BMPB wijziging voorwaarden
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
BMPB wijziging voorwaarden
Bij BMPB gaan de algemene voorwaarden wijzigen heeft men mij op de hoogte gesteld.
Kort samengevat: alles gaat betalend worden, zelfs geldafhalingen!
Hoe kan ik hier zo snel mogelijk weg?
want voor de kredietwaardigheid of voor de goede rentevoet moet men alvast geen klant blijven.
Schrijf ik de tegoeden gewoon over en hoe sluit ik dan alles af?
Sluit ik eerst af en doen zij dan alles overschrijven?
Gebruik ik deze aangekondigde wijziging om af te sluiten of maakt dat geen verschil?
Kort samengevat: alles gaat betalend worden, zelfs geldafhalingen!
Hoe kan ik hier zo snel mogelijk weg?
want voor de kredietwaardigheid of voor de goede rentevoet moet men alvast geen klant blijven.
Schrijf ik de tegoeden gewoon over en hoe sluit ik dan alles af?
Sluit ik eerst af en doen zij dan alles overschrijven?
Gebruik ik deze aangekondigde wijziging om af te sluiten of maakt dat geen verschil?
Re: BMPB wijziging voorwaarden
Kies een andere bank en open daar een rekening. Ze zullen waarschijnlijk aanbieden om de bank overstap deels te regelen. Nu veel stelt dit niet voor, dit zal de verhuis van je domiciliëringen regelen en dan nog niet altijd.
Heb je dus geen domiciliëringen is het de moeite niet eens waard.
Zodra je alles hebt van je nieuwe bank is het je geld overschrijven naar de nieuwe bank. Zorg dat je alles dat je een kopie maakt van alle belangrijke dingen (afschriften, bewaarde begunstigde, zoomit documenten,...).
Ga langs bij iedereen waarvan je geld krijgt op de hoogte zijn van je nieuwe rekening. Dit zijn uiteraard de meest logische zoals mutualiteit, belastingen (federaal en Vlaams), werkgever,... maar ook minder logische zoals een coöperatieven waarin je zit, een online spaarrekeningen (zoals NIBC) dat enkel overschrijft naar een gekende zichtrekening,...
Ik zou al zeker je oude rekening niet meteen sluiten, maar deze van tijd tot tijd eens in de gaten houden. Pas na 6 maand ofzo kan je ze met een min of meer goed gevoel afsluiten.
Bij het afsluiten van de rekening zal je oude bank wel vragen wat ze met "de rest" van het kapitaal moeten doen.
Merk op, heb je pensioensparen, beleggingen,... nog bij je oude bank dan is het misschien niet mogelijk je oude rekening af te sluiten. Heb je ook een woonlening bij die bank, dan kan het zijn dat je mogelijk niet meer aan de voorwaarden voldoet om een bepaalde korting te krijgen. Kijk dit zeker na.
Heb je dus geen domiciliëringen is het de moeite niet eens waard.
Zodra je alles hebt van je nieuwe bank is het je geld overschrijven naar de nieuwe bank. Zorg dat je alles dat je een kopie maakt van alle belangrijke dingen (afschriften, bewaarde begunstigde, zoomit documenten,...).
Ga langs bij iedereen waarvan je geld krijgt op de hoogte zijn van je nieuwe rekening. Dit zijn uiteraard de meest logische zoals mutualiteit, belastingen (federaal en Vlaams), werkgever,... maar ook minder logische zoals een coöperatieven waarin je zit, een online spaarrekeningen (zoals NIBC) dat enkel overschrijft naar een gekende zichtrekening,...
Ik zou al zeker je oude rekening niet meteen sluiten, maar deze van tijd tot tijd eens in de gaten houden. Pas na 6 maand ofzo kan je ze met een min of meer goed gevoel afsluiten.
Bij het afsluiten van de rekening zal je oude bank wel vragen wat ze met "de rest" van het kapitaal moeten doen.
Merk op, heb je pensioensparen, beleggingen,... nog bij je oude bank dan is het misschien niet mogelijk je oude rekening af te sluiten. Heb je ook een woonlening bij die bank, dan kan het zijn dat je mogelijk niet meer aan de voorwaarden voldoet om een bepaalde korting te krijgen. Kijk dit zeker na.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik lees zelfs in hun voorwaarden : "Voor alle geldopvragingen in speciën ≥ € 12.000,- of in tegenwaarde, zullen behandelingskosten van € 110,- euro geheft worden."
1.6.4. Kaarten overige kosten
Debetkaart BC/MC-Maestro, kredietkaart Visa - Duplicaat ten gevolge van verlies, van diefstal, van beschadiging of van ontmagnetisering € 15,-
Beheer van het dossier bij verlies of diefstal van een kaart € 10,-
Kosten dossier fraude € 25,-
Deblokkering van een kaart of herberekening van de code € 5,-
1.6.4. Kaarten overige kosten
Debetkaart BC/MC-Maestro, kredietkaart Visa - Duplicaat ten gevolge van verlies, van diefstal, van beschadiging of van ontmagnetisering € 15,-
Beheer van het dossier bij verlies of diefstal van een kaart € 10,-
Kosten dossier fraude € 25,-
Deblokkering van een kaart of herberekening van de code € 5,-
Laatst gewijzigd door haelewyn op 6 oktober 2019, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat moet natuurlijk "gehoffen" zijn.
Prepaid kaart Multi Card :
Activatiekosten € 15,-
Herlaadkosten € 3,-
Ontlaadkosten € 10,-
Kost heruitgave Pincode € 5,-
Dossierkosten bij fraude € 25,-
Blokkering kaart € 5
Zouden ze er zo veel verkopen ?
Revolut.... N26.... ?
Activatiekosten € 15,-
Herlaadkosten € 3,-
Ontlaadkosten € 10,-
Kost heruitgave Pincode € 5,-
Dossierkosten bij fraude € 25,-
Blokkering kaart € 5
Zouden ze er zo veel verkopen ?
Revolut.... N26.... ?
Ik heb een spaarrekening bij BMPB waarbij normaal op 1 oktober de getrouwheidspremie zou moeten worden gestort (zoals de voorbije jaren). Dit is echter niet gebeurd. Op het nummer 02/2207307 werd één maal gereageerd maar omdat ik nederlandstalig ben en geen frans spreek werd ik doorgeschakeld ... naar "er is niemand bereikbaar"... De volgende keren dat ik probeerde te bellen werd gewoon niet meer opgenomen. ik heb mijn vraag ook via hun contactformulier geplaatst zonder antwoord... Zou dit door die overname komen? Zijn er gelijkaardige gevallen bekend?
Zag dat hun termijnrekeningen ook uit het aanbod verdwenen zijn, zowel op hun website als bij Spaargids?
Inderdaad, dit nieuwe bankmodel waarover ze het hebben in hun schrijven, is echt een lachertje: letterlijk ALLES wordt (fors) betalend bij hen, en dat bij wat in essentie een internet bank is! ROTFL!
Zoals in hun brief gemeld, kan je tot 1 december opzeggen zonder kosten, maar ze vermelden NERGENS hoe dit moet, of WAAR je ze kan contacteren om de klantenrelatie te beeindigen.... laat staan dat er ergens een formulier bestaat hiervoor!
Wie mailt naar hun info-adres krijgt geen antwoord; wie belt (in het NL) wordt op de wacht gezet tot het bandje af is en dan sluit het gesprek gewoon af...
Omdat ik geen zin heb om naar BXL centrum te rijden om daar in één van hun weinige kantoren langs te gaan, vrees ik dat dat een aangetekend schrijven wordt...
Mijn enige vraag: wat is het adres van hun maatschappelijke zetel in België, want ook dat wordt nergens op hun correspondentie of hun website vermeld. Je kan die bank dus de facto niet contacteren om ze in kennis te stellen van uw wens de klantenrelatie te be-eindigen, zoals voorzien bij wet.
Vraag mij eigenlijk af of dit allemaal wel helemaal correct is, zich zo wegstoppen achter zo hoog mogelijke barrières voor de klant? Waarschijnlijk volgens de letter van de wet nog wel, maar naar de geest... ?
Banca Monte Paschi Belgio
Naamloze vennootschap
Wetstraat 34
1040 Brussel
https://www.nbb.be/nl/financieel-toezic ... /lijsten-4
Naamloze vennootschap
Wetstraat 34
1040 Brussel
https://www.nbb.be/nl/financieel-toezic ... /lijsten-4
Bij mij werd inderdaad ook geen getrouwheidspremie gestort op 1/10/2010. Zie mijn post in dit verband: banca-monte-paschibelgio-t27358.html#p414829Katleen schreef: ↑7 oktober 2019, 11:27 Ik heb een spaarrekening bij BMPB waarbij normaal op 1 oktober de getrouwheidspremie zou moeten worden gestort (zoals de voorbije jaren). Dit is echter niet gebeurd. Op het nummer 02/2207307 werd één maal gereageerd maar omdat ik nederlandstalig ben en geen frans spreek werd ik doorgeschakeld ... naar "er is niemand bereikbaar"... De volgende keren dat ik probeerde te bellen werd gewoon niet meer opgenomen. ik heb mijn vraag ook via hun contactformulier geplaatst zonder antwoord... Zou dit door die overname komen? Zijn er gelijkaardige gevallen bekend?
Het is uiteindelijk in orde gekomen na een e-mail (in het Engels) naar de directie.
Als Uw getrouwheidspremie ondertussen nog steeds niet gestort werd moet U een e-mail sturen (liefst in het Engels) naar: bmpbtop@montepaschi.be
Ik heb de rekeningafschriften nagelezen en alle inkomende betalingen verwittigd van de nieuwe rekeningnummer.
Iemand al een succesvolle manier om op te zeggen?
Dan ga ik dat eind november uitvoeren.
Iemand al een succesvolle manier om op te zeggen?
Dan ga ik dat eind november uitvoeren.
Heeft er iemand de tekst die ik naar de bank moet sturen om op een correcte manier af te zeggen?
Bedankt
Bedankt
Heb het via mail geprobeerd.
Eerste maal geen reactie, tweede maal de vraag om een scan van mijn identiteitskaart mee te sturen ter bevestiging waarna opnieuw geen reactie...
Omdat ik na 3 weken nog steeds toegang had tot de vernieuwde bankomgeving alsof er niets gebeurd was, opnieuw een herinneringsmail gestuurd: reactie gekregen (!) dat alles wat langer duurt doch in orde komt.
We zijn nu opnieuw 2 weken verder en nog steeds heb ik toegang tot hun bankomgeving...
Heb wel (nog) geen nieuwe bankkaart of login methode gekregen, dus da's al iets eigenlijk.
Hoe dan ook: mijn rekeningen staan alle op nul en ik hou de mails goed bij (ze hebben door hun reactie erop kracht van bewijs gekregen), dus voor mij is de kous hiermee af: ik ben wettelijk gezien geen klant meer en bevrijd van hun 'innovatief' (sic) kostenmodel!
Wat een zielig minibankje is me dat, zeg!
Eerste maal geen reactie, tweede maal de vraag om een scan van mijn identiteitskaart mee te sturen ter bevestiging waarna opnieuw geen reactie...
Omdat ik na 3 weken nog steeds toegang had tot de vernieuwde bankomgeving alsof er niets gebeurd was, opnieuw een herinneringsmail gestuurd: reactie gekregen (!) dat alles wat langer duurt doch in orde komt.
We zijn nu opnieuw 2 weken verder en nog steeds heb ik toegang tot hun bankomgeving...
Heb wel (nog) geen nieuwe bankkaart of login methode gekregen, dus da's al iets eigenlijk.
Hoe dan ook: mijn rekeningen staan alle op nul en ik hou de mails goed bij (ze hebben door hun reactie erop kracht van bewijs gekregen), dus voor mij is de kous hiermee af: ik ben wettelijk gezien geen klant meer en bevrijd van hun 'innovatief' (sic) kostenmodel!
Wat een zielig minibankje is me dat, zeg!