Bankswitching - Bedrijf weigert.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Bankswitching - Bedrijf weigert.
Dan zet je eerst je geld van je spaar op je zichtrekening, meestal is een spaarrekening gratis. Zo hoef je of de bank niet meer binnen te stappen, of zal er weing woorden aan vuil gemaakt worden, als je ze persoonlijk daar gaat opzeggen,. Staat toch geen geld meer op. Maar zelfs met geld, zal de bank er ni van wakker liggen als je er weggaat. Ze zullen er weinig woorden aan verspillen.
Mensen veranderen van bank tegenwoordig zoals ze van onderbroek veranderen.
Mensen veranderen van bank tegenwoordig zoals ze van onderbroek veranderen.
Een spaarrekening kan je opzeggen door er eerst het volledige saldo van over te schrijven (via de zichtrekening) naar een andere bank.
Je kan ze nadien schriftelijk afsluiten of bij veel banken ook door middel van een bericht vanuit je homebanking.
Geen gewone email omdat je bij de homebank hebt ingelogd met codes van de bank om zover te geraken.
Zelf zou ik de bankswitching niet gebruiken maar ik zou alles zelf en manueel doen. Dat is een uurtje werk, maximum.
Ik zou ook de zichtrekening bij de eerste bank nog wat gespijsd houden voor in geval er nog een domiciliering afgehouden wordt.
Als je als eerste stap bij alle bedrijven de domiciliering stopzet en tegelijk een andere aanvraagt icm het nieuwe rekeningnummer zit je redelijk safe.
Er kan dan nog een gewone faktuur volgen die je nog 1 keer gewoon moet betalen. Dat staat er gewoonlijk ook wel zo uitdrukkelijk zo op.
TS is hier niet echt mee geholpen maar dat zou volgens mij de aan te raden manier zijn om nog van bank te switchen. Wat je zelf doet, doe je beter.
Je kan ze nadien schriftelijk afsluiten of bij veel banken ook door middel van een bericht vanuit je homebanking.
Geen gewone email omdat je bij de homebank hebt ingelogd met codes van de bank om zover te geraken.
Zelf zou ik de bankswitching niet gebruiken maar ik zou alles zelf en manueel doen. Dat is een uurtje werk, maximum.
Ik zou ook de zichtrekening bij de eerste bank nog wat gespijsd houden voor in geval er nog een domiciliering afgehouden wordt.
Als je als eerste stap bij alle bedrijven de domiciliering stopzet en tegelijk een andere aanvraagt icm het nieuwe rekeningnummer zit je redelijk safe.
Er kan dan nog een gewone faktuur volgen die je nog 1 keer gewoon moet betalen. Dat staat er gewoonlijk ook wel zo uitdrukkelijk zo op.
TS is hier niet echt mee geholpen maar dat zou volgens mij de aan te raden manier zijn om nog van bank te switchen. Wat je zelf doet, doe je beter.
Ik heb er 10 lopen, zal wel iets langer dan uurtje duren, schriftelijk bij elk opzeg doen met gestructureerde mededeling + domicilierngs Nr. (mandaatreferentie ) en moet je nog aangetekend doen ook. Er zijn er wel waar je het via mail of online kan opzeggen en je nieuw dommicliering en banknummer kan opgeven.
Maar zee van gelijk heb je wel in je post,
Maar zee van gelijk heb je wel in je post,
Laatst gewijzigd door ludo op 16 april 2019, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het voorbeeld van de watermaatschappij hier.. vermoedelijk zijn er wel nog die op dezelfde manier werken.
1. Telefonisch huidige domiciliering stopzetten. Als er fakturen volgen kortelings, worden die gewoon via overschrijving opgestuurd en betaald.
2. Ze sturen een formulier op voor een nieuwe domiciliering, bij veel bedrijven is dat te downloaden.
3. Met gewone post opsturen (postzegel als kost) of in een kantoor in de buurt van een ander bedrijf (ziekenfonds, vakbond, ... ) afgeven.
Mieljaar Ludo.. We komen overeen de laatste tijd. Houden zo (zeg ik tegen mezelf).
2019 kan dan toch nog een goed jaar worden.
1. Telefonisch huidige domiciliering stopzetten. Als er fakturen volgen kortelings, worden die gewoon via overschrijving opgestuurd en betaald.
2. Ze sturen een formulier op voor een nieuwe domiciliering, bij veel bedrijven is dat te downloaden.
3. Met gewone post opsturen (postzegel als kost) of in een kantoor in de buurt van een ander bedrijf (ziekenfonds, vakbond, ... ) afgeven.
Mieljaar Ludo.. We komen overeen de laatste tijd. Houden zo (zeg ik tegen mezelf).
2019 kan dan toch nog een goed jaar worden.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 16 april 2019, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni te vroeg juichen hé haelewijn.. .... LOL
Laatst gewijzigd door ludo op 16 april 2019, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee .. het is nog maar april.