Belgacom in portefeuille ?
TIP
Re: Belgacom in portefeuille ?
Ik dacht onlangs op het nieuws gehoord te hebben (geen idee of het klopt) dat ze dividenden mee in de begroting mogen opnemen, maar een verkoop niet. Het zou dan enkel goed zijn om de staatsschuld te verminderen.stockzombie schreef:Indien bpost pnl had opgeslokt was de overheid ook onder de 50% van de aandelen gezakt. Dit is mogelijk gemaakt dr die bewuste kb's en open vld is duidelijk voorstander van een verdere privatisering. Zou ook begroting in dat jaar goed uitkomen.gillepils schreef:
Overgekocht? Misschien als Verhofstadt terug eerste minister wordt, met DiRupo aan zijn zijde ;-) Anders denk ik dat de overheid wel aan haar jaarlijks dividend vasthoudt...
-
anonymous9
Re: Belgacom in portefeuille ?
Dat klopt. Dividenden mogen worden bijgeschreven in de begroting als zijnde 'sustainable'. Eenmalige meerwaarden niet.
Daarom dat het ook in het belang van de overheid is als bvb het dividend van de BNB verhoogd wordt. 100/aandeel meer levert toch al gauw enkele tientallen miljoenen op. Daarom ook dat Proximus 'plots' een dividend in December uitbetaalt. Men had snel nog een paar honderd miljoen nodig om de begroting te laten kloppen (geen zever).
En vasthouden aan de dividenden, tjah, bij BNP denken ze er nu ook aan om dat blok te verkopen hé? Ik zou dat netjes bijhouden. Of althans toch een groot stuk ervan, en inderdaad de dividenden incasseren.
@GP en SZ, om even door te gaan op Belfius bij een privatisering kan de staat ook een stuk in handen houden, zoals bij de post en Proximus het geval is. Ik zou het veel en veel jammerder vinden mochten ze 100% verkopen voor een habbekrats, zoals 5 miljard euro. Dan liever zoals NL deed met ABN Amro. 25% naar de beurs brengen, en af en toe stukjes bijverkopen als dat opportuun geacht wordt (en anders inderdaad gewoon bijhouden voor de dividenden. De helft gebruiken voor de begroting, de andere helft voor een overheids-investeringsfonds. Dan heb je ook meteen wat firepower in het geval een bedrijf in economische moeilijkheden zit en hulp kan gebruiken.
Maar wat ik vrees is dat een van de slechter gekapitaliseerde banken van Europa (en zo zijn er wel een paar franse a la Natixis) die wel interesse zouden hebben in een overname, omdat dat hun eigen kapitalisatie-ratio's omhoog zou trekken. Dàt zie ik echt wel nog gebeuren, en zou jammer zijn.
Want, het lijkt er meer en meer op dat de nationalisering van Dexia Belgie een gouden zaak zal blijken te zijn.
Daarom dat het ook in het belang van de overheid is als bvb het dividend van de BNB verhoogd wordt. 100/aandeel meer levert toch al gauw enkele tientallen miljoenen op. Daarom ook dat Proximus 'plots' een dividend in December uitbetaalt. Men had snel nog een paar honderd miljoen nodig om de begroting te laten kloppen (geen zever).
En vasthouden aan de dividenden, tjah, bij BNP denken ze er nu ook aan om dat blok te verkopen hé? Ik zou dat netjes bijhouden. Of althans toch een groot stuk ervan, en inderdaad de dividenden incasseren.
@GP en SZ, om even door te gaan op Belfius bij een privatisering kan de staat ook een stuk in handen houden, zoals bij de post en Proximus het geval is. Ik zou het veel en veel jammerder vinden mochten ze 100% verkopen voor een habbekrats, zoals 5 miljard euro. Dan liever zoals NL deed met ABN Amro. 25% naar de beurs brengen, en af en toe stukjes bijverkopen als dat opportuun geacht wordt (en anders inderdaad gewoon bijhouden voor de dividenden. De helft gebruiken voor de begroting, de andere helft voor een overheids-investeringsfonds. Dan heb je ook meteen wat firepower in het geval een bedrijf in economische moeilijkheden zit en hulp kan gebruiken.
Maar wat ik vrees is dat een van de slechter gekapitaliseerde banken van Europa (en zo zijn er wel een paar franse a la Natixis) die wel interesse zouden hebben in een overname, omdat dat hun eigen kapitalisatie-ratio's omhoog zou trekken. Dàt zie ik echt wel nog gebeuren, en zou jammer zijn.
Want, het lijkt er meer en meer op dat de nationalisering van Dexia Belgie een gouden zaak zal blijken te zijn.
Re: Belgacom in portefeuille ?
@ Poldermol: ken je volgende boek?
http://www.gva.be/cnt/oid63942/archief- ... n-huwelijk
Een paar maanden geleden gelezen en een echte aanrader! Veel uit bijgeleerd.
http://www.gva.be/cnt/oid63942/archief- ... n-huwelijk
Een paar maanden geleden gelezen en een echte aanrader! Veel uit bijgeleerd.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 
-
anonymous9
Re: Belgacom in portefeuille ?
Ah neen, OptiBear, ik ken het niet... Lijkt wel interessant! Komen er duistere affaires naar boven? 
Re: Belgacom in portefeuille ?
Nee, niet echt maar het is wel erg interessant als je een goed inzicht wilt in de strategie van Albert Frère. En excellent geschreven. Ook het einde van de Generale Maatschappij wordt mooi besproken. En dan spreek ik nog niet over Fortis. Echt een pareltje om te lezen. 
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 
Re: Belgacom in portefeuille ?
Ben ik de enige die het opvalt dat de laatste paar weken Proximus erg hot en trendy is? Wie koopt er?
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 
Re: Belgacom in portefeuille ?
een grote shorter geeft het op 
Re: Belgacom in portefeuille ?
gisteren nog willen posten maar vond thread niet terug....
gaat goed he
gaat goed he
Re: Belgacom in portefeuille ?
Administrator: kan deze draad niet herdoopt worden in Proximus??
Ondertussen: Belfius-CEO hint op toenadering tot Proximus
Als je het mij vraagt: nog zo geen slecht idee. Maar madam zegt nee.
Ondertussen: Belfius-CEO hint op toenadering tot Proximus
Als je het mij vraagt: nog zo geen slecht idee. Maar madam zegt nee.
Re: Belgacom in portefeuille ?
Proximus stilaan terug aan 4% netto dividend, dus een eerste aankoop order gezet aan 25,25 euro! We zien wel waar het naar toe gaat.
Re: Belgacom in portefeuille ?
Deze morgen een pakketje opgehaald aan 24,45!
Re: Belgacom in portefeuille ?
De telecomsector is een goeie keuze in tijden van crisissen en een stijgende inflatie. Zou dat nu ook zo zijn?
1 week geleden verzonden via de postduif
1 week geleden verzonden via de postduif
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Berichten: 413
- Lid geworden op: 29 apr 2014
- Contacteer:
Re: Belgacom in portefeuille ?
Wat denken jullie van dit aandeel? De cijfers waren goed en toch zakt het aandeel? Noteert m.i wel aantrekkelikk nu...
Re: Belgacom in portefeuille ?
Kon misschien wel nog naar €22 zakken.
1 week geleden verzonden via de postduif
1 week geleden verzonden via de postduif
Re: Belgacom in portefeuille ?
Staat op mijn kooplijst. Gisteren 2 aandelen verkocht en binnenkort koop ik Proximus bij.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 

