Baron de Ley
TIP
Re: Baron de Ley
Bwah, ik ga ervan uit dat 2019 ook wel oké zal zijn. Mijn voorkeur is ook wit en rosé. Sowieso zal ik nog wel wat rode bestellen dit jaar.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Gisteren 6 flessen van de 2016 rood besteld. Ben benieuwd.
Ook nog eens een fles Museum Reserva opengedaan (om on topic te blijven). Blijft ook een fantastische wijn voor een zachte prijs.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Laat maar weten wat je ervan vindt (:
Leveringssnelheid 10/10
Gisterenavond besteld en vanmiddag rond 14u al geleverd.
Bleh, gisteren gedronken en vond het maar een 3 sterren wijntje.
Hoe weet je zeker dat Vivino niet foefelt met scores om mindere wijnen makkelijker te verkopen?
Ik schakel terug over op mijn lokale Spaanse wijnhandelaar. Daar zit ik ook rond de €10 voor prima wijnen.
Naar scores kijk ik zelfs niet. Ik probeer gewoon zelf. Vind wel goede beoordelingen terug, ook buiten Vivino. Slechte fles?
Koers zakt weer onder de €100 door een gebrek aan liquiditeit. Díaz heeft nu meer dan 85% van de uitstaande aandelen in handen, wat niet bevorderlijk is voor een efficiënte koersvorming. Cijfers nochtans niet slecht en waardering oogt weer aantrekkelijk. Uitbreiding wijnkelder Baron de Ley SA zou tegen midden 2019 klaar zijn. Totale kost circa €13m. Productie in Mendavia kan hierdoor verdubbelen. Nuttig om weten is dat de wijnen van Baron de Ley SA bovengemiddeld hoge nettowinstmarges halen (33% vorig jaar t.o.v. 21% voor El Coto en 23% voor de groep). Koerswinsten zullen misschien niet spectaculair zijn, maar het blijft wel een defensief deep value aandeel. Kans op dividend stijgt ook omdat Díaz zich naar aanleiding van het overnamebod in de schulden heeft gestoken.
Moeilijk te vatten dat er een (weliswaar verplicht) overnamebod was van €106 p/a en er nu mensen hun aandelen van de hand doen voor minder dan €100.
€109, en inderdaad. Sommige mensen kunnen niet overweg met lage liquiditeit. Alles moet op elk moment ten gelde kunnen worden gemaakt (:
July 30 (Reuters) - Baron de Ley SA BDL.MC :
* H1 NET PROFIT 12.6 MLN EUROS VS 10.8 MLN EUROS YR AGO
* H1 NET SALES 45.6 MLN EUROS VS 44.4 MLN EUROS YR AGO
* H1 EBITDA 15.3 MLN EUROS VS 15.3 MLN EUROS YR AGO
Resultaten zijn goed, alleen reageert de koers niet. Kapitaal zit al 2 jaar in BDL, maar met 0% rendement. De vraag blijft of beleggers ooit dit aandeel ontdekken
* H1 NET PROFIT 12.6 MLN EUROS VS 10.8 MLN EUROS YR AGO
* H1 NET SALES 45.6 MLN EUROS VS 44.4 MLN EUROS YR AGO
* H1 EBITDA 15.3 MLN EUROS VS 15.3 MLN EUROS YR AGO
Resultaten zijn goed, alleen reageert de koers niet. Kapitaal zit al 2 jaar in BDL, maar met 0% rendement. De vraag blijft of beleggers ooit dit aandeel ontdekken

Heb er 4 jaar in gezeten en sluit de positie vandaag af met beperkte winst (slechts 2,13% CAGR)
Had nog 1 positie te verkopen om rond te zijn qua budget voor de woning die ik gekocht heb en dus bij deze is mijn asset allocatie weer op punt.
Achteraf bekeken had ik dat bod aan €106 beter geaccepteerd.
Zal het echter niet laten om nog wijntjes van El Coto te kopen, speciaal voor Brecht_V en de andere aandeelhouders
Had nog 1 positie te verkopen om rond te zijn qua budget voor de woning die ik gekocht heb en dus bij deze is mijn asset allocatie weer op punt.
Achteraf bekeken had ik dat bod aan €106 beter geaccepteerd.
Zal het echter niet laten om nog wijntjes van El Coto te kopen, speciaal voor Brecht_V en de andere aandeelhouders

€109, still
Ze hebben voluit uitgebreid hé. Hopelijk loop je geen groeispurt mis!
https://www.rioja2.com/n-135339-2-baron ... -barricas/
¡Salud!

Ze hebben voluit uitgebreid hé. Hopelijk loop je geen groeispurt mis!
https://www.rioja2.com/n-135339-2-baron ... -barricas/
¡Salud!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Worden blijkbaar serieus getroffen door de tarrifs die Trump heeft opgelegd ter compensatie van ... de illegale staatssteun aan Airbus. Begrijpe wie kan.
Delisting aan 109
July 20 (Reuters) - Baron de Ley SA <BDL.MC>:
* SAYS BOARD TO PROPOSE EXCLUSION OF THE CO'S SHARES FROM
TRADING,
OFFER AT A PRICE OF 109 EUROSPER SHARE
Source text https://bit.ly/2CMXpXt
July 20 (Reuters) - Baron de Ley SA <BDL.MC>:
* SAYS BOARD TO PROPOSE EXCLUSION OF THE CO'S SHARES FROM
TRADING,
OFFER AT A PRICE OF 109 EUROSPER SHARE
Source text https://bit.ly/2CMXpXt