Bedrijfswagen bij sluiting - faillissement
Re: Bedrijfswagen bij sluiting - faillissement
Waarschijnlijk; zolang je er werkt, mag je alles blijven gebruiken zoals vandaag.
De dag dat je ontslagen word moet je alles teruggeven.
De dag dat je ontslagen word moet je alles teruggeven.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Re: Bedrijfswagen bij sluiting - faillissement
Zoek het dossier van uw werkgever een op in het Centraal Register Solvabiliteit. Die zal je eventueel ook nodig hebben moest de vennootschap bij het faillissement nog schulden (loon) aan u hebben. Vraag inzage in het dossier en vul bij belanghebbende werknemer in en laad je loonfiche als bewijs op.
Dit was ik nog vergeten: Je werkgever kan de wagen via sale-and-laese back verkocht hebben aan zijn andere vennootschap. Dan is er in de boekhouding een verkoopfactuur aan die vennootschap en een leasingcontract met die vennootschap terug te vinden. Voor de DIV blijft hij dan de hoofdgebruiker en jij kan de wagen verder gebruiken totdat je ontslagen wordt. Voor de schuldeisers blijft dan het eventuele restbedrag (ontvangen verkoopprijs - betaalde leasingkosten) over.
Dit was ik nog vergeten: Je werkgever kan de wagen via sale-and-laese back verkocht hebben aan zijn andere vennootschap. Dan is er in de boekhouding een verkoopfactuur aan die vennootschap en een leasingcontract met die vennootschap terug te vinden. Voor de DIV blijft hij dan de hoofdgebruiker en jij kan de wagen verder gebruiken totdat je ontslagen wordt. Voor de schuldeisers blijft dan het eventuele restbedrag (ontvangen verkoopprijs - betaalde leasingkosten) over.