Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
TIP
- politiciverkwisten
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
Mijn reactie was om sarcastisch aan te geven dat je in dit land langs alle kanten wordt aangemoedigd om vooral géén ambitie te hebben.
Dit doet mij nogmaals de zoveelsts keer vandaag denken aan een wielerpeloton waar niemand wil rijden. En dat is een triestige bedoening. No fun.Trivium schreef: ↑5 september 2025, 11:41Ik ben voorstander om de mensen volledig vrij te laten in de keuze van hun pensioenleeftijd en het bedrag dat ze dan krijgen te berekenen op basis van hun gewerkte jaren.JOKER247 schreef: ↑4 september 2025, 21:24 Ik kan jullie geen ongelijk geven. Maar het is natuurlijk rampzalig voor de staat en ons land.
De poolitici hebben helaas nog nooit van de Laffer curve gehoord.
Ze blijven maar met subsidies strooien om stemmetjes te winnen en bezuinigen is er niet bij.
Dus maar weer de belastingen verhogen en lid worden van de ex Griekenland club, die nu gevormd wordt door Frankrijk, België en Italië.
Stel dat je op je 50 al wil stoppen en tevreden bent met 500 euro per maand. Be my guest zou ik zeggen.
Financieel zou ik al lang kunnen stoppen maar ik moet tegen mijn goesting verder doen en allerlei constructies uitvissen (4/5, halftijds) om het vol te houden. Als ze mij morgen zeggen dat ik mag stoppen en maar een bepaald percentage zou krijgen stop ik direct.
Ik zal dus eens uitvogelen hoe dat juist zal zitten met die malus toestanden maar sowieso zal ik waarschijnlijk nooit eerder kunnen stoppen dan mijn vroegste datum. Rest dan enkel nog ziekteverlof opnemen wat ook niet ideaal is.
- VincentVega
- VIP member

Brembos had niet door dat het sarcastisch bedoeld waspoliticiverkwisten schreef: ↑5 september 2025, 11:58Mijn reactie was om sarcastisch aan te geven dat je in dit land langs alle kanten wordt aangemoedigd om vooral géén ambitie te hebben.
Wat voor jou sarcastisch bedoeld is, is voor hem serieus bedoeld. Zo zie je maar hoe sommigen menen dat het geld uit de lucht komt vallen en zich totaal niks aantrekken van het feit dat anderen voor hun “onbezorgd leven” moeten betalen
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen
Er is niets dat je verplicht om niet vandaag te stoppen met werken. Je zal wel geen pensioen krijgen voor de eerste jaren.Trivium schreef: ↑5 september 2025, 11:41 Ik ben voorstander om de mensen volledig vrij te laten in de keuze van hun pensioenleeftijd en het bedrag dat ze dan krijgen te berekenen op basis van hun gewerkte jaren.
Stel dat je op je 50 al wil stoppen en tevreden bent met 500 euro per maand. Be my guest zou ik zeggen.
Financieel zou ik al lang kunnen stoppen maar ik moet tegen mijn goesting verder doen en allerlei constructies uitvissen (4/5, halftijds) om het vol te houden. Als ze mij morgen zeggen dat ik mag stoppen en maar een bepaald percentage zou krijgen stop ik direct.
Ik zal dus eens uitvogelen hoe dat juist zal zitten met die malus toestanden maar sowieso zal ik waarschijnlijk nooit eerder kunnen stoppen dan mijn vroegste datum. Rest dan enkel nog ziekteverlof opnemen wat ook niet ideaal is.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 5 september 2025, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Om in die termen te blijven, waarom zou je tegen de wind in op kop rijden met een nest 'wieltjeszuigers' achter je?
- VincentVega
- VIP member

Om in dezelfde (koers)termen te blijven: het is gemakkelijk om je te verstoppen in het peloton en je gewoon te laten meedrijven in het spoor van anderen zolang er maar genoeg anderen zijn die bereid zijn om alle kopwerk op zich te nemen.
Dit is het neveneffect van gigantische voordelen voor kleine verdieners of niet werken, en de gigantische afhoudingen en totaal gebrek van die voordelen bij meer verdieners, de incentive om ambitie te hebben gaat weg omdat het aan de streep te weinig opbrengt.VincentVega schreef: ↑5 september 2025, 13:15Om in dezelfde (koers)termen te blijven: het is gemakkelijk om je te verstoppen in het peloton en je gewoon te laten meedrijven in het spoor van anderen zolang er maar genoeg anderen zijn die bereid zijn om alle kopwerk op zich te nemen.
Genoeg voorbeelden van in het wiel hangen en aan de meet de overwinning pakken 
Aan de volgwagen hangen en hopen dat er geen camera komt. Past ook voor sommigen.
- voorheenCP1234
- Verbannen Gebruiker

