Beleggersrekening voor pasgeborene
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- cephidorus
- Newbie
- Contacteer:
Beleggersrekening voor pasgeborene
Mijn zus en haar verloofde verwachten binnenkort hun eerste kindje. Helaas zijn het niet bepaald spaargidsforumgebruikers of mensen die ooit verder gekeken hebben dan het klassieke Belgische spaarboekje met nul procent rente.
Bestaan er in Belgie mogelijkheden om als familielid een beleggersrekening te openen op naam van een minderjarige, met het idee dat die persoon pas controle over de fondsen krijgt op het moment dat hij/zij meerderjarig wordt? Ik zou het als kado willen geven bij de geboorte, met de stille hoop dat het een jonge investeringsinteresse op gang zou kunnen brengen bij mijn neefje/nichtje. Een eerste inzicht in compound interest, zeg maar.
Ik heb tot nu toe enkel een paar obscure referenties gevonden naar een Nederlandse bank die zoiets zou aanbieden, maar nog niets gevonden in klein Belgie. Weet iemand hier mogelijks meer? Je zou denken dat banken zouden staan te springen voor geld dat gegarandeerd 18jaar blijft staan...
Bestaan er in Belgie mogelijkheden om als familielid een beleggersrekening te openen op naam van een minderjarige, met het idee dat die persoon pas controle over de fondsen krijgt op het moment dat hij/zij meerderjarig wordt? Ik zou het als kado willen geven bij de geboorte, met de stille hoop dat het een jonge investeringsinteresse op gang zou kunnen brengen bij mijn neefje/nichtje. Een eerste inzicht in compound interest, zeg maar.
Ik heb tot nu toe enkel een paar obscure referenties gevonden naar een Nederlandse bank die zoiets zou aanbieden, maar nog niets gevonden in klein Belgie. Weet iemand hier mogelijks meer? Je zou denken dat banken zouden staan te springen voor geld dat gegarandeerd 18jaar blijft staan...
Re: Beleggersrekening voor pasgeborene
wel rekening mee houden dat het geld op de effectenrekening meetelt voor de magische grens van 500 000 euro
In princiepe tellen ze dat bedrag bij bij de effectenrekening dat op naam van de ouders staat.
Weet niet of er zomaar een broker in Belgie staat te springen om een dergelijke rekening aan te bieden
In princiepe tellen ze dat bedrag bij bij de effectenrekening dat op naam van de ouders staat.
Weet niet of er zomaar een broker in Belgie staat te springen om een dergelijke rekening aan te bieden
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Soms komt dit soort vraag hier voor, mensen die bvb voor hun kinderen een effecten rekening op naam van het kind willen beheren. Maar vaak is het advies hier: hou het zelf bij, dan heb je ook in de hand wanneer je het overdraagt, ipv die lukrake verjaardag.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
anders heb je mogelijk een jeugdrechter nodig bij belangrijke beslissingen later, of als ze 18 jaar zijn, doen ze met hun geld wat ze willen
Het zou zelfs kunnen als de beurs net crasht, dat die kleine bij de rechter gaat klagen en eist dat dit vergoed wordt.paul schreef:anders heb je mogelijk een jeugdrechter nodig bij belangrijke beslissingen later, of als ze 18 jaar zijn, doen ze met hun geld wat ze willen
Logische belegging en een goed idee van de TS, maar dan heb je de achterlijke Belgische staat die natuurlijk wil bepamperen.
Lees ook de vroegere draad Aandelenportefeuille schenken. De problematiek is gelijkaardig.