Beginnen in beleggingen (etf)
TIP
Re: Beginnen in beleggingen (etf)
vraagje voor B7
als je jong bent en je hebt easy money en in plaats van het op te doen op café of vriendin wil je je verwachte opbrengst op lange termijn zou hoog mogelijk krijgen. (en variantie , kans op alles kwijt mag hoog zijn )
dan moet je voor 100% aandelen gaan , small caps trackers, turbo's op indexen.
maar niet de turbo's met de hoogste hefboom volgens mij
hefbooms waarbij de kans op stop loss klein blijft.
zou U daar eens U licht over kunnen laten schijnen.
PS Uw post komen het meest overeen met wat we leren bij financiële markten, misschien bent U wel de prof ?
als je jong bent en je hebt easy money en in plaats van het op te doen op café of vriendin wil je je verwachte opbrengst op lange termijn zou hoog mogelijk krijgen. (en variantie , kans op alles kwijt mag hoog zijn )
dan moet je voor 100% aandelen gaan , small caps trackers, turbo's op indexen.
maar niet de turbo's met de hoogste hefboom volgens mij
hefbooms waarbij de kans op stop loss klein blijft.
zou U daar eens U licht over kunnen laten schijnen.
PS Uw post komen het meest overeen met wat we leren bij financiële markten, misschien bent U wel de prof ?
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Beginnen in beleggingen (etf)
Volgens de Giro krijg ik een dividend van 0.2673 over mijn deelbewijzen van iShares MSCI Europe UCITS ETF (IE00B1YZSC51) nu houdt de Giro een dividendbelasting in van -0.0687 of te wel 25.7%.
Iemand een idee waar dit vandaan komt? Begrijp ten eerste niet waarom de giro ineens een dividend belasting inhoudt en ten tweede niet wat dit voor bedrag is? (een Ierse ETF genoteerd in Amsterdam).
Iemand een idee waar dit vandaan komt? Begrijp ten eerste niet waarom de giro ineens een dividend belasting inhoudt en ten tweede niet wat dit voor bedrag is? (een Ierse ETF genoteerd in Amsterdam).
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!