+1 Volledig mee eens, maar het moet wel realistisch worden berekend ,niet -5% voor elk jaar dat je vroeger gaat, gewoon de normale berekeningsbreuk; ik vind wel dat ze enkel de werkelijk gewerkte jaren zouden mogen tellen, langere ziektes, werkloosheid en dergelijke zouden niet mogen meetellen om het ook eerlijk te houden. Moesten ze het zo berekenen zit ik aan bijna 30 jaar, effectief gewerkte jaren, met de normale berekeningsmethode zou ik direct stoppen en iemand anders mijn job gunnen.Trivium schreef: ↑5 september 2025, 11:41Ik ben voorstander om de mensen volledig vrij te laten in de keuze van hun pensioenleeftijd en het bedrag dat ze dan krijgen te berekenen op basis van hun gewerkte jaren.JOKER247 schreef: ↑4 september 2025, 21:24 Ik kan jullie geen ongelijk geven. Maar het is natuurlijk rampzalig voor de staat en ons land.
De poolitici hebben helaas nog nooit van de Laffer curve gehoord.
Ze blijven maar met subsidies strooien om stemmetjes te winnen en bezuinigen is er niet bij.
Dus maar weer de belastingen verhogen en lid worden van de ex Griekenland club, die nu gevormd wordt door Frankrijk, België en Italië.
Maar neen, ze laten liever ouderen werken tot de dood terwijl de jeugd geen werk vindt ... Leve de NVA van Bartje Quisling ...
( en misschien kan Vincent nu eens foto's tonen van CD&V boegbeelden die zich misdragen ipv steeds dezelfde foto's van DeWinter ... )
Make Spaargids " Great Again ! "
5% / jaar lijkt me geen onzinnig bedrag - te laag waarschijnlijk.voorheenCP1234 schreef: ↑5 september 2025, 14:11 +1 Volledig mee eens, maar het moet wel realistisch worden berekend ,niet -5% voor elk jaar dat je vroeger gaat, gewoon de normale berekeningsbreuk;
Er spelen verschillende elementen;
1. # jaren dat er moet worden uitbetaald
2. # jaren dat er minder betaald wordt
3. er zal nu uitbetaald worden aan mensen die anders vroeger zouden sterven, sommigen nog voordat ze zouden ontvangen.
1. een persoon van 67 jaar leeft gemiddeld bijna 20 jaar - elk jaar is dus 5%
2. een persoon die minder jaar betaald, verminderd zijn bijdragen - elk jaar zo'n 2,5%
3.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Het kan ook eenvoudiger. De overheid houdt alle bijdragen aan de sociale zekerheid bij en betaalt pensioen obv het cumulatief bedrag.B7H4long schreef: ↑5 september 2025, 15:085% / jaar lijkt me geen onzinnig bedrag - te laag waarschijnlijk.voorheenCP1234 schreef: ↑5 september 2025, 14:11 +1 Volledig mee eens, maar het moet wel realistisch worden berekend ,niet -5% voor elk jaar dat je vroeger gaat, gewoon de normale berekeningsbreuk;
3. er zal nu uitbetaald worden aan mensen die anders vroeger zouden sterven, sommigen nog voordat ze zouden ontvangen.
2. een persoon die minder jaar betaald, verminderd zijn bijdragen - elk jaar zo'n 2,5%
3.
En iedereen kan bijstorten indien hij/zij het wil. Geen discussies meer. Je tdekt ifv je bijdrage.
Kan je dit even verduidelijken?chesini schreef: ↑5 september 2025, 15:30Het kan ook eenvoudiger. De overheid houdt alle bijdragen aan de sociale zekerheid bij en betaalt pensioen obv het cumulatief bedrag.B7H4long schreef: ↑5 september 2025, 15:08
5% / jaar lijkt me geen onzinnig bedrag - te laag waarschijnlijk.
3.
En iedereen kan bijstorten indien hij/zij het wil. Geen discussies meer. Je tdekt ifv je bijdrage.
En hoe werkt dat voor de 'speciale' gevallen die hier de vorige maanden aangehaald zijn?
- voorheenCP1234
- Verbannen Gebruiker

Dan wordt het ziekte hé voor velen en misschien mijzelf, veel beter ... Dat politici te dom zijn om te snappen dat als je iets zo onaantrekkelijk maakt mensen andere paden gaan bewandelen verbaasd me niet, maar jij zou toch beter naar het geheel kijken en niet naar slechts een deel ervan !B7H4long schreef: ↑5 september 2025, 15:085% / jaar lijkt me geen onzinnig bedrag - te laag waarschijnlijk.voorheenCP1234 schreef: ↑5 september 2025, 14:11 +1 Volledig mee eens, maar het moet wel realistisch worden berekend ,niet -5% voor elk jaar dat je vroeger gaat, gewoon de normale berekeningsbreuk;
3.
Make Spaargids " Great Again ! "