Beginnende belegger - advies welkom!!!
TIP
-
pietpiraat
Re: Beginnende belegger - advies welkom!!!
Sorry, de enige Dassault die me bekend was is die van gevechtsvliegtuigen.gpv1 schreef: ↑1 juni 2018, 20:02 @Vuth
Dassault Systèmes is een 3D-software-ontwikkelaar, dus geen wapensCoca-Cola kan je ook kopen zonder suiker, met dezelfde smaak (Zero).
Mijn strategie? Gewoon ondergewaardeerde bedrijven kopen en hopen dat de koers stijgtSinds vorig jaar heb ik een serieuze underperformance en ik verwacht niet veel beterschap.
Coca-cola, tja, die hebben idd Cola zero, maar denk niet dat dat hun best verkopende product is
Je verwacht dus niet veel beterschap van de markt?,hmm... Ik heb besloten om niet meer dan 20 percent van mijn geld in de beurs te stoppen, ik ben korte termijn ietwat optimistisch, maar besef dat ik op een moeilijk moment ingestapt ben.
Als je zoekt naar die ondergewaardeerde bedrijven, waar let je dan zoal op? Wat zijn de belangrijkste indicaties dat een bedrijf ondergewaardeerd is volgens jou?
Thx
Wat denken jullie over deze ETF: ETF MANAGERS TRUST PRIME CYBER SECURITY ETF (HACK)?
Mijn vingers jeuken om deze aan te kopen, eens er een tijdelijk dipje is. Ik geloof dat cyber security nog heel wat groeipotentieel heeft. De verliezen die geleden worden jaarlijks door hacking lopen in de triljoenen(!) en als ik analisten mag geloven zit er zeer waarschijnlijk een snel opwaartse groei in de komende jaren. De resultaten van de afgelopen jaren zijn alleszins hoopgevend. Het internet is here to stay (and grow) en hacking is dus ook here to stay (and grow). 1+1= cybersecurity etf aankopen, nu! Zo simpel werkt mijn brein, maar om me te behoeden voor een flagrante stommiteit, roep ik jullie advies in...ik weet dat dit ms een ietwat risky markt is, maar ben bereid wat risico te nemen...
Mijn vingers jeuken om deze aan te kopen, eens er een tijdelijk dipje is. Ik geloof dat cyber security nog heel wat groeipotentieel heeft. De verliezen die geleden worden jaarlijks door hacking lopen in de triljoenen(!) en als ik analisten mag geloven zit er zeer waarschijnlijk een snel opwaartse groei in de komende jaren. De resultaten van de afgelopen jaren zijn alleszins hoopgevend. Het internet is here to stay (and grow) en hacking is dus ook here to stay (and grow). 1+1= cybersecurity etf aankopen, nu! Zo simpel werkt mijn brein, maar om me te behoeden voor een flagrante stommiteit, roep ik jullie advies in...ik weet dat dit ms een ietwat risky markt is, maar ben bereid wat risico te nemen...
-
anonymous9
Uw denkpatroon slaat enkele stappen over.
U denkt dat er heel wat potentieel in cybersecurity zit. Dat kan goed kloppen. Maar u bent ook niet de énige belegger die dat ziet.
Dus de vraag is dan in hoeverre de bedrijven die IN die ETF zitten nog ondergewaardeerd zijn, en al dan niet reeds fair of overgewaardeerd staan.
U denkt dat er heel wat potentieel in cybersecurity zit. Dat kan goed kloppen. Maar u bent ook niet de énige belegger die dat ziet.
Dus de vraag is dan in hoeverre de bedrijven die IN die ETF zitten nog ondergewaardeerd zijn, en al dan niet reeds fair of overgewaardeerd staan.
Koers boekwaarde kan je eens bekijken (k/b) of de price to earnings ratio (p/e)
Op dat vlak zijn de meeste cybersecurity bedrijven ondermaats, maar net als bij biotech is dit een sector waar men ms niet al te zeer moet kijken naar deze ratios . Het zijn groeibedrijven, die zichzelf nog moeten opwerken en voorlopig nog maar weinig winst maken, maar een hoog winstpotentieel hebben.Of ben ik te naief?
Ik snap niet wat u bedoelt met ondermaats? Met die twee ratio's kan je eerder afleiden of ze duur genoteerd staan of niet. reteiP heeft hier al eens gepost dat deze bedrijven heel duur staan op het moment.
Je kan er van uitgaan dat alle gekende infiltratie en de consensus van de verwachtingen reeds in de huidige prijs zitten.Vuth schreef: ↑1 juni 2018, 22:22Op dat vlak zijn de meeste cybersecurity bedrijven ondermaats, maar net als bij biotech is dit een sector waar men ms niet al te zeer moet kijken naar deze ratios . Het zijn groeibedrijven, die zichzelf nog moeten opwerken en voorlopig nog maar weinig winst maken, maar een hoog winstpotentieel hebben.Of ben ik te naief?
Je kan er ook van uitgaan dat er grote kans is dat de tegenpartij in je transactie een professionel belegger is.
En je kan er ook van uit gaan dat deze professionals en hun teams "alles" weten over deze aandelen. Ze stonden misschien op de golfbaan met de CEO.
Is er iets dat jij weet dat de professionals van wie je deze aandelen zou overkopen niet weten?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Heb even zitten zoeken naar die post van reteIP over cybersecurity, maar kon het niet vinden. Wat ik wel vond, is dat jij een goed halfjaar geleden ook geinteresseerd was om hierin te beleggen. Heb je hierin belegd of ben je inmiddels van gedachte veranderd?
Oh, en met die ondermaats bedoelde ik dat die bedrijven naar die 2 ratios gezien idd duur staan
Laatst gewijzigd door Vuth op 1 juni 2018, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
(Even voor mij beurt spreken)
Neen, en dat is juist het argument om in zo breed mogelijke indexen te beleggen
Neen, en dat is juist het argument om in zo breed mogelijke indexen te beleggen
Je moet niet onwetend beleggen gewoon omdat je vingers jeuken, typische "fear of missing out"
cybersecurity, en wat met slimme grids, robotica, autonome verplaatsings eenheden, 3D printen, robo-surgery, micro-organismen en algen die oliereuzen onderzoeken, vliegende auto's, domotica, labo gesynthetiseerd voedsel, waterzuivering, bioscanner chips, drones voor pakketjes te leven/agricultuur/brandweer hulp?
Als je blijft kijken zullen er kansen blijven bestaan, als je van iets niet zeker bent, of je bent niet volledig overtuigd, wacht je beter tot je iets vind waarvan je wel volledig overtuigd bent.
cybersecurity, en wat met slimme grids, robotica, autonome verplaatsings eenheden, 3D printen, robo-surgery, micro-organismen en algen die oliereuzen onderzoeken, vliegende auto's, domotica, labo gesynthetiseerd voedsel, waterzuivering, bioscanner chips, drones voor pakketjes te leven/agricultuur/brandweer hulp?
Als je blijft kijken zullen er kansen blijven bestaan, als je van iets niet zeker bent, of je bent niet volledig overtuigd, wacht je beter tot je iets vind waarvan je wel volledig overtuigd bent.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor