Beobank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Beobank
Zal medio deze maand beginnen met afhalen, in september 2020 einde operatie
. Al bij al zal ik blij zijn dat ik na DB/ING en nu Beobank van al die maandelijkse, gelimiteeerde spaarrekeningen verlost ben ... maakt het alleen maar ingewikkeld.
Ik dacht dat er alleen kosten zijn op de spaarrekeningen bij niet-gebruik.
Niet op de zichtrekening (denk ik) en ook niet op de kredietkaart.
Met mijn oud contract bij Beobank moet ik wel een zeker aantal keer (dat ik nergens meer kan terugvinden) mijn kaart gebruiken per jaar. Anders moet ik 20 euro jaarlijks betalen en als ik ze gebruik : niks.
@Ardennois : begin volgend jaar best eens kijken of hun voorwaarden voor de kosten hetzelfde blijven. Als dat strikter zou worden moet je wel opletten wat je doet. Ik kijk dat zeker nog na en zal iets laten weten. Succes !
Niet op de zichtrekening (denk ik) en ook niet op de kredietkaart.
Met mijn oud contract bij Beobank moet ik wel een zeker aantal keer (dat ik nergens meer kan terugvinden) mijn kaart gebruiken per jaar. Anders moet ik 20 euro jaarlijks betalen en als ik ze gebruik : niks.
@Ardennois : begin volgend jaar best eens kijken of hun voorwaarden voor de kosten hetzelfde blijven. Als dat strikter zou worden moet je wel opletten wat je doet. Ik kijk dat zeker nog na en zal iets laten weten. Succes !
-
anonymous
Er zijn weinig alternatieven voor wie nog een beetje intrest wil krijgen en geen zin heeft in die online banken.
Ik snap niet dat mensen nog moeite doen om van bank te veranderen omdat een andere bank een paar tienden procent meer interest geeft. In euro's scheelt dat bijna niets. Bovendien zijn de rentes bij alle banken naar het wettelijke minimum aan het zakken.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Euh, dat hangt natuurlijk van je spaarsom af. Als je bij de marktleider (MeDirect 0,85%) een jaar €100.000 laat staan ontvang je €850, bij het wettelijk minimum slechts €110. Nu mag jij €740 bijna niets vinden, de gemiddelde Vlaming zal daar niet mee akkoord zijn.
Da's juist, maar da's een self fulfilling prophecy met jouw mentaliteit. Als de grootbanken merken dat hun klanten mooi stil blijven zitten terwijl ze geschoren worden waarom zouden ze dan een hogere rentevoet aanbieden?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het verschil tussen eens goed gaan eten en een goede citytrip.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Inderdaad. Ik ben natuurlijk van een oudere generatie maar ik werd hiermee opgevoed:

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- Wie een jaar lang 100.000 euro op een spaarboekje laat staan is niet goed bezig.
- Banken zullen geen hogere rentevoet aanbieden omdat klanten weggaan. Ze hebben ons geld niet nodig. Geld dat ze te veel hebben moeten ze bij de ECB parkeren aan een negatieve interest.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Dat zou ik zo boud niet durven stellen. Ik kan mij tal van scenario's inbeelden waarbij dat het beste idee is.
Ik zou dat ook nog wel eens willen zien. Een bank waar iedereen zijn spaargeld wegtrekt? Dat die hun schouders ophalen en verder business as usual? Ik geloof er niets van.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 3 september 2019, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaatjes posten is leuker dan discussiëren dus daarom:

-
wrpint
Net op ing.be gaan kijken onder 'Tempo Sparen'. Blijkbaar nieuwe rentevoet 0,01% basis en 0,20% getrouwheid vanaf 2 september.
-
anonymous
Beter bij Beobank laten staan dus. Je kan ook naar CKV gaan. Die geven nog 0.40 gecombineerd. Je moet er wel de oude manier van bankieren bij nemen. Geen internet, weinig kantoren.
-
anonymous
Dat vind ik ook grof gezegd!Yaris schreef: ↑2 september 2019, 20:05
- Wie een jaar lang 100.000 euro op een spaarboekje laat staan is niet goed bezig.
- Banken zullen geen hogere rentevoet aanbieden omdat klanten weggaan. Ze hebben ons geld niet nodig. Geld dat ze te veel hebben moeten ze bij de ECB parkeren aan een negatieve interest.
Je hebt steeds mensen die risicoavers zijn. Of waarvan al een heel deel belegd is op de beurs. Of die nu even aan de zijlijn staan vanwege hoge koersen.
Of die verwachten om dat geld binnen x jaar nodig te hebben (voor bv vastgoed of dergelijke te kopen).
Nu hebben de grootbanken inderdaad geen voordeel bij het verhogen van de rente omdat de meerderheid blijft zitten.
Moest er een significant deel van de spaargelden wegvloeien, dan zal er wel paniek uitbreken ;-)
Langs de andere kant moet je niet té veel reclame maken voor MeDirect en consoorten. De hogere rente is omdat ze het geld nodig hebben.
Als er een grote meerderheid zijn geld van de grootbanken naar MeDirect verplaatst, en die heeft genoeg geld opgehaald, dan zal de rente daar ook dalen.
Dus ssssst
Voila ... Ik ben risicoavers.
Ik hoor meer de term 'vierkant' gebruiken maar risicoavers klinkt wel beter.
Bij nader inzicht en na enige overweging is Beobank zijn 0,36 nog zo slecht niet.. Toch nog even houden en nog enige tijd voeden.
Me Direct, Santander, Monte Paschi en wat je nog kan opnoemen : geen vertrouwen in.
Een basisvereiste om een bankier te kiezen.
Ik hoor meer de term 'vierkant' gebruiken maar risicoavers klinkt wel beter.
Bij nader inzicht en na enige overweging is Beobank zijn 0,36 nog zo slecht niet.. Toch nog even houden en nog enige tijd voeden.
Me Direct, Santander, Monte Paschi en wat je nog kan opnoemen : geen vertrouwen in.
Een basisvereiste om een bankier te kiezen.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 3 september 2019, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.