Beste strategie herziening
TIP
Re: Beste strategie herziening
Eigenlijk wel bizar hoe dat allemaal geregeld is. Als ik zoals TNTim voorstelt mijn lening zou uitlengen tot bv15j en niets vervroegd zou afbetalen dan berekent de calculator een voordeel van 6700 euro. Mijn eerste gedacht is dat ik gek zou zijn om het niet te doen. Langs de andere kant heb ik schrik dat 15j te lang is om gerust te zijn, in die zin dat de politiek alles bij elke nieuwe legislatuur kan herzien. En dan sta je daar buitensporig hoge Intresten af te betalen. Toegegeven, ben nogal een doemdenker
Niet 100% zeker, wel 99%.reppiepeppie schreef:TNT, ben je dat zeker dat je bij een verlenging ook het fiscaal voordeel kan verlengen?
In principe zou een verlenging meer intrest betekenen en de facto toch een hoger fiscaal voordeel
Bij Axa/Crelan spraken ze dat toch niet tegen.
"Door te herfinancieren kunt u dus in principe geen fiscaal voordeel verliezen noch winnen, tenzij de lening wordt ingekort of verlengd. Door inkorting, laat u een aantal jaren fiscale voordelen liggen, door te verlengen kan u een aantal jaren fiscale voordelen (onder het oude stelsel) bijwinnen."
bron: http://www.practicali.be/blog/herfinanc ... -gevolgen/
@pjeepjee
Ik dacht net hetzelfde. Puur psychologisch is het raar om onze huidige lening van 13 jaar uit te lengen naar +-18 jaar.
Maar het is imo wel het slimste...
In het ergste geval betalen we vervroegd een stuk terug of herzien we onze lening weer naar een kortere looptijd.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Waanzin...
Grappig, in mijn Crelan kantoor zeiden ze me dat ze dit niet doen. (Interne herfinanciering).
Grappig, in mijn Crelan kantoor zeiden ze me dat ze dit niet doen. (Interne herfinanciering).
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Ik weet t niet, tnt, er is ook nog zoiets als fiscaal LT sparen. Weliswaar (op vandaag) 30% fiscaal voordeel.
Ben niet overtuigd van uw redenering.
"Om fiscale redenen kan een verlenging wel" zeiden ze tegen mij...reppiepeppie schreef:Waanzin...
Welke redenering?reppiepeppie schreef:Ik weet t niet, tnt, er is ook nog zoiets als fiscaal LT sparen. Weliswaar (op vandaag) 30% fiscaal voordeel.
Klopt wat je zegt, maar onze lening geeft momenteel nog 54% fiscaal voordeel. Ook zijn mijn partner en ik beide 32 jaar, ik ga ons geld niet voor nog meer dan 36 jaar toevertrouwen aan een bank die morgen misschien failliet kan gaan...