Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Belgacom in portefeuille ?

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
380 berichten
  • Pagina 23 van 26
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
nuyttie
VIP member
VIP member
Berichten: 1965
Lid geworden op: 12 okt 2008
Locatie: WAREGEM
Contacteer:
Contacteer nuyttie
Verstuur privébericht

Re: Proximus

  • Citeer

Bericht door nuyttie » 5 januari 2017, 21:14

waarom zijn de adviezen hier niet zo denderend ?
Als ik kijk naar de laatste heb je na 6 jaar cashflows het aandeel terug.
schuld is relatief laag (= een groot jaar winst)
koers/winst rond de 17 is niet dramatisch hoog
Beschermd door de overheid
in Belgie toch sterk merk in een oligopolie
en dividendrendement is hoog (maar ook de payout ook)

commotie rond de 3 miljard investeringen over 10 jaar lijkt mij u ook geen punt. Dat is maar 300 miljoen per jaar. Ze doen sowieso al elk jaar veel meer investeringen dan dat. Hun winst is een veelvoud van dit.

lijkt mij toch een koopwaardig aandeel ? Of mis ik iets.
Omhoog

dw
VIP member
VIP member
Berichten: 1294
Lid geworden op: 25 mar 2016
Contacteer:
Contacteer dw
Verstuur privébericht

Re: Belgacom in portefeuille ?

  • Citeer

Bericht door dw » 5 januari 2017, 22:14

Ik zie het ook als een interessant aandeel omwille van het aantrekkelijk dividendrendement. Veel beleggers vinden potentieel voor koersstijgingen echter even belangrijk (of zelfs veel belangrijker) dan dividenden, en dan is Proximus toch niet erg interessant. Veel groeimarge is er niet meer.

Voor een saaie dividendbelegger zoals ik moet Proximus ook concurreren met de andere klassieke dividendaandelen in Brussel (bpost, Elia, Ageas, de vastgoedbevaks etc.). Ik zie weinig redenen om Proximus hoger in te schatten dan die andere, integendeel. Ik hou de Proximus-aandelen die ik heb sowieso, maar bijkopen doe ik voorlopig niet.
Omhoog

Naick
Hero Member
Hero Member
Berichten: 546
Lid geworden op: 08 mei 2016
Contacteer:
Contacteer Naick
Verstuur privébericht

Re: Proximus

  • Citeer

Bericht door Naick » 5 januari 2017, 22:33

nuyttie schreef:waarom zijn de adviezen hier niet zo denderend ?
Als ik kijk naar de laatste heb je na 6 jaar cashflows het aandeel terug.
schuld is relatief laag (= een groot jaar winst)
koers/winst rond de 17 is niet dramatisch hoog
Beschermd door de overheid
in Belgie toch sterk merk in een oligopolie
en dividendrendement is hoog (maar ook de payout ook)

commotie rond de 3 miljard investeringen over 10 jaar lijkt mij u ook geen punt. Dat is maar 300 miljoen per jaar. Ze doen sowieso al elk jaar veel meer investeringen dan dat. Hun winst is een veelvoud van dit.

lijkt mij toch een koopwaardig aandeel ? Of mis ik iets.
Telecom lijkt me nu niet onmiddellijk nog een groeimarkt te zijn. Bovendien dalen de tarieven jaar na jaar (bv roaming). Dit zegt natuurlijk niets over de waardering van dit aandeel, maar dit is de reden waarop ik deze sector links laat liggen.
Omhoog

Gebruikersavatar
optibear
VIP member
VIP member
Berichten: 4166
Lid geworden op: 16 feb 2010
Contacteer:
Contacteer optibear
Verstuur privébericht

Re: Belgacom in portefeuille ?

  • Citeer

Bericht door optibear » 6 januari 2017, 10:34

@ Nuyttie: ik heb enkele maanden geleden Belgacom gekocht omdat ik een gelijkaardige opinie als de jouwe heb. Ik heb ze niet gekocht voor een mogelijke koersstijging maar puur voor het dividend. In plaats van mijn spaargeld te laten wegvreten door inflatie, heb ik liever een mooi jaarlijks dividend.

Ik moet nu ook wel zeggen dat het dividend van Belgacom en anderen een surrogaat is voor het spaargeld op mijn rekening die ik hanteer als buffer. Menige spaargids zal zeggen dat 10 K cash handig is als buffer doch met de huidige rente en mogelijke stijgende inflatie (olieprijzen) wordt die 10 K wel ieder jaar minder en minder waard. Ik ben er nog niet volledig uit hoe ik de dingen ga aanpakken maar ik probeer een degelijk alternatief uit de dokteren voor de huidige chronische lage rente en een mogelijke inflatie-opstoot. De ECB zal de rente toch nog jaren op 0% houden.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. ;)
Omhoog

Gebruikersavatar
Maxwell35
Full Member
Full Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 feb 2016
Contacteer:
Contacteer Maxwell35
Verstuur privébericht

Re: Belgacom in portefeuille ?

  • Citeer

Bericht door Maxwell35 » 7 januari 2017, 21:41

Het aandeel is misschien weinig aantrekkelijk omdat er toch wat serieus concurrentie is van andere telecomaanbieders zoals bijvoorbeeld Telenet, en omdat beleggers die in de telecom positie willen nemen eerder naar Telenet of Orange kijken?
Omhoog

gillepils
Full Member
Full Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 feb 2016
Contacteer:
Contacteer gillepils
Verstuur privébericht

Re: Belgacom in portefeuille ?

  • Citeer

Bericht door gillepils » 8 januari 2017, 09:14

Maxwell35 schreef:Het aandeel is misschien weinig aantrekkelijk omdat er toch wat serieus concurrentie is van andere telecomaanbieders zoals bijvoorbeeld Telenet, en omdat beleggers die in de telecom positie willen nemen eerder naar Telenet of Orange kijken?
De markt is een duopolie en voor nieuwe spelers om in te treden is uitzonderlijk kostelijk. Voor nieuwe concurrentie valt niet veel te vrezen. Telenet en Belgacom zijn grotendeels communicerende vaten, maar veel veranderen mensen niet van aanbieder. Veel groei valt er idd niet te verwachten, maar de inkomsten zullen volgens mij wel stabiel blijven. Ik heb ze op een dipje rond de 25€ verkocht, alles wat ik ervan verwacht is een mooi dividend > de inflatie.
Omhoog

Gebruikersavatar
stockzombie
VIP member
VIP member
Berichten: 1078
Lid geworden op: 05 sep 2015
Contacteer:
Contacteer stockzombie
Verstuur privébericht

Re: Belgacom in portefeuille ?

  • Citeer

Bericht door stockzombie » 8 januari 2017, 12:45

Ik vind PROX aan de dure kant maar vroeg of laat worden ze wel overgekocht door een grotere speler vr een premium. De nodige KBs zijn in 2015 bekrachtigd.
Omhoog

gillepils
Full Member
Full Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 feb 2016
Contacteer:
Contacteer gillepils
Verstuur privébericht

Re: Belgacom in portefeuille ?

  • Citeer

Bericht door gillepils » 8 januari 2017, 13:46

stockzombie schreef:Ik vind PROX aan de dure kant maar vroeg of laat worden ze wel overgekocht door een grotere speler vr een premium. De nodige KBs zijn in 2015 bekrachtigd.
Overgekocht? Misschien als Verhofstadt terug eerste minister wordt, met DiRupo aan zijn zijde ;-) Anders denk ik dat de overheid wel aan haar jaarlijks dividend vasthoudt...
Omhoog

Gebruikersavatar
stockzombie
VIP member
VIP member
Berichten: 1078
Lid geworden op: 05 sep 2015
Contacteer:
Contacteer stockzombie
Verstuur privébericht

Re: Belgacom in portefeuille ?

  • Citeer

Bericht door stockzombie » 8 januari 2017, 16:56

gillepils schreef:
stockzombie schreef:Ik vind PROX aan de dure kant maar vroeg of laat worden ze wel overgekocht door een grotere speler vr een premium. De nodige KBs zijn in 2015 bekrachtigd.
Overgekocht? Misschien als Verhofstadt terug eerste minister wordt, met DiRupo aan zijn zijde ;-) Anders denk ik dat de overheid wel aan haar jaarlijks dividend vasthoudt...
Indien bpost pnl had opgeslokt was de overheid ook onder de 50% van de aandelen gezakt. Dit is mogelijk gemaakt dr die bewuste kb's en open vld is duidelijk voorstander van een verdere privatisering. Zou ook begroting in dat jaar goed uitkomen.
Omhoog

anonymous9

Re: Belgacom in portefeuille ?

  • Citeer

Bericht door anonymous9 » 8 januari 2017, 17:14

optibear schreef:@ Nuyttie: ik heb enkele maanden geleden Belgacom gekocht omdat ik een gelijkaardige opinie als de jouwe heb. Ik heb ze niet gekocht voor een mogelijke koersstijging maar puur voor het dividend. In plaats van mijn spaargeld te laten wegvreten door inflatie, heb ik liever een mooi jaarlijks dividend.

Ik moet nu ook wel zeggen dat het dividend van Belgacom en anderen een surrogaat is voor het spaargeld op mijn rekening die ik hanteer als buffer. Menige spaargids zal zeggen dat 10 K cash handig is als buffer doch met de huidige rente en mogelijke stijgende inflatie (olieprijzen) wordt die 10 K wel ieder jaar minder en minder waard. Ik ben er nog niet volledig uit hoe ik de dingen ga aanpakken maar ik probeer een degelijk alternatief uit de dokteren voor de huidige chronische lage rente en een mogelijke inflatie-opstoot. De ECB zal de rente toch nog jaren op 0% houden.

Eens met Optibear. Ik eis geen groei, ik verwacht geen groei, en zoals ik hier op het forum al meermaals aanhaalde is een status-quo van een bedrijf soms het enige wat ik verlang.

Dividenden + het schrijven van opties (calls als het hoog staat, puts als het laag staat) levert me toch snel 250 EUR op per 100 aandelen per jaar. En die 250 x XX aandelen herbeleg ik dan in wat smallcaps. Vooral Franse, daar zit nog keiveel value.


Ook mijn BVBA's hebben Proximus en bPost. ik verwacht geen groei, wil zeker geen groei ten koste van iets anders, maar ik neem met graagte de 5-6% dividenden aan op de bedrijfsrekening ;)
Omhoog

Gebruikersavatar
optibear
VIP member
VIP member
Berichten: 4166
Lid geworden op: 16 feb 2010
Contacteer:
Contacteer optibear
Verstuur privébericht

Re: Belgacom in portefeuille ?

  • Citeer

Bericht door optibear » 8 januari 2017, 17:17

@ Poldermol: moet jij dan ook 30 % RV betalen of hoe zit dat voor vennootschappen? Of kan jij dit via belastingen recupereren? ???
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. ;)
Omhoog

anonymous9

Re: Belgacom in portefeuille ?

  • Citeer

Bericht door anonymous9 » 8 januari 2017, 17:18

Maxwell35 schreef:Het aandeel is misschien weinig aantrekkelijk omdat er toch wat serieus concurrentie is van andere telecomaanbieders zoals bijvoorbeeld Telenet, en omdat beleggers die in de telecom positie willen nemen eerder naar Telenet of Orange kijken?
Wel, aangezien er maar drie spelers zijn, is een portefeuille waarin ze alledrie zitten geen slecht idee. Telenet is wel wat underweight bij mij, omdat hun boekwaarde negatief is, dus fundamenteel gezien een vreed slechte pick. Van Mobistar (allez, Orange Belgium) verwacht ik dat ze bij de Q4 cijfers een eerste klein dividend bekendmaken, ofwel een guidance geven naar een dividend op het einde van het boekjaar 2017. Daarop wacht ik al een paar jaar (1.500 stuks gekocht op 15 en een klets een paar jaar terug).
Omhoog

anonymous9

Re: Belgacom in portefeuille ?

  • Citeer

Bericht door anonymous9 » 8 januari 2017, 17:20

optibear schreef:@ Poldermol: moet jij dan ook 30 % RV betalen of hoe zit dat voor vennootschappen? Of kan jij dit via belastingen recupereren? ???
Er is 30% voorheffing, maar die is inderdaad recupereerbaar, en daarenboven ligt de corporate tax rate hoger dan die 30% hé. Dus die 30% is gewoon een soort van voorafbetaling dan.

Dus op 1000 aandelen krijg ik 1.500 EUR brutodividend, daarop is er 509.85 EUR vennootschapsbelasting verschuldigd, waarvan er 450 wordt ingehouden als voorheffing. Dus op het einde van het jaar moet ik er nog 59.85 bijleggen.
Omhoog

Gebruikersavatar
optibear
VIP member
VIP member
Berichten: 4166
Lid geworden op: 16 feb 2010
Contacteer:
Contacteer optibear
Verstuur privébericht

Re: Belgacom in portefeuille ?

  • Citeer

Bericht door optibear » 8 januari 2017, 17:24

Ik weet geen enkel argument om Telenet te kopen. Veel schulden en een hoofdaandeelhouder die geen seconde wakker ligt van de kleine aandeelhouders. Telenet is gewoon een werkinstrument van John Malone. En wat is hun dividendbeleid? Als Malone geld nodig heeft, keren ze dividend uit. Anders niet.

@ Poldermol: merci voor de info.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. ;)
Omhoog

anonymous9

Re: Belgacom in portefeuille ?

  • Citeer

Bericht door anonymous9 » 8 januari 2017, 17:35

En als we het toch over privatiseren van overheidsbedrijven hebben; als de staat Belfius zou verkopen voor een habbekrats aan een buitenlandse speler, dan zou ik echt kwaad zijn.

Maar daar is Belgie echt goed in, alles aan weggeefprijzen. Bpost was ook zoiets. Granted, CVC heeft hun inbreng gehad in het laten functionaliseren van het bedrijf, maar een bedrijf dat op 600M gewaardeerd werd is nu, 10 jaar later, er bijna 5 miljard waard... dat is toch te gek voor woorden.
Omhoog

Gesloten
  • Afdrukweergave

380 berichten
  • Pagina 23 van 26
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy