Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Benzine of diesel?

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
188 berichten
  • Pagina 12 van 13
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Volgende
jutuiz
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 jun 2012
Contacteer:
Contacteer jutuiz
Verstuur privébericht

Re: Benzine of diesel?

  • Citeer

Bericht door jutuiz » 26 maart 2018, 14:07

jonash schreef: ↑26 maart 2018, 13:53 Op het einde van de dag, als besparen je doel is, bespaar op de aankoopprijs van de wagen, verkeerstbelasting en verzekering. Een cilinderinhoud van een 1.0-1.1L benzine motor kost je misschien amper 100 EUR aan verkeersbelasting, en een minimum aan verzekering. En je hebt geen grote investering vooraf moeten doen. Persoonlijk vind ik een cilinderinhoud tot 1.4-1.5L acceptabel qua belasting.
Voor je het weet gooit de overheid extra belasting op elektrische wagens omdat batterijen ook erg vervuilend zijn in recyclage en afbraak, ook zit er nog steeds een CO2 productie bij de productie van onze elektriciteit.
Ik vrees dat dat alletwee correct is.

Soms heb ik wel serieuze twijfels over het downsizen van ontploffingsmotoren. Een 1l ecoboost heeft meer te maken met het kunnen scoren in de eco-tabellen en qua fiscaliteit dan met een duurzaamheid op lange termijn. De meest energiezuinige en ecologische auto is - globaal gezien - nog altijd degene die je "oprijdt"; en dat mag dan best wel enkele jaren duren.
Laatst gewijzigd door jutuiz op 26 maart 2018, 15:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

jutuiz
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 jun 2012
Contacteer:
Contacteer jutuiz
Verstuur privébericht

Re: Benzine of diesel?

  • Citeer

Bericht door jutuiz » 26 maart 2018, 14:09

jonash schreef: ↑24 maart 2018, 19:13 Benzine is in algemeen goedkoper. Je kan best opteren voor iets als een Ford Fiesta 1.0 Ecoboost. Dan zit je qua verkeerssbelasting ook erg goed.

Hybride wagens zijn niet goed. Let wel, je betaalt onderhoud voor TWEE motoren, niet slechts een. Hybrides zijn de duurste wagens in onderhoud.
Heu? Da's dan weer niet correct, zeker niet voor de Toyota-hybrides. Ik ben aan mijn 2de full hybride bezig nu. Nog niets van bovenstaande punten gemerkt in 6 jaar tijd. In de praktijk vergt een electromotor geen onderhoud. Er zijn ook geen dieselfilter, geen distributieriem, de remmen worden één keer in de 80k of 90k vervangen (je remt grotendeels indirect), de banden verslijten minder (echt), er is geen accu om te vervangen, er is ook geen echte versnellingsbak (of hij heeft toch geen onderhoud nodig), en ik kan zo doorgaan. Het enige wat de garage doet is bij het onderhoud een systematische check van de batterij uitvoeren. Ik veronderstel dat ze er een meettoestel aanhangen en dat is gepiept in 5 minuten.

Het enige wat je moet doen is zorgeloos rijden tot er bij voorkeur 200k op uw teller staat, hoewel ik hoor dat 300k of 400k zeker geen uitzonderingen zijn.

Overigens toont de garage de toekomstige onderhoudskosten tot op de euro correct in tabelletjes nog voor dat je je krabbel onder je aankoopcontract zet (Lexus). Je betaalt wat meer in het begin, maar je "total cost of ownership" is uiteindelijk laag en onder controle. Dat is één van de zaken die me deden overstag gaan destijds.
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 5011
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: Benzine of diesel?

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 26 maart 2018, 15:34

Tractiebatterij vervangen klopt bij toyota alleszins niet na 100.000 of 150.000 km. Het gemiddelde ligt veel hoger. Tenzij je maar 5000 km per jaar zou doen.

Reken dat de eerste batterijen sneuvelen na 7 a 8 jaar. Je kan dan nog de slechte cel vervangen en niet de hele batterij. Maar misschien gaat dan al gauw de volgende cel stuk en draai je op voor het in- en uitbouwen van die dingen.
Aan het andere uiterste zijn er ook batterijen die 15 jaar meegaan of 400.000 km en nog altijd goed werken.
Er zal op den duur wel capaciteitsverlies zijn, vermoed ik.
Ik heb een hybride gehad. De meerkost in aankoop van een nieuwe auto in hybride komt duurder uit dan het mindere verbruik, vond ik. Je hebt dan wel ineens de automaat inbegrepen. Al bij al reed ik er niet graag mee en heb ik hem daarom weggedaan.

