Bij wie hebben jullie een pensioenspaarfonds?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Bij wie hebben jullie een pensioenspaarfonds?
Toch maakt het wel een verschil Spruitekop, ik bedoel, het principe van kapitalisering vergeten? Die 6.5% belasting die ze nu gaan heffen, dat geld is wel nú weg. In het geval van een verzekering kan dat geld dus niet meer kapitaliseren tot op je 60e. In geval van een fonds, heb je nú minder deelbewijzen over die nog kunnen stijgen. In percentages is er inderdaad ogenschijnlijk niets veranderd, maar in absolute getallen veroorzaakt deze operatie m.i. een negatief verschil voor de al wat oudere pensioenspaarder, of zie ik het verkeerd?Spruitekop schreef:Of die 6,5% d'er nu af gaat (op het totaalrendement van uw gestorte bijdragen van voor 1993) of op uw 60ste, dat maakt toch geen bal uit? Dat scheelt geen cent.
Volgens de tijd verlies je niet
http://netto.tijd.be/dossier/pensioen/S ... .art?ckc=1
http://netto.tijd.be/dossier/pensioen/S ... .art?ckc=1
Bij mijn oude levensverzekering sedert 1986 kost die belastingsmaatregel van 6,5% mij zo'n 550 euro. Dus ik denk voor oude contracten bij pensioensparen dit ook minder kapitaal zal opleveren.
-
- Full Member
Re: Bij wie doen jullie aan pensioensparen?
Coike: je hebt al goud gekocht. Dat is het beste pensioenspaarfonds.Coike schreef:Die van mij staat er niet bij ? Ik heb AG Top Multilife . Maar is niet zo goed zeker ? Zoja , kan je kosteloos veranderen ? Ik ben er 5-6 jaar geleden mee begonnen op aanraden van mijn verzekeringsmakelaar .Daarvoor nooit aan pensioensparen gedacht .
Want dat zal niet opgevreten worden door de hyperinflatie.
Rabo is hetzelfde fonds als bnpparibas maar zonder telkens 3% instapkosten. raar maar waar
. de overstap was snel gemaakt....

-
- VIP member
- Contacteer:
vorig jaar eens navraag gedaan bij Fortis (voor de vrouw) of ze voor bestaande klanten ook 0% konden aanbieden.
Antwoord: neen, want wij kunnen advies geven en dat doen ze niet bij Rabo, dus daarom vragen we 3%
Net alsof Rabo geen advies geeft (wat ze wel doen) en dan nog nog, pensioensparen is nu niet direct iets waar je veel advies moet over krijgen gedurende de duurtijd van het contract.
Fortis zet z'n eigen klanten in het zak.
Antwoord: neen, want wij kunnen advies geven en dat doen ze niet bij Rabo, dus daarom vragen we 3%

Net alsof Rabo geen advies geeft (wat ze wel doen) en dan nog nog, pensioensparen is nu niet direct iets waar je veel advies moet over krijgen gedurende de duurtijd van het contract.
Fortis zet z'n eigen klanten in het zak.
Belfius rekent ook 0% instapkosten aan, en geeft ook advies hoor 
https://www.belfius.be/info/NL/SparenEn ... 0159537696

https://www.belfius.be/info/NL/SparenEn ... 0159537696
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
heeft er iemand al zicht op het maximaal fiscaalbedrag voor dit jaar?
940 euro, dat is al bekend sinds januari 2013.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
vraagje was verkeerd ... ben dus op zoek voor 2014.
Een beetje meer. Dat zullen we in januari weten. Wat zou je eraan hebben als je dat nu al wist?
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
het instellen van het maandelijks automatisch overschrijven ...
Misschien kan je ook orakelen over 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020,...
Kabinet geens aanschrijven, zodat ge uw vaste opdrachten kun tijdig aanpassen? ;-)
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Kabinet geens aanschrijven, zodat ge uw vaste opdrachten kun tijdig aanpassen? ;-)
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk