Beobank Q8 World Mastercard
Re: Beobank Q8 World Mastercard
Grrrrr!!!! Ik ben niet tevreden over die Beobank!
Ik vraag of ik recht heb op 25 euro-actie! Medewerker weet ZOGEZEGD van niets!
Als bedrijf moet je toch weten wat je de klant aanbied?
Bovendien vroeg ik online zo'n kaart aan, krijg ik het volgende:
TIJDELIJK VOORSEL
- bedrag van kredietopening: 1250 euro (terwijl ik nooit naar een kredietopening heb gevraagd!)
- Jkp: 14,50% (Wat is dit? Ik leen toch geen geld?)
- actuariële nalatigheidsintrestvoet: 14,98% (Bij BNP rekenen ze 0% aan, eindelijk goeie punten BNP
)
- actuariële debetrentevoet: 13,62% (BNP wint terug, want... 0%)
Conclusie is dat BNP een veel beter VISA CLASSIC kaart aanbiedt, maar we moeten natuurlijk ook de minpunten aanhalen.
- Spaar & Pluk biedt niet de voordelen van de Q8 World Mastercard
- Moet verplicht gekoppeld worden aan een zichtrekening bij BNP
Ik vraag of ik recht heb op 25 euro-actie! Medewerker weet ZOGEZEGD van niets!
Als bedrijf moet je toch weten wat je de klant aanbied?
Bovendien vroeg ik online zo'n kaart aan, krijg ik het volgende:
TIJDELIJK VOORSEL
- bedrag van kredietopening: 1250 euro (terwijl ik nooit naar een kredietopening heb gevraagd!)
- Jkp: 14,50% (Wat is dit? Ik leen toch geen geld?)
- actuariële nalatigheidsintrestvoet: 14,98% (Bij BNP rekenen ze 0% aan, eindelijk goeie punten BNP

- actuariële debetrentevoet: 13,62% (BNP wint terug, want... 0%)
Conclusie is dat BNP een veel beter VISA CLASSIC kaart aanbiedt, maar we moeten natuurlijk ook de minpunten aanhalen.
- Spaar & Pluk biedt niet de voordelen van de Q8 World Mastercard
- Moet verplicht gekoppeld worden aan een zichtrekening bij BNP

Kevva,
Je moet toch eens gaan lezen wat een kredietkaart echt is.
Aan bijna alle VISA/Mastercard kaarten is er een kredietopening voorzien. Dit wil zeggen dat je een limiet krijgt van x euro. Deze wordt geregistreerd zoals alle andere kredieten (hypotecair, auto, ...). Als je dus later een lening gaat aanvragen, komt die mee in de lijst van openstaande kredieten.
Als je elke maand het volledige openstaande bedrag van je uitgaven van afgelopen maand betaalt, worden er geen kosten of intresten aangerekend. Maar je kan er ook voor kiezen om je aankopen gespreid terug te betalen. In dat geval wordt er wél intrest aangerekend, die zéér hoog is. (Daarom ook dat ze zo met kredietkaarten strooien, in de hoop dat je gespreid zal terugbetalen).
En bij BNP 0%, ik geloof er niks van!
Je moet toch eens gaan lezen wat een kredietkaart echt is.
Aan bijna alle VISA/Mastercard kaarten is er een kredietopening voorzien. Dit wil zeggen dat je een limiet krijgt van x euro. Deze wordt geregistreerd zoals alle andere kredieten (hypotecair, auto, ...). Als je dus later een lening gaat aanvragen, komt die mee in de lijst van openstaande kredieten.
Als je elke maand het volledige openstaande bedrag van je uitgaven van afgelopen maand betaalt, worden er geen kosten of intresten aangerekend. Maar je kan er ook voor kiezen om je aankopen gespreid terug te betalen. In dat geval wordt er wél intrest aangerekend, die zéér hoog is. (Daarom ook dat ze zo met kredietkaarten strooien, in de hoop dat je gespreid zal terugbetalen).
En bij BNP 0%, ik geloof er niks van!
"Bijna alle" is niet waar, heel wat kaarten staan geen gespreide betaling toe (kijk hier, slechts 32 van de 78). Vandaar misschien dat ze 0% afficheren — omdat het in feite uitgestelde debetkaarten zijn.
Oa. de gratis kredietkaart van BNP heeft geen gespreide betaling, alleen hun duurdere kaarten laten dat toe (omgekeerd aan jouw redenering dus?).
Oa. de gratis kredietkaart van BNP heeft geen gespreide betaling, alleen hun duurdere kaarten laten dat toe (omgekeerd aan jouw redenering dus?).
Dus moet ik eigenlijk geen schrik hebben als ik het laat domiciliëren via Keytrade?
Als je zorgt dat er steeds genoeg geld op je Keytrade rekening staat, niet nee.
Als er niet genoeg op je KT rekening staat, zal die nalatigheidsintrest aangerekend worden
Als er niet genoeg op je KT rekening staat, zal die nalatigheidsintrest aangerekend worden
Eventueel nog een kleine buffer op de spaarrekening zetten. Als de zichtrekening ontoereikend is, wordt het automatisch van de spaarrekening (en vervolgens van de beursrekening) gehaald. Als dat mislukt, wordt de kaart geblokkeerd.
---- quote verwijderd door webmaster, het is niet nodig om te quoten op iets wat net erboven staat ----
Bedankt voor de tip, zal maandelijks een klein bedragje op de Azur rekening zetten.
Handig, voor het geval de rekening ontoereikend is.
Zal het laten domiciliëren. Zal het veiligst zijn, niet dat ik mezelf niet vertrouw. Maar als de overschrijving 48 uur in beslag zou nemen treft mij geen schuld. En kan ik misschien redden dankzij het feit dat het gedomicilieerd wordt.
Bedankt voor de tip, zal maandelijks een klein bedragje op de Azur rekening zetten.
Handig, voor het geval de rekening ontoereikend is.
Zal het laten domiciliëren. Zal het veiligst zijn, niet dat ik mezelf niet vertrouw. Maar als de overschrijving 48 uur in beslag zou nemen treft mij geen schuld. En kan ik misschien redden dankzij het feit dat het gedomicilieerd wordt.
Voor mij geen SEPA Domiciliëringen... Zoek maar eens het topic hierover op dit forum...
Als ik de afrekening krijg dan wordt direct een overschrijving aangemaakt met uitvoering een dag of zes voor de uitertse datum van betaling.
Als ik de afrekening krijg dan wordt direct een overschrijving aangemaakt met uitvoering een dag of zes voor de uitertse datum van betaling.
Beobank weet niet wat ze wil!
Ik kreeg vorige week woensdag een voorstel voor een gepersonaliseerde Beobank Q8 World Mastercard en de vermelding dat mijn aanvraag goedgekeurd werd en ik binnenkort van mijn kredietkaart kon genieten.
Ik heb telefonisch even contact opgenomen met een medewerker. Deze man zei me ook dat alles goed staat en van zodra ik het document terug stuurde deze kaart mijn richting zou uitkomen.
Ik vroeg op het einde ook 'of alles zeker in orde is?' Deze man bevestigde dit!
Mooi zo, ik stuurde vorige week mijn documenten op. Vandaag kreeg ik een mail dat ze mijn aanvraag toch liever zouden weigeren met als gevolg ik geen kredietkaart meer bij hen kan aanvragen.
Beobank is voor mij een serieuze afrader! Hou ook rekening met de woekerrentes die dubbel zo hoog liggen dan bij een grootbank!
Ik kreeg vorige week woensdag een voorstel voor een gepersonaliseerde Beobank Q8 World Mastercard en de vermelding dat mijn aanvraag goedgekeurd werd en ik binnenkort van mijn kredietkaart kon genieten.
Ik heb telefonisch even contact opgenomen met een medewerker. Deze man zei me ook dat alles goed staat en van zodra ik het document terug stuurde deze kaart mijn richting zou uitkomen.
Ik vroeg op het einde ook 'of alles zeker in orde is?' Deze man bevestigde dit!
Mooi zo, ik stuurde vorige week mijn documenten op. Vandaag kreeg ik een mail dat ze mijn aanvraag toch liever zouden weigeren met als gevolg ik geen kredietkaart meer bij hen kan aanvragen.

Beobank is voor mij een serieuze afrader! Hou ook rekening met de woekerrentes die dubbel zo hoog liggen dan bij een grootbank!
Reden van de weigering? Heb je al krediet(kaart) en?
Ja, ik heb een VISA kaart bij BNP. De medewerker zag geen enkel risico in mij.jens_dev schreef:Reden van de weigering? Heb je al krediet(kaart) en?
Ook Keytrade blijkbaar niet.
Bij Beobank moest ik zelfs mijn huidige uitgavenstaten van de laatste maanden gaan indienen om te bewijzen dat ik 'niet onnozel' deed met mij geld.
Dus heb netjes alles van de eerste 5 maanden (januari-mei) ingescand en doorgemaild. Kreeg antwoord dat alles goed was en ik zo'n kaart kon krijgen.
Blijkbaar niet dus!
Mijn uitgaven zijn nochtans niet zo vreemd:
- 4 tankbeurten per maand (doorgaans bij Q8)
- Herlaadbeurt voor mijn telefoon (Mobile Vikings)
- Eens een broek/jas aankopen in een winkel (prijs ong. 50-100 euro)
- Eens een online aankoop
- 1X per jaar een citytrip (vlucht+hotel)
BEOBANK aanziet mij blijkbaar als risico-gebruiker!
---
Blijkbaar ben ik niet de enige. Had deze actie ook getoond aan een collega van mijn moeder. Die vrouw is verpleegster en heeft een gelijkaardige uitgavenstaat.
Die verpleegster werkt 2 jaar maar nog steeds met een contract van bepaalde duur, die steeds verlengd wordt.
Ook haar aanvraag werd geweigerd met als reden dat ze morgen op straat kon staan en de sector waarin ze werkt ook geen garantie biedt op ander werk.
Of net niet want aan iemand die braaf en op tijd zijn afrekeningen betaalt verdienen ze niks.
"Verdienen ze wat minder" zal het wel zijn.jens_dev schreef:Of net niet want aan iemand die braaf en op tijd zijn afrekeningen betaalt verdienen ze niks.
Wat heeft het ene met het andere te maken? Als je een contract tekent bij Beobank, weet je welke 'woekerrentes' er aan vasthangen.Kevva schreef:Beobank weet niet wat ze wil!
Vandaag kreeg ik een mail dat ze mijn aanvraag toch liever zouden weigeren met als gevolg ik geen kredietkaart meer bij hen kan aanvragen.
Maar de voordelen vergeet je te vermelden.

Misschien heeft Beobank wel een gegronde reden of ben je te jong. Je hebt immers als 2 kredietkaarten (staat ook zo bij de Nationale Bank geregistreerd). Ik vind het zelfs goed dat ze mensen screenen. Zijn geen liefdadigheidsinstellingen hé (of wat dacht je?)
Ik ben al +6 jaar klant, en nog geen ENKEL probleem met hen gehad.
- ik betaal geen jaarlijks abbogeld
- ik heb 2 visakaarten (1 op mijn naam en 1 op mijn vrouw) van elk 2.500 € (ze wilden dit zelfs naar het dubbele verhogen, wat ik geweigerd heb)
- krijg 3% ca$hback op aankopen en kan zo 100 €/jaar/kaart terugkrijgen (nu verhoogd naar 200 €)

- krijg facturen elektronisch (wat nu via Keytrade/Atos ook kan) en kan online aankopen raadplegen (met 1-2 dagen vertraging)
- jaren terug toen de basisrente hoog stond (+3%), gebruikte ik maandelijks ca$h transfer, wat mij maandelijks toch 15 € opleverde (nu is het het sop de kolen niet meer waard)
- betaal maandelijks mijn afrekeningen en sinds 2 maand via domiciliëring (wordt hier ook 'des duivels' genoemd, Uw lot vasthangen aan SEPA domiciliëringen)

ondertussen uw keytrade kaart teruggestuurd? Of ga je hem toch houden?

en P.S. mij niet volledig 'quoten' om de leesbaarheid van het forum te verhogen (al meermaals gevraagd

Alleen hebben uitgestelde debetkaarten, waar 90% van de Visa en Mastercards in ons land toe behoren, geen kredietlijn en worden ze dus niet geregistreerd bij de NBB.satsurfer schreef:Je hebt immers als 2 kredietkaarten (staat ook zo bij de Nationale Bank geregistreerd).