Eerlijk is eerlijk : veel dingen kunnen niet stuk gaan omdat ze er niet zijn bij een hybride.
Maar de tractiebatterij en de omvormer kosten wel rond 2000 euro elk. En dat zit dan weer niet op een diesel of benzine.

Er zit overigens ook wel nog een kleine startbatterij in de toyota hybrides die dient om alle computersystemen bij het starten stroom te leveren en de startprocedure te doorlopen. Die batterij voorziet ook de radio van stroom. Doordat het een heel klein exemplaar is loopt die rapper plat dan bij een andere auto als je bv gewoon naar de radio luistert tijdens een poetsbeurt. Die batterij kan ook stuk maar toyota plaatst wel betere kwaliteit batterijen dan veel andere merken.
Omhoog

jonash
Full Member
Full Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 09 jul 2017
Contacteer:
Contacteer jonash
Verstuur privébericht

Re: Benzine of diesel?

  • Citeer

Bericht door jonash » 26 maart 2018, 18:57

Hmm. Als je zo lang geen kosten hebt heb je wel geluk.
Omhoog

Gebruikersavatar
Brugse Leeuw
Hero Member
Hero Member
Berichten: 899
Lid geworden op: 31 jul 2007
Contacteer:
Contacteer Brugse Leeuw
Verstuur privébericht

Re: Benzine of diesel?

  • Citeer

Bericht door Brugse Leeuw » 27 maart 2018, 00:14

Bij de Mazda 2 en 3 kan je zeker nog voor een diesel opteren. De 1.5 diesel scoort bijzonder goed met zijn uitstoot en de verkeerstaks valt dus zeer goed mee.
Het lagere verbruik is dan mooi meegenomen.
Mazda doet niet mee aan downsizen met 3 cilinders, roetfilters, ad blue,...
Propere en zuinige techniek zonder turbomotoren, betrouwbaar, mooie wagens en betaalbaar in aankoop en onderhoud.
Eindelijk beginnen de Belgen Mazda opeens te waarderen want de verkoopscijfers zijn enorm gestegen.
Omhoog

jutuiz
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 jun 2012
Contacteer:
Contacteer jutuiz
Verstuur privébericht

Re: Benzine of diesel?

  • Citeer

Bericht door jutuiz » 27 maart 2018, 07:24

Brugse Leeuw schreef: ↑27 maart 2018, 00:14 Bij de Mazda 2 en 3 kan je zeker nog voor een diesel opteren. De 1.5 diesel scoort bijzonder goed met zijn uitstoot en de verkeerstaks valt dus zeer goed mee.
Het lagere verbruik is dan mooi meegenomen.
Mazda doet niet mee aan downsizen met 3 cilinders, roetfilters, ad blue,...
Propere en zuinige techniek zonder turbomotoren, betrouwbaar, mooie wagens en betaalbaar in aankoop en onderhoud.
Eindelijk beginnen de Belgen Mazda opeens te waarderen want de verkoopscijfers zijn enorm gestegen.
Dat valt idd op, de mooie cilinderinhouden bij Mazda. Ze zijn nog altijd goed bezig, want Mazda werkt ook aan de "holy grail" van de motoren: een zelfontbrandende benzinemotor. Met de focus op benzinemotoren, de twijfel over veel hybrides en het verbannen van de diesel zou dat wel eens groots kunnen worden. https://www.caranddriver.com/reviews/20 ... ive-review
Omhoog

spicyalan
Full Member
Full Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 01 jul 2008
Contacteer:
Contacteer spicyalan
Verstuur privébericht

Re: Benzine of diesel?

  • Citeer

Bericht door spicyalan » 27 maart 2018, 08:03

jutuiz schreef: ↑27 maart 2018, 07:24
Brugse Leeuw schreef: ↑27 maart 2018, 00:14 Propere en zuinige techniek zonder turbomotoren, betrouwbaar, mooie wagens en betaalbaar in aankoop en onderhoud.
Eindelijk beginnen de Belgen Mazda opeens te waarderen want de verkoopscijfers zijn enorm gestegen.
Dat valt idd op, de mooie cilinderinhouden bij Mazda. Ze zijn nog altijd goed bezig, want Mazda werkt ook aan de "holy grail" van de motoren: een zelfontbrandende benzinemotor. Met de focus op benzinemotoren, de twijfel over veel hybrides en het verbannen van de diesel zou dat wel eens groots kunnen worden. https://www.caranddriver.com/reviews/20 ... ive-review
De zelfontbrandende benzinemotor zal dezelfde uitstootproblemen hebben als een diesel.
Nu reeds al hebben de benzinemotor al roetfilters na het toepassen van turbo's.

