Bitcoin in totaal verlies gemaakt aangeven?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Bitcoin in totaal verlies gemaakt aangeven?
Ja ok, je hebt gelijk, 11.000€ verlies ipv 10.000 het eerste jaar, had ik in mijn hoofd....
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
-
VLblokpate
- Verbannen Gebruiker

()
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 8 maart 2022, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Moet je niet beginnen met het eerste jaar je winst aan te geven? Er was immers een meerwaarde van 1000€.
Jij trekt de winst van het verlies af. Minwaarden pas vanaf jaar daarna gedurende 5 jaar in te brengen?
Zo niet dien je dus nooit iets aan te geven wanneer je het fiscaal jaar toch met verlies afsluit, want je trekt de minwaarde van de meerwaarde af....
Laatst gewijzigd door Indalo op 8 maart 2022, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
In het artikel ging het toch niet over de beroepstrader? Het gaat wel degelijk over de speculatieve particulier, anders beroepsinkomen aan 50%VLblokpate schreef: ↑8 maart 2022, 19:36
Verliezen overdragen kan enkel als het over beroepsverliezen gaat. Dus niet voor particulier die winst verliest maakt met beleggingen als het niet beroep is.
Laatst gewijzigd door Indalo op 8 maart 2022, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
VLblokpate
- Verbannen Gebruiker

Sorry. Mijn fout.Indalo schreef: ↑8 maart 2022, 19:38In het artikel ging het toch niet over de beroepstrader?VLblokpate schreef: ↑8 maart 2022, 19:36
Verliezen overdragen kan enkel als het over beroepsverliezen gaat. Dus niet voor particulier die winst verliest maakt met beleggingen als het niet beroep is.
Bwa fout is een zwaar woord hoor
Waarom zou je winst/verlies aangeven?
Als je twijfelt of je al dan niet belasting dient te betalen op uw meerwaarde (winst) zou ik toch overwegen om onderstaande in te vullen en eens door te sturen.
https://www.ruling.be/nl/downloads/vrag ... tomunten-0
https://www.ruling.be/nl/downloads/vrag ... tomunten-0
Best niks aangeven.