Bieden op spaargeld door banken
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Bieden op spaargeld door banken
Alles wat de spaarder rente-bewuster kan maken vind ik ook positief, dus ook dit artikel.
Ik veronderstel dat enkel banken met een Belgische licentie worden toegelaten?
Wel een andere goede suggestie hier vind ik overigens, als me met 50 mensen 25.000 eur voor een jaar kunnen missen wordt het bedrag wel al interessanter voor een bank.
Wel een andere goede suggestie hier vind ik overigens, als me met 50 mensen 25.000 eur voor een jaar kunnen missen wordt het bedrag wel al interessanter voor een bank.
Samenvoegen van kleine bedragen tot een groot bedrag werd vroeger af en toe wel eens gedaan door mensen die elkaar goed kennen. Maar tegenwoordig zit je o.a. met het probleem van het garantiestelsel dat moet over 50 mensen verdeeld blijven.Stijn1234 schreef: Alles wat de spaarder rente-bewuster kan maken vind ik ook positief, dus ook dit artikel.
Voor het overige zou spaargids misschien zelf zo een biedsite kunnen oprichten ( concurrentie is goed voor de prijzen( 7 euro per bieding ).
Ofwel doet iedereen een zaak aan die biedingen en verhogen de banken langzamerhand allemaalhun intresten ( even hoog als Nederland)
Ofwel wordt het een flop, maar de spaarder heeft er niets bij te verliezen.
Ik denk dat er sommigen niet door hebben dat dit om een commerciëel bedrijf gaat die via een persmededeling goedkoop reclame maakt.
Het bedrijf achter de website in oprichting is geen vzw. Ze werken niet voor het goede doel.
Ik moet hun pr wel bewonderen dat ze er in slagen om zoveel media coverage te krijgen.
Het bedrijf achter de website in oprichting is geen vzw. Ze werken niet voor het goede doel.
Ik moet hun pr wel bewonderen dat ze er in slagen om zoveel media coverage te krijgen.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Als een commerciëel daarbij helpt dan is dat maar zo voor mijn partStier schreef: Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.

Als ik zie de termijnen op de Deense lijst (een paar dagen tot ene paar maanden vooral) denk ik dat die site (een jaarabonnement zou 36 EUR kosten en 6 EUR/stuk als je per vraag betaald) vooral interessant is voor boekhouders die het beste rendement willen halen van hun (tijdelijk) cash overschot (Klant betaald net op tijd en leveranciers moeten pas over enkele dagen/maanden betaald worden of zoiets).
Die termijnen lijken mij ook soms serieus afwijkend van de standaard termijnen van de banken.
Zo heb ik bijvoorbeeld een NJET als antwoord gekregen op het verzoek (op een moment dat de rente interessant was) termijnen te hanteren van 25 tot 36 maanden met telkens 1 maand verschil om zo een maandelijkse inkom te bekomen. Ik moest eerst beleggen voor 1 2 en 3 maanden en dan combineren met 24 maanden om de beoogde resultaat te bereiken hetgeen, gelet op de lage rente op 1 2 en 3 maanden, niet zo interessant is.
Feit is ook dat niet alle banken in rente op termijnrekeningen publiceren op internet (al hebben we spaargids om ons hierover (gratis en overzichtelijk - dank U spaargids
) te informeren)
Wat de belangstelling van de media betreft, heeft het hier alles te maken met de komkomertijd en vooral de nieuwigheid voor Belgie van het product.
Die termijnen lijken mij ook soms serieus afwijkend van de standaard termijnen van de banken.
Zo heb ik bijvoorbeeld een NJET als antwoord gekregen op het verzoek (op een moment dat de rente interessant was) termijnen te hanteren van 25 tot 36 maanden met telkens 1 maand verschil om zo een maandelijkse inkom te bekomen. Ik moest eerst beleggen voor 1 2 en 3 maanden en dan combineren met 24 maanden om de beoogde resultaat te bereiken hetgeen, gelet op de lage rente op 1 2 en 3 maanden, niet zo interessant is.
Feit is ook dat niet alle banken in rente op termijnrekeningen publiceren op internet (al hebben we spaargids om ons hierover (gratis en overzichtelijk - dank U spaargids

Wat de belangstelling van de media betreft, heeft het hier alles te maken met de komkomertijd en vooral de nieuwigheid voor Belgie van het product.
