beste spaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: beste spaarrekening
Beste Louise,Louise schreef:Flytox schreef:...........Bij Rabobank bestaat "het pakket" uit een zicht- en spaarrekening. Wie als nieuwe klant een Account Plus rekening wil openen, krijgt dat "standaardpakket" er automatisch en gratis bij. Zo simpel is dat.....
Kun u mij informeren of de Account Plus rekening een eigen rekeningnummer heeft, ofwel dat ze verbonden is aan een bestaand rekeningnummer, zicht of spaarrekening? Zoals namelijk een termijnrekening aan het nummer van de zichtrekening verbonden is.
Met dank en viendelijke groeten,
Ja, die heeft een apart rekeningnummer. Je zichtrekening dien je enkel te gebruiken als tussenstap indien je je geld wil overschrijven van een Rabobank.be spaarrekening naar een ander rekeningnummer buiten Rabobank.
+1, Wat is het probleem eigenlijk ?Louise schreef:Er zijn wel méér banken waar men geen afzonderlijke rekeningen kan openen, maar ineens een heel "pakket" aangeboden krijgt als men er klant wordt.Flytox schreef:..........Ik stel mij ook de volgende vraag, waarom wordt de Account Plus rekening verbonden aan een bestaande spaarrekening?
Doen andere banken dat ook? Naar mijn weten, namelijk bij BNPPFortis, staan die rekeningen autonoom.
Laat deze praktijk niet toe het aantal toegelaten te openen spaarrekeningen te verdubbelen met minder kosten voor de bank of niet? Is een dergelijke praktijk conform de wetgeving of een ontwijking?Mvg,
Zo gaat dat bijvoorbeeld ook als men klant wordt bij Keytrade. Men krijgt automatisch een zicht-, spaar- en effecten-rekening; ook als men nooit van plan is om van die laatste gebruik te maken.
Bij Rabobank bestaat "het pakket" uit een zicht- en spaarrekening. Wie als nieuwe klant een Account Plus rekening wil openen, krijgt dat "standaardpakket" er automatisch en gratis bij. Zo simpel is dat.
Zolang dat allemaal gratis is (ook als er 0 € opstaat), is er toch niets aan de hand ?
Ik heb onlangs een Account Plus rekening geopend (dat ging heel vlot), en die heeft een eigen rekeningnummer.Flytox schreef:Beste Louise,Louise schreef:......Bij Rabobank bestaat "het pakket" uit een zicht- en spaarrekening. Wie als nieuwe klant een Account Plus rekening wil openen, krijgt dat "standaardpakket" er automatisch en gratis bij. Zo simpel is dat.....
Kun u mij informeren of de Account Plus rekening een eigen rekeningnummer heeft, ofwel dat ze verbonden is aan een bestaand rekeningnummer, zicht of spaarrekening? Zoals namelijk een termijnrekening aan het nummer van de zichtrekening verbonden is.
Met dank en viendelijke groeten,
Daar ik er tot nu toe nog geen verrichtingen op gedaan heb, kan ik er verder nog niet veel over zeggen.
Ik ben nu (zoals de meesten blijkbaar) het goede moment aan het uitzoeken om daar een bedrag op over te schrijven dat ik minstens 1 jaar kan missen.
De bedoeling is dat ik mijn getrouwheidspremie(s) van andere spaarrekening(en) eerst nog probeer binnen te halen.