BNP vervangt alle bankkaarten. Maestro weg en het wordt Visa.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: BNP vervangt alle bankkaarten. Maestro weg en het wordt Visa.
Toch vraag ik me af of dat helemaal eerlijk is.
De meeste Bancontact-terminals accepteren zowel Bancontact als Maestro. In België doet zich dan met die Fortiskaart geen probleem voor. Die heeft immers de Bancontactfunctie.
Er is echter ook een beperkt aantal automaten met alleen maar de Maestro-functie. Ook dan hebben de meeste Belgen geen probleem. Hun kaart heeft immers ook Maestro.
Maar je ziet het al aankomen: de Fortiskaarten werken daar natuurljik niet mee.
Dus wat moet er aan die 1,55% worden aangepast ? Dat er alsnog de Bancontactfunctie op komt ? Dat lost dan inderdaad het probleem van Fortis op, maar die terminals zijn dan nog steeds niet compatibel met die Visafrats.
Bovendien:
- In het buitenland hebben ze geen Bancontact.
- Bepaalde grote spelers hebben er bewust voor gekozen om alleen terminals met Maestro te hebben. Dat werkt immers 'bij elke Belg' en zo kan een verouderd lokaal protocol worden uitgefaseerd. Ik denk bijvoorbeeld aan Albert Heijn. Prima idee... en toen kwam Fortis.
Heeft eentje van de 'gelukkigen' zijn kaart al bij AH uitgeprobeerd ?
En bij AH in Nederland (die terminals kennen volgens mij alleen Maestro en PIN) ?
De meeste Bancontact-terminals accepteren zowel Bancontact als Maestro. In België doet zich dan met die Fortiskaart geen probleem voor. Die heeft immers de Bancontactfunctie.
Er is echter ook een beperkt aantal automaten met alleen maar de Maestro-functie. Ook dan hebben de meeste Belgen geen probleem. Hun kaart heeft immers ook Maestro.
Maar je ziet het al aankomen: de Fortiskaarten werken daar natuurljik niet mee.
Dus wat moet er aan die 1,55% worden aangepast ? Dat er alsnog de Bancontactfunctie op komt ? Dat lost dan inderdaad het probleem van Fortis op, maar die terminals zijn dan nog steeds niet compatibel met die Visafrats.
Bovendien:
- In het buitenland hebben ze geen Bancontact.
- Bepaalde grote spelers hebben er bewust voor gekozen om alleen terminals met Maestro te hebben. Dat werkt immers 'bij elke Belg' en zo kan een verouderd lokaal protocol worden uitgefaseerd. Ik denk bijvoorbeeld aan Albert Heijn. Prima idee... en toen kwam Fortis.
Heeft eentje van de 'gelukkigen' zijn kaart al bij AH uitgeprobeerd ?
En bij AH in Nederland (die terminals kennen volgens mij alleen Maestro en PIN) ?
Ik had hier bij AH geen problemen om met de nieuwe kaart te betalen. In Nederland weet ik niet.
in Nassau geen probleem, Dixit. Niet bij AH en niet bij Jumbo.
Edit: Nu is Baarle wel een speciaal geval. Je kan er zelfs met een Belgische Sodexo-kaart betalen.
Monizze aanvaarden ze dan weer niet. 
Edit: Nu is Baarle wel een speciaal geval. Je kan er zelfs met een Belgische Sodexo-kaart betalen.
Hier de andere kant van het verhaal :
Hello Bank klant en nog niets ontvangen.
Hello Bank klant en nog niets ontvangen.
Vrolijke Johnny is wakker !
Buiten dat ik ze nog niet gekregen heb, die nieuwe kaart, is er geen probleem.
Ze gaan nog de rest van het jaar nodig hebben om iedereen een nieuwe kaart te bezorgen.
Hebt gij wel een probleem misschien ? Ik niet..
En als ik er een heb zal het niets te maken hebben met mijn visa debetkaart van BNP.