Ik vraag mij eigenlijk af waarom cbfa hier zijn goedkeuring moet voor geven.
Zou je niet zo'n site kunnen beginnen waar je als particulier/bedrijf geld die je kan missen kan aanbieden aan andere particulieren/bedrijven om te lenen voor bepaalde termijn ipv met banken?
Zou je niet zo'n site kunnen beginnen waar je als particulier/bedrijf geld die je kan missen kan aanbieden aan andere particulieren/bedrijven om te lenen voor bepaalde termijn ipv met banken?
Volgens mij moeten makelaars ( en zo kan je deze site toch wel zien ) in financiële producten ook hun goedkeuringen krijgen.BartVW schreef: Ik vraag mij eigenlijk af waarom cbfa hier zijn goedkeuring moet voor geven.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Dat zal in België wellicht geen groot succes zijn.
Momenteel is een gelijkaardig initiatief in Nederland al (tijdelijk ?) stopgezet wegens onvoldoende deelnemende banken.
https://secure.spaarbod.nl/site/aanmelden
Momenteel is een gelijkaardig initiatief in Nederland al (tijdelijk ?) stopgezet wegens onvoldoende deelnemende banken.
https://secure.spaarbod.nl/site/aanmelden
Licuro.be gaat nu effectief starten op 30 november.
http://www.tijd.be/nieuws/economie-fina ... 51-600.art
http://www.tijd.be/nieuws/economie-fina ... 51-600.art
Hun prijzen zijn precies al met meer dan 10% opgetrokken.
Volgens mij gaat dit echt niet aanslagen, de Belg blijft zijn "huisbankier" toch zo trouw als kan zijn, ben wel benieuwd.
Volgens mij gaat dit echt niet aanslagen, de Belg blijft zijn "huisbankier" toch zo trouw als kan zijn, ben wel benieuwd.
denk ook niet dat het sop de kolen gaat waard zijn, tenzij voor mensen die regelmatig een miljoen euro of zo willen plaatsen, en geen zin hebben om overal te informeren.
Blijkbaar tot 1% meer (bron tijd?) dan tarieven die we nu kennen...
Laatst gewijzigd door cardoman op 2 november 2009, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
De tijd geloof ik al lang niet meer.cardoman schreef: Blijkbaar tot 1% meer (bon tijd?) dan tarieven die we nu kennen...
Heb vroeger de tarieven op hun andere sites eens bekeken en die zagen er echt de moeite niet uit.
Natuurlijk moeilijk om te vergelijken met hier, ( kijk gewoon naar het verschil in rente tussen België-Nederland ) maar ik verwacht er echt niet veel van. Hoop wel dat je als niet-klant een goed beeld kan krijgen van welke bedragen/ termijnen welke rentes opleveren zodat je een goede vergelijking kan maken.
Wetende hoe hondstrouw de Belgen zijn bij hun huisbankier zal dit volgens mij toch niet echt doorbreken, vraag me af of het een lang leven zal krijgen hier in ons apenland.
Het kan een alternatief zijn om bepaalde sommen voor korte termijn weg te zetten.
De meeste banken hebben niet graag dat je bepaalde sommen voor 1-2 weken op een spaarrekening zet.
Dan kan deze website eventueel wel als tussenoplossing dienen.
Het blijft natuurlijk afwachten of er banken gaan bieden voor korte termijnen.
Alsook de manier waarop je zelf het aanbod moet formuleren.
De meeste banken hebben niet graag dat je bepaalde sommen voor 1-2 weken op een spaarrekening zet.
Dan kan deze website eventueel wel als tussenoplossing dienen.
Het blijft natuurlijk afwachten of er banken gaan bieden voor korte termijnen.
Alsook de manier waarop je zelf het aanbod moet formuleren.
Licuro.be ging van start gaan eind november.
Dat is nu blijkbaar opnieuw uitgesteld tot eind januari 2010.
Er is ondertussen wel wat meer informatie te vinden op hun site.
Dat is nu blijkbaar opnieuw uitgesteld tot eind januari 2010.
Er is ondertussen wel wat meer informatie te vinden op hun site.