Beobank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Beobank
Rabobank geeft 0,15% + 0,15%. Een veilige, betrouwbare en klantvriendelijke bank.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Daar werkte ik dan wel met een vaste opdracht. Zonet stopgezet
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Ze geven zelfs 0.05% + 0.3% = 0.35%
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Maar je hebt wel een hotline met Spaargids. Ze hebben hun fout rechtgetrokken en jij hebt je commentaar verwijderd.

- Ik vond de commentaar die ik schreef overbodig geworden na de rechtzetting. Er stond niets meer in dan dat er een paar foutjes in de vergelijker zaten.
- Die hotline was gewoon een mailtje via (onderaan de website) de knop 'contact'. Voor iedere gebruiker toegankelijk.
- Ze hebben bij Spaargids snel de fout rechtgezet waarschijhlijk omdat het mailtje snel in de juiste handen is gevallen. Ik heb nog een mailtje gekregen ter bevestiging van de rechtzetting.
Je weet wat de trol zei he Carpe...
Ik heb niets tegoed bij de gebruikers en ook niet bij het leiderschap hier.
Hij zat dichter bij de waarheid en er zelfs kompleet 'op', naar mijn bescheiden mening.
Alleen zat de trol wel fout toen hij dacht dat me dat ook maar iets kon schelen of dat ik het tegengestelde nastreef.
Een paar dingen die ik geleerd heb in mijn leven :
- Probeer niet te hoog te vliegen, dan kan je ook niet diep vallen.
- Als niemand je wat kan maken, dan doen ze wel hard hun best, maar het blijft grappig om te bekijken.
Ik wil gewoon mee onze 'Spaargids' netjes en in orde houden, net zoals de mensen die het hun job is om dat te willen en te doen zeker he ? Of net zoals velen hier (het grootste deel van de gebruikers) op het forum.
- Die hotline was gewoon een mailtje via (onderaan de website) de knop 'contact'. Voor iedere gebruiker toegankelijk.
- Ze hebben bij Spaargids snel de fout rechtgezet waarschijhlijk omdat het mailtje snel in de juiste handen is gevallen. Ik heb nog een mailtje gekregen ter bevestiging van de rechtzetting.
Je weet wat de trol zei he Carpe...
Ik heb niets tegoed bij de gebruikers en ook niet bij het leiderschap hier.
Hij zat dichter bij de waarheid en er zelfs kompleet 'op', naar mijn bescheiden mening.
Alleen zat de trol wel fout toen hij dacht dat me dat ook maar iets kon schelen of dat ik het tegengestelde nastreef.
Een paar dingen die ik geleerd heb in mijn leven :
- Probeer niet te hoog te vliegen, dan kan je ook niet diep vallen.
- Als niemand je wat kan maken, dan doen ze wel hard hun best, maar het blijft grappig om te bekijken.
Ik wil gewoon mee onze 'Spaargids' netjes en in orde houden, net zoals de mensen die het hun job is om dat te willen en te doen zeker he ? Of net zoals velen hier (het grootste deel van de gebruikers) op het forum.
Goed idee! Ik ga m'n vaste opdracht naar ING Tempo ook omleggen richting Rabo Plus account. Die rekening werd niet meer gespijsd sinds ik de ING Tempo had...CarpeNoctem schreef: ↑3 september 2019, 09:31Daar werkte ik dan wel met een vaste opdracht. Zonet stopgezet![]()
Waarom is iemand die lang 100.000 op zijn rekening heeft staan niet goed bezig?Yaris schreef: ↑2 september 2019, 20:05
- Wie een jaar lang 100.000 euro op een spaarboekje laat staan is niet goed bezig.
- Banken zullen geen hogere rentevoet aanbieden omdat klanten weggaan. Ze hebben ons geld niet nodig. Geld dat ze te veel hebben moeten ze bij de ECB parkeren aan een negatieve interest.
Ik leer graag bij...
Omdat 100.000 euro een te grote buffer is voor onverwachte uitgaven en een jaar lang op een spaarboekje laten staan wil zeggen dat je het niet dringend nodig hebt. In dat geval zijn er andere meer rendabele mogelijkheden om te sparen.
Kan je voorbeelden geven van risicoloze mogelijkheden met meer rendabele mogelijkheden?
Ook niet vergeten dat sommigen wat geld liggen hebben om in de toekomst een 2de of 3de huis te kopen en willen dat het in de tussentijd wat opbrengt...
Om een huis te kopen kan ik nog begrijpen, maar het is niet zo dat het op een spaarboekje ondertussen opbrengt. Door de inflatie verliest het zelfs aan waarde.
Een voorbeeld van een risicoloze spaarvorm die meer opbrengt dan een spaarboekje is een spaarverzekering (TAK 21). Dan moet je je geld wel acht jaar kunnen missen.
Een voorbeeld van een risicoloze spaarvorm die meer opbrengt dan een spaarboekje is een spaarverzekering (TAK 21). Dan moet je je geld wel acht jaar kunnen missen.
- JanvanGent001
- Newbie

Behalve andere spaarvormen en doelen hou ik nu reeds meer dan 2 jaar 200.000 € op een spaarrekening in afwachting van een opportuniteit om niet-bouwgrond te kopen. Indien de juiste gelegenheid zich voordoet, is dit onmiddellijk beschikbaar en hoef ik me niet in duizenden bochten te wringen om deze som daarvoor te gebruiken. Deze onmiddellijke beschikbaarheid is me het evt. ?verlies aan opbrengst meer dan waard.
Ik heb daarbij zeker niet het gevoel dat ik "niet goed bezig" ben.
Ik heb daarbij zeker niet het gevoel dat ik "niet goed bezig" ben.
Ik had het uitsluitend over de rendabiliteit. Als je meer belang hecht aan veiligheid en onmiddellijke beschikbaarheid is een spaarboekje natuurlijk ideaal.