BNP vervangt alle bankkaarten. Maestro weg en het wordt Visa.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: BNP vervangt alle bankkaarten. Maestro weg en het wordt Visa.
5 weken is inderdaad wel lang, misschien verloren in de post...

Ondanks mijn 69 jaar nog géén probleem met mijn tikker..
Ben al van mijn 24 jaar ( dus al 45 jaar) klant bij Fortis ( Voorheen Generale bank )
Nog nooit enig probleem ermee gehad.
Buiten Fortis nog klant bij KBC - Argenta - Belfius (Ex Dexia en Ex gemeentekrediet) en ING.
En Record Bank klant geweest, maar dat is nu niet meer..
En nog Ann-Hyp klant geweest.
Terwijl ik dit aan het lezen was kwam er een e-mail binnen. Bericht van HelloBank om te zeggen dat ik volgende week een nieuwe kaart krijg. De nieuwe. Geen aanpassing pincode. Gewoon de nieuwe gebruiken en het is in orde.
beetje context ter info: De pincode waarover ik het heb, is vergeten door de eigenaar van een hellobank kaart (zie enkele posts terug). En een nieuwe is aangevraagd reeds enkele weken geleden.
Donderdag heb ik de kaart ontvangen en ze werkt. Ik heb er in een fortis bankautomaat geld mee afgehaald om ze te activeren en dat ging zoals het moet. De pincode voor de andere persoon is vermist.
Heb ook mijn HelloBank-kaart ontvangen. Gebruikte met succes als bancontact kaart in de Okay en online als VISA (aanvulling: Amazon). De VISA-betaling staat gewoon tussen de uitgaven maar wel nog steeds enkel als 'gereserveerd' een paar dagen later.
Best mooi ontwerp. Verticale oriëntatie zoals de vorige kaart. Op de voorzijde staat enkel de naam en rekeningnummer. Al de rest staat op de achterkant. Kredietkaartnummer, vervaldatum en CVS. En cliëntnummer.
Dat alle kredietkaartinformatie op dezelfde kant staat lijkt minder goed ivp veiligheid. Maar tegenwoordig zou er ook nog een 2de factor actief moeten zijn bij online betalingen. Dat maakt dat minder erg.
Best mooi ontwerp. Verticale oriëntatie zoals de vorige kaart. Op de voorzijde staat enkel de naam en rekeningnummer. Al de rest staat op de achterkant. Kredietkaartnummer, vervaldatum en CVS. En cliëntnummer.
Dat alle kredietkaartinformatie op dezelfde kant staat lijkt minder goed ivp veiligheid. Maar tegenwoordig zou er ook nog een 2de factor actief moeten zijn bij online betalingen. Dat maakt dat minder erg.
Laatst gewijzigd door Giskart op 11 september 2021, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb ook mijn nieuwe Fortis VISA Debitkaart, geld afhalen en in de winkel betalen lukt.
Doe een online bestelling bij Gamma, en het lukt.
Wil een online bestelling doen bij HUBO en met Bancontakt betalen lukt NIET.( Ongeldig kaartnummer )
Heb dan de visa versie moeten gebruiken.
Probleem ligt bij de winkel Hubo.
De klassieke bankkaarten ' ING-Belfius -Argenta - Kbc beginnen allemaal met cardnummer 6703 ,
De vorige kaart van Fortis begon ook met 6703.
De nieuwe Visa Debit kaart van fortis begint nu met kaartnummer 4871, en vermoedelijk hebben niet alle winkels dat in hun systeem al aangepast en krijg je "" ongeldig kaartnummer "" als je bancontact wil gebruiken.
Doe een online bestelling bij Gamma, en het lukt.
Wil een online bestelling doen bij HUBO en met Bancontakt betalen lukt NIET.( Ongeldig kaartnummer )
Heb dan de visa versie moeten gebruiken.
Probleem ligt bij de winkel Hubo.
De klassieke bankkaarten ' ING-Belfius -Argenta - Kbc beginnen allemaal met cardnummer 6703 ,
De vorige kaart van Fortis begon ook met 6703.
De nieuwe Visa Debit kaart van fortis begint nu met kaartnummer 4871, en vermoedelijk hebben niet alle winkels dat in hun systeem al aangepast en krijg je "" ongeldig kaartnummer "" als je bancontact wil gebruiken.
Laatst gewijzigd door ludo op 12 september 2021, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bedankt Ludo, nuttige info.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
De nieuwe kaarten hebben dan ook gewoon een kaartnummer volgens het formaat van Visa. Webshops gaan vuile truken moeten bovenhalen om dit als kaartnummer van Bancontact te accepteren, want de betaling moet ook gewoon via het schema van Visa gebeuren en daar kunnen die shops helemaal niks aan veranderen.