Baron de Ley
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Baron de Ley
Ik heb van mijn broker de vraag ontvangen of ik wil ingaan op hun bod van 109 euro. Is dit niet aan de lage kant? Moet ik hier op ingaan en wat gebeurt er als ik hier niet op in ga?
Ik hou die van mij bij. BDL zal op de beurs blijven noteren. Liquiditeit zal wel verder dalen.
Of kan dalen. Het orderboekje zal nog leger zijn. Misschien komen er zelfs dividenden aan want ik heb gelezen dat hij bankleningen heeft moeten aangaan.
Wat kritiek:
https://blogs.elconfidencial.com/mercad ... a_1674138/
Wat kritiek:
https://blogs.elconfidencial.com/mercad ... a_1674138/
EUREKA !
In mijn zoektocht naar een rode wijn die ik graag zou drinken heb ik eindelijk een pareltje gevonden: Ruminat Primitivo van Lunaria. Orsogna Winery, het bedrijf achter Lunaria, zou de grootste producent van biodynamische wijnen in Italië zijn. Ze zijn er al mee bezig sinds 2005 en zijn Demeter-gecertificeerd. In tegenstelling tot het gros van de rode wijnen is bij Ruminat Primitivo de droogte, bitterheid en branderigheid in de keel bij het doorslikken beperkt. De smaak is uitgesproken kersachtig. Iets heel anders dan wat ik tot nu toe in mijn leven al geproefd heb aan rode wijn. Enig nadeel is dat de bovenrand nogal breed is waardoor je wat kan morsen na het uitschenken als je niet oplet.
14% alcohol
100% primitivo-druif
jaargang geproefd: 2018
uitgesproken kersensmaak
prijs rond de €9,50 online
http://www.lunaria.bio/en/vini/ruminat/

In mijn zoektocht naar een rode wijn die ik graag zou drinken heb ik eindelijk een pareltje gevonden: Ruminat Primitivo van Lunaria. Orsogna Winery, het bedrijf achter Lunaria, zou de grootste producent van biodynamische wijnen in Italië zijn. Ze zijn er al mee bezig sinds 2005 en zijn Demeter-gecertificeerd. In tegenstelling tot het gros van de rode wijnen is bij Ruminat Primitivo de droogte, bitterheid en branderigheid in de keel bij het doorslikken beperkt. De smaak is uitgesproken kersachtig. Iets heel anders dan wat ik tot nu toe in mijn leven al geproefd heb aan rode wijn. Enig nadeel is dat de bovenrand nogal breed is waardoor je wat kan morsen na het uitschenken als je niet oplet.
14% alcohol
100% primitivo-druif
jaargang geproefd: 2018
uitgesproken kersensmaak
prijs rond de €9,50 online
http://www.lunaria.bio/en/vini/ruminat/

Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
'droogte, bitterheid en branderigheid'? Amai, dan moet ge nogal pech gehad hebben met uw wijnen in het verleden!
Maar dank voor de wijntip. Ook nog een zeer jonge, 2018. Dus een maandje of 3 gerijpt? Op de link staat het niet echt duidelijk hoelang, tenzij het na de 20 dagen in de inox tanks meteen gebotteld wordt natuurlijk.
Maar dank voor de wijntip. Ook nog een zeer jonge, 2018. Dus een maandje of 3 gerijpt? Op de link staat het niet echt duidelijk hoelang, tenzij het na de 20 dagen in de inox tanks meteen gebotteld wordt natuurlijk.
Ik bestel de laatste tijd via de Vivino app. Dag erna al geleverd. Ponte Lungo Curioso wit en rood vielen serieus in de smaak, allebei onder de €10!
Nu ga ik hier weer overkomen als de cheapskate. Maar de lokale Lidl gaf (geeft, wellicht) schone afprijzingen op wijnen die niet meer in het assortiment van de keten zullen voorkomen. Een goede Ribera del Duero van 2016 (score van 96/100 van meneertje Parker for what it's worth) voor slechts enkele euro's.
Geen 'top'wijn, maar een goede wegdrinker bij een kaasje of een vleesje.
Geen 'top'wijn, maar een goede wegdrinker bij een kaasje of een vleesje.
Bij wit en rosé heb ik geen problemen maar rood verdraag ik niet. Ben blij dat ik nu toch een uitstekend wijntje gevonden heb.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Interessant, welke pakjes firma doet de levering? Zou nog eens wat rode moeten bestellen.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
PostNL.
Maar de flessen worden gelukkig goed verpakt.

Maar de flessen worden gelukkig goed verpakt.
Er zijn meerdere webshops waar je het kan bestellen hoor.