Instant payments rule !
Ze gaan nog de rest van het jaar nodig hebben om iedereen een nieuwe kaart te bezorgen.
En als ik er een heb zal het niets te maken hebben met mijn visa debetkaart van BNP.
Instant payments rule !
Dus je vindt omdat je de nieuwe kaart nog niet ontvangen hebt dat dit een probleem voor je is ,, of begrijp ik dat verkeerd???? Snap anders je melding niet dat je de nieuwe kaart van Hello bank nog niet ontvangen hebt..haelewyn schreef: ↑24 augustus 2021, 21:38 Vrolijke Johnny is wakker !
Instant payments rule !
er zijn veel problemen met de nieuwe Visa debet kaart van BNP, handelaren die niet aanvaarden en andere problemen
Veel? Ik denk dat het probleem serieus overschat wordt. Ik gebruik al jaren als standaard kaart een Visa prepaid kaart, zonder bancontact dus. De enige plaats waar ik effectief problemen heb gehad zijn bij kleine handelaren met enkel Bancontact en de Colruyt groep die (bijna) overal enkel Bancontact en Maestro aanvaarden. Maar dat zou geen probleem mogen zijn omdat de Visa Debit kaart van BNP Paribas Fortis nog steeds een Bancontact kaart is.
Je moet niet alles geloven wat je leest.
Er zijn enkele terminals in winkels waar de nieuwe software nog niet geinstalleerd is. Doch dit is een tijdelijk probleem.
Ik heb allezins nog geen probleem gehad met de nieuwe kaart.. Het blijft een gewone Bancontact kaart , niets meer en niets minder..
Verzin er zelf maar wat bij, vrolijke Johnny.
Stel je eens wat minder vaak vragen.
Zelf vind je het antwoord nooit en als je gesprekspartner het antwoord geeft, snap je het niet. Of je doet alle moeite van de wereld om het niet te begrijpen.
Hopeloos dus.
By the way : instant payments boven alles Ludo.
Ook vandaag reeds al en nog steeds morgen !
Hier wacht iemand al 4 weken op een nieuwe pincode.
Die iemand was de pincode vergeten. Tis toch ook niet allemaal datte bij Fortis. Die iemand heeft wel reeds een nieuwe kaart gekregen. ( Hellobank)
Zelf nog geen nieuwe kaart mogen ontvangen (ook Hellobank, what else?)
Ik stelde de vraag aan jou,maar er nog géén antwoord op gekregen..haelewyn schreef: ↑25 augustus 2021, 10:52Verzin er zelf maar wat bij, vrolijke Johnny.
Stel je eens wat minder vaak vragen.
Zelf vind je het antwoord nooit en als je gesprekspartner het antwoord geeft, snap je het niet. Of je doet alle moeite van de wereld om het niet te begrijpen.
Hopeloos dus.
By the way : instant payments boven alles Ludo.
Ook vandaag reeds al en nog steeds morgen !
Voor de rest snap dus echt met de beste wil van de wereld niet wat je hiermee wil bedoelen zene...
Omdat iemand zijn pincode is vergeten, ligt de fout dus bij Hellobank???...Jamesken schreef: ↑25 augustus 2021, 11:01 Hier wacht iemand al 4 weken op een nieuwe pincode.Die iemand was de pincode vergeten. Tis toch ook niet allemaal datte bij Fortis. Die iemand heeft wel reeds een nieuwe kaart gekregen. ( Hellobank)
Pincode wordt afzonderlijk opgestuurd,
..
Waar zeg ik dat de fout bij hellobank ligt? Maar 4 weken, nu bijna 5, voor een nieuwe pincode is wel lang - zeler als ze zeggen een paar dagen.
Rustig Ludo denk aan uwe tikker. Je bent toch geen fanboy van Fortis?
Rustig Ludo denk aan uwe tikker. Je bent toch geen fanboy van Fortis?