12 z'n rekeningen leeghaalt ... krijgt een bankcheque
Re: Bankrun 7/12/2010 ?
Gelukkig zijn er geen andere mensen zo gek als XXL66....
Sorry, maar ik heb daar geen andere omschrijving voor.
Sorry, maar ik heb daar geen andere omschrijving voor.
Re: Bankrun 7/12/2010 ?
Mijn getrouwheidspremie kwijtspelen en de crisis helpen verergeren? Nee dank u.
Iets zegt me dat de organisatoren niet bepaald spaarders zijn en eigenlijk niets af te halen hebben.
Iets zegt me dat de organisatoren niet bepaald spaarders zijn en eigenlijk niets af te halen hebben.
Re: Bankrun 7/12/2010 ?
Lazy schreef:Iets zegt me dat de organisatoren niet bepaald spaarders zijn en eigenlijk niets af te halen hebben.




