Betrouwbare bank (?)
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Betrouwbare bank (?)
Bedankt voor het complimentje Ludo. Zo hoor ik het graag.
Het was maar 10 eur (gespaard via de keytrade 5 cent actie) dus druk hoef ik me er niet in de maken.
Waarom zou je zedelijk verplicht zijn om €60 op één bank te zetten?
Nu goed, dan zou het zonder twijfel Keytrade zijn.
Waarom? Wel je krijgt 5 cent bij storting op de zichtrekening en nog eens 5 cent bij overschrijving op een spaar rekening, dat geeft een direct rendement van 0,167%, heel wat meer dan de 0,11% op een spaarrekening waar je een jaar op moet wachten
Het klopt inderdaad, dat als men moet rekening houden met een bepaalde vervaldag, dan kan men niet altijd kiezen wanneer men de overschrijving maakt.
Anderzijds; misschien heb ik iets gemist en bestaat deze regel momenteel niet meer (?)
->maar jaren geleden werd aan de banken het verbod opgelegd om de bedragen van bankoverschrijvingen nog méér dan 1 bankwerkdag in te houden.
Bij overschrijving tussen 2 verschillende banken, mag elke bank maximaal 1 werkdag inhouden, dus max 2 dagen later moet het geld op de andere rekening staan.
Sindsdien heb ik op dat gebied altijd goede ervaringen: in de meeste gevallen staan mijn overgeschreven bedragen zelfs al 's anderendaags (met valutadatum) op de andere rekening.
Ach, wist ik niet hou mij dan ook niet bezig met die 5 cent optimalisaties.
In dat geval schrijf je €30 over en een dag later nog eens €30 en je komt eveneens op 0,167% rendement
De echte poenpakkers schrijven per €6 over en maken 0,83% winst
In dat geval schrijf je €30 over en een dag later nog eens €30 en je komt eveneens op 0,167% rendement
De echte poenpakkers schrijven per €6 over en maken 0,83% winst
keytrade doet wel controles op misbruike