Mazda zijn wel leuke auto's, maar na een motorfalen van mijn vrouw haar Mazda 2 toch geen nieuwe Mazda gekozen. Het kwam erop neer dat voor de prijs van een nieuwe Mazda 2 benzine je een nieuwe Berlingo diesel kon kopen. Achteraf ook gemerkt dat de berlingo diesel maar de helft kost in onderhoud t.o.v. haar vorige Mazda2.
Omhoog

Bratzz
Full Member
Full Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 dec 2011
Contacteer:
Contacteer Bratzz
Verstuur privébericht

Re: Benzine of diesel?

  • Citeer

Bericht door Bratzz » 27 maart 2018, 13:34

Brugse Leeuw schreef: ↑27 maart 2018, 00:14
Mazda doet niet mee aan downsizen met 3 cilinders, roetfilters, ad blue,...
Vorige maand gaan kijken om een mazda CX3 aan te schaffen.
Ik ben afgeknapt op het feit dat deze in bezine enkel met een 2.0 liter te verkrijgen was.
Dat ze niet meedoen met de 3 cilinder rage vind ik best maar een 2.0 is voor mij overkill.
Ook m.b.t. de B.I.V en jaarlijke taks is dit geen meevaller.
Hopen dat ze na september bij de lancering van het nieuwe model meer keuze in motorisaties gaan aanbieden.
Omhoog

Gebruikersavatar
sintorama
VIP member
VIP member
Berichten: 3875
Lid geworden op: 06 dec 2010
Contacteer:
Contacteer sintorama
Verstuur privébericht Website

Re: Benzine of diesel?

  • Citeer

Bericht door sintorama » 27 maart 2018, 13:50

Bratzz schreef: ↑27 maart 2018, 13:34 Ook m.b.t. de B.I.V en jaarlijke taks is dit geen meevaller.
Hopen dat ze na september bij de lancering van het nieuwe model meer keuze in motorisaties gaan aanbieden.
Je kunt een japanse constructeur moeilijk verwijten dat ze hun producten niet specifiek ontwerpen naar de knotsgekke en compleet wispelturige belgische fiscaliteit. In de totale cost of ownership nemen de BIV en de jaarlijkse verkeerstaks niet zo'n grote positie in.

Wat ik knap vind aan Mazda is dat ze lang het principe van de wankelmotor zijn blijven ondersteunen. Dit is een motor die, in tegenstelling tot de diesel en benzinemotoren die we doorgaans kennen, geen heen-en-weer gaande beweging genereert maar rechtstreeks een draaibeweging. Zoiets is veel efficienter en kan veel hogere rotatiesnelheden aan.
Omhoog

Gebruikersavatar
Brugse Leeuw
Hero Member
Hero Member
Berichten: 899
Lid geworden op: 31 jul 2007
Contacteer:
Contacteer Brugse Leeuw
Verstuur privébericht

Re: Benzine of diesel?

  • Citeer

Bericht door Brugse Leeuw » 27 maart 2018, 14:06

Bratzz schreef: ↑27 maart 2018, 13:34
Brugse Leeuw schreef: ↑27 maart 2018, 00:14
Mazda doet niet mee aan downsizen met 3 cilinders, roetfilters, ad blue,...
Vorige maand gaan kijken om een mazda CX3 aan te schaffen.
Ik ben afgeknapt op het feit dat deze in bezine enkel met een 2.0 liter te verkrijgen was.
Dat ze niet meedoen met de 3 cilinder rage vind ik best maar een 2.0 is voor mij overkill.
Ook m.b.t. de B.I.V en jaarlijke taks is dit geen meevaller.
Hopen dat ze na september bij de lancering van het nieuwe model meer keuze in motorisaties gaan aanbieden.
Is diesel geen optie? Je kan voor een 1.5 diesel gaan met 105g uitstoot. Verkeerstaks zal dan zeker meevallen.
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 5011
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: Benzine of diesel?

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 27 maart 2018, 14:15

Onlangs nog een paar programma's gezien op tv : Ik dacht altijd dat een wankelmotor redelijk betrouwbaar was maar daar werd beweerd dat je de 80.000 km moeilijk voorbij raakt zonder speling op de rotor wat een dure herstelling is. Hier in BE rijden er niet zoveel van. We zullen het dus bijna nooit uit eerste hand vernemen. Ik ken niemand die er een heeft of had.

Mazda : die 2 met kapotte motor, wat was daar precies het defect ? Hoeveel km ? Welke motor precies ? Van Ford of een andere ?
Een mazda garagist vertelde me een paar jaren geleden dat de nieuwe modellen en motoren maar waren gebouwd met een goeie 100.000 km levensduur in het vooruitzicht. Moeilijk te geloven voor mij, voor dit merk. Het was wel de vrouw des huizes die dat zei maar ze had het niet over haar krultang. Geen idee of dat ooit echt de koers was die ze volgden / nog volgen. Ik hoop van niet..
Als ik me niet vergis was een van de zwakheden van mazda vroeger de waterpomp en de koppakking. Geen idee of dat nog altijd speelt.
Omhoog

jonash
Full Member
Full Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 09 jul 2017
Contacteer:
Contacteer jonash
Verstuur privébericht

Re: Benzine of diesel?

  • Citeer

Bericht door jonash » 27 maart 2018, 14:34

Ford heeft nog steeds zwakke waterpompen. Terwijl je bij General Motors (Opel) vaker last zult hebben van lekkende koelvloeistof.

Hoeveel spenderen jullie ongeveer per maand aan eigen auto? Ik richt me op 20000 km per jaar ongeveer.
Omhoog

spicyalan
Full Member
Full Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 01 jul 2008
Contacteer:
Contacteer spicyalan
Verstuur privébericht

Re: Benzine of diesel?

  • Citeer

Bericht door spicyalan » 27 maart 2018, 14:38

haelewyn schreef: ↑27 maart 2018, 14:15 Mazda : die 2 met kapotte motor, wat was daar precies het defect ? Hoeveel km ? Welke motor precies ? Van Ford of een andere ?
Een mazda garagist vertelde me een paar jaren geleden dat de nieuwe modellen en motoren maar waren gebouwd met een goeie 100.000 km levensduur in het vooruitzicht.
Toeval? 102.000km en 9 jaar oud.
Er waren eerder al problemen met gasklep, waterpomp e.d.
Op een goede dag niet meer willen starten, kleppen van 1 cylinder kapot (vermoedelijk een sync probleem geweest op distributieriem). Uiteindelijk nog door Mazda garage voorlopig aan de praat gekregen op 3 cylinders, net genoeg om ermee tot aan de citroen garage te rijden.... Motor was een 1.3 benzine (bj. 2004.. Dat was waarschijnlijk de Ford periode).

in vergelijking, al mijn eigen wagens waren pas opgewarmd bij 160.000km
Omhoog

jonash
Full Member
Full Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 09 jul 2017
Contacteer:
Contacteer jonash
Verstuur privébericht

Re: Benzine of diesel?

  • Citeer

Bericht door jonash » 27 maart 2018, 14:56

Klinkt wel als een typisch Ford probleem.
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 5011
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: Benzine of diesel?

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 27 maart 2018, 15:07

Ben even gaan kijken ... in 2004 zat dezelfde 1388 cc met identieke boring en slag zowel in de fiesta als in de mazda 2.
Geen van beiden had veel problemen en al helemaal niet met de motor.
Ik ken iemand die met een 1100 benzine, oudere ford motor, 200.000 km gedaan heeft zonder veel problemen maar die man reed er heel voorzichtig mee.

Geen idee wat de termijn was voor distributieriem / spanrollen.. Die laatste zou ik altijd mee vervangen, net als de waterpomp. Niet iedereen vervangt dat samen maar het kan je veel miserie sparen.

Misschien wat te lang gereden zonder vervangen van de riem en/of een eenmalig geval van "pech" ?
Edit : termijn volgens anwb is tien jaar of 160.000 km maar dat lijkt me een theoretisch erg lange termijn.

Wat de echtgenote van de garagist me zei ging over modellen van na 2012 of 2015.. staat er los van.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

188 berichten
  • Pagina 12 van 13
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy