Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
TIP
- politiciverkwisten
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
Nee, vooruit gaan in het leven is in dit land 4/5e of halftijds gaan werken, vervroegd op pensioen gaan en al zeker geen moeite doen om (op latere leeftijd) een echt bedrijf uit de grond te stampen.
- politiciverkwisten
- Jr. Member

- Contacteer:
Ik verdien 2400 euro bruto, betaal alle kosten zelf want ik ben alleenstaand maar zit wel met bijna al mijn spaargeld op de beurs. Die meerwaardetaks gaat mij als kleine man ook raken... De beurs is er voor iedereen, niet enkel voor de grootverdieners.Vuth schreef: ↑18 juni 2025, 19:08 De reacties op mijn post zeggen me alles over het sociale klimaat waar we in beland zijn. Geen enkel respect voor de kleine man, met een klein loon. Die kleine man/vrouw zijn nochtans het hele fundament van onze kapitalistische economie. Zonder slechtbetaalden is het onmogelijk goedbetaalden te hebben, simpel maar accuraat uitgedrukt. Een meerwaardebelasting kan je zien als blijk van respect voor degenen die jouw bovengemiddeld loon uberhaupt mogelijk maken. Voor wat hoort wat, punt uit.
Wie - laat ons zeggen - >4.500€ bruto verdient en voltijds blijft werken is voor mij van het padje af. Dat loont gewoon niet.
Extra tijd voor je kinderen, jezelf, partner, minder tijd in de auto spenderen & financieel scheelt het amper. OK pensioen van de staat zal minder zijn, maar wie van 50+ gelooft daar nog in, doe dat privé op een verstandige manier.
Extra tijd voor je kinderen, jezelf, partner, minder tijd in de auto spenderen & financieel scheelt het amper. OK pensioen van de staat zal minder zijn, maar wie van 50+ gelooft daar nog in, doe dat privé op een verstandige manier.
- voorheenCP1234
- Verbannen Gebruiker

+1, ik had 10 jaar geleden een loon van +5000 euro bruto/ maand. Ben dan andere voltijds formules gaan proberen die wel een een grote impact hadden op mijn bruto loon, maar netto scheelde dat maar enkele honderden euro's. Nu werk ik nog steeds voltijds maar wordt maximaal maar 2 dagen/ week op het werk verwacht, de rest kan ik perfect combineren door projecten thuis of zoals in mijn geval in Spanje te doen. Wat een wereld van verschil ...VTEC schreef: ↑4 september 2025, 18:36 Wie - laat ons zeggen - >4.500€ bruto verdient en voltijds blijft werken is voor mij van het padje af. Dat loont gewoon niet.
Make Spaargids " Great Again ! "
Inderdaad. Ik verdien meer dan 4500 euro bruto. Ik werk 4/5 en dat scheelt ongeveer 300 euro netto dat ik minder heb maar ik ben wel elke woensdag thuis. Ik ga ook strategisch om met mijn verlofdagen. Als je wat geluk hebt met de feestdagen moet je soms maar 2 dagen verlof nemen om er 9 thuis te zijn.VTEC schreef: ↑4 september 2025, 18:36 Wie - laat ons zeggen - >4.500€ bruto verdient en voltijds blijft werken is voor mij van het padje af. Dat loont gewoon niet.
En in de zomer werk ik halftijds. De ene week 3 dagen en de andere week 2 dagen. Zalig gewoon.
- voorheenCP1234
- Verbannen Gebruiker

Groot gelijk ! Je leeft spijtig genoeg maar één keer.Trivium schreef: ↑4 september 2025, 19:36Inderdaad. Ik verdien meer dan 4500 euro bruto. Ik werk 4/5 en dat scheelt ongeveer 300 euro netto dat ik minder heb maar ik ben wel elke woensdag thuis. Ik ga ook strategisch om met mijn verlofdagen. Als je wat geluk hebt met de feestdagen moet je soms maar 2 dagen verlof nemen om er 9 thuis te zijn.VTEC schreef: ↑4 september 2025, 18:36 Wie - laat ons zeggen - >4.500€ bruto verdient en voltijds blijft werken is voor mij van het padje af. Dat loont gewoon niet.
En in de zomer werk ik halftijds. De ene week 3 dagen en de andere week 2 dagen. Zalig gewoon.
Ik kan jullie geen ongelijk geven. Maar het is natuurlijk rampzalig voor de staat en ons land.
De poolitici hebben helaas nog nooit van de Laffer curve gehoord.
Ze blijven maar met subsidies strooien om stemmetjes te winnen en bezuinigen is er niet bij.
Dus maar weer de belastingen verhogen en lid worden van de ex Griekenland club, die nu gevormd wordt door Frankrijk, België en Italië.
Ze blijven maar met subsidies strooien om stemmetjes te winnen en bezuinigen is er niet bij.
Dus maar weer de belastingen verhogen en lid worden van de ex Griekenland club, die nu gevormd wordt door Frankrijk, België en Italië.
Laffer had ik eerder vandaag op p 109 gepost
Dat het niet goed is voor de SZ begrijp ik uiteraard, maar ik heb dat wettelijk kader met die talloze overbodige jobkes niet gecreëerd noch de belastingtarieven bepaald.
4/5de werken en netto zowat 90% netto overhouden in vergelijking met voorheen en een WE van 3 ipv 2 dagen, ik vond dat geen slechte deal. (OK minder maaltijdcheques etc, het zal dus net iets minder zijn).
Tsja..., maar het gaat natuurlijk niet goed zo.VTEC schreef: ↑4 september 2025, 22:13Laffer had ik eerder vandaag op p 109 gepost![]()
Dat het niet goed is voor de SZ begrijp ik uiteraard, maar ik heb dat wettelijk kader met die talloze overbodige jobkes niet gecreëerd noch de belastingtarieven bepaald.
4/5de werken en netto zowat 90% netto overhouden in vergelijking met voorheen en een WE van 3 ipv 2 dagen, ik vond dat geen slechte deal. (OK minder maaltijdcheques etc, het zal dus net iets minder zijn).
En ik begrijp dat jij noch ik dat gecreërd hebben.
Kijk, de Zweden begrijpen het tenminste.
Ik vond dit verhaal op MSN. Misschien vind jij het interessant: Zweden verlaagt btw op voeding om koopkracht te versterken - https://www.msn.com/nl-be/eten-en-drink ... ocialshare
Ik vond dit verhaal op MSN. Misschien vind jij het interessant: Zweden verlaagt btw op voeding om koopkracht te versterken - https://www.msn.com/nl-be/eten-en-drink ... ocialshare
- voorheenCP1234
- Verbannen Gebruiker

Rampzalig, als je het doet via hangmat constructies waar je toelagen krijgt om minder te werken, dan klopt je stelling.JOKER247 schreef: ↑4 september 2025, 21:24 Ik kan jullie geen ongelijk geven. Maar het is natuurlijk rampzalig voor de staat en ons land.
Indien je zoals ik, je functie veranderd en voltijds blijft werken maar niet echt, krijgt de staat wat minder inkomsten, dat klopt maar er is iemand anders die mijn vorige job doet, dus is het een break-even verhaal met wel iemand die gelukkiger en hopelijk langer kan werken en niet op de ziekenkas valt.
Daar heeft u 100 % gelijk in ! Blij dat ik niet alleen sta met mijn mening. Wat ben je met al dat geld als je geen tijd hebt om aangenaam te leven ?politiciverkwisten schreef: ↑4 september 2025, 18:12Nee, vooruit gaan in het leven is in dit land 4/5e of halftijds gaan werken, vervroegd op pensioen gaan en al zeker geen moeite doen om (op latere leeftijd) een echt bedrijf uit de grond te stampen.
Ik ben voorstander om de mensen volledig vrij te laten in de keuze van hun pensioenleeftijd en het bedrag dat ze dan krijgen te berekenen op basis van hun gewerkte jaren.JOKER247 schreef: ↑4 september 2025, 21:24 Ik kan jullie geen ongelijk geven. Maar het is natuurlijk rampzalig voor de staat en ons land.
Stel dat je op je 50 al wil stoppen en tevreden bent met 500 euro per maand. Be my guest zou ik zeggen.
Financieel zou ik al lang kunnen stoppen maar ik moet tegen mijn goesting verder doen en allerlei constructies uitvissen (4/5, halftijds) om het vol te houden. Als ze mij morgen zeggen dat ik mag stoppen en maar een bepaald percentage zou krijgen stop ik direct.
Ik zal dus eens uitvogelen hoe dat juist zal zitten met die malus toestanden maar sowieso zal ik waarschijnlijk nooit eerder kunnen stoppen dan mijn vroegste datum. Rest dan enkel nog ziekteverlof opnemen wat ook niet ideaal is.
Dit doet mij denken aan een wielerpeloton waar niemand wil rijden. En dat is een triestige bedoening. No fun.Brembos schreef: ↑5 september 2025, 00:20Daar heeft u 100 % gelijk in ! Blij dat ik niet alleen sta met mijn mening. Wat ben je met al dat geld als je geen tijd hebt om aangenaam te leven ?politiciverkwisten schreef: ↑4 september 2025, 18:12
Nee, vooruit gaan in het leven is in dit land 4/5e of halftijds gaan werken, vervroegd op pensioen gaan en al zeker geen moeite doen om (op latere leeftijd) een echt bedrijf uit de grond te stampen.
Dit doet mij alweer denken aan een wielerpeloton waar niemand wil rijden. En dat is een triestige bedoening. No fun. Dit is niet Make Belgiun Great Again.voorheenCP1234 schreef: ↑4 september 2025, 23:37Rampzalig, als je het doet via hangmat constructies waar je toelagen krijgt om minder te werken, dan klopt je stelling.JOKER247 schreef: ↑4 september 2025, 21:24 Ik kan jullie geen ongelijk geven. Maar het is natuurlijk rampzalig voor de staat en ons land.
Indien je zoals ik, je functie veranderd en voltijds blijft werken maar niet echt, krijgt de staat wat minder inkomsten, dat klopt maar er is iemand anders die mijn vorige job doet, dus is het een break-even verhaal met wel iemand die gelukkiger en hopelijk langer kan werken en niet op de ziekenkas valt.