Bpost dan toch niet de pionier in het aanrekenen van kosten
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Bpost dan toch niet de pionier in het aanrekenen van kosten
Wordt Bpost dan toch niet DE pionier in het Belgisch bankenlandschap inzake het aanrekenen van kosten ?
Eerst wilden ze 50 cent voor eender welke afhaling aanrekenen. Alleen de eerste afhaling van geld aan een automaat zou gratis zijn. Geen onderscheid tussen eigen automaten of automaten van een andere bank.
Nu meldt VRT, niet lang na de bekendmaking van de nieuwe tarieven, dat Bpost zich bedenkt...
De 50 cent kosten blijven bestaan voor klanten die geld afhalen aan een automaat die niet van Bpost Bank is.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02/08 ... end-te-ma/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02/08 ... -gratis-g/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02/08 ... cash-in-f/
Eerst wilden ze 50 cent voor eender welke afhaling aanrekenen. Alleen de eerste afhaling van geld aan een automaat zou gratis zijn. Geen onderscheid tussen eigen automaten of automaten van een andere bank.
Nu meldt VRT, niet lang na de bekendmaking van de nieuwe tarieven, dat Bpost zich bedenkt...
De 50 cent kosten blijven bestaan voor klanten die geld afhalen aan een automaat die niet van Bpost Bank is.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02/08 ... end-te-ma/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02/08 ... -gratis-g/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02/08 ... cash-in-f/
- Spruitekop
- VIP member

- Berichten: 5965
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Bpost dan toch niet de pionier in het aanrekenen van kosten
Zo'n wilde zaken moet je met een bankkaart van Bpost ook niet doen.
Afhalingen: 500€/d. en 1.250€/week max.
Da's ook geen vetsoep.
Afhalingen: 500€/d. en 1.250€/week max.
Da's ook geen vetsoep.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Bpost dan toch niet de pionier in het aanrekenen van kosten
Bij mijn bank kan ik die bedragen laten aanpassen. Misschien ook bij Bpost,Spruitekop schreef: ↑8 februari 2019, 18:45 Zo'n wilde zaken moet je met een bankkaart van Bpost ook niet doen.
Afhalingen: 500€/d. en 1.250€/week max.
Da's ook geen vetsoep.![]()
Re: Bpost dan toch niet de pionier in het aanrekenen van kosten
Kan aangepast worden in de app zelfs.
Tot 1000 euro per dag en 5000 per week.
Tot 1000 euro per dag en 5000 per week.
Re: Bpost dan toch niet de pionier in het aanrekenen van kosten
Dan komt hun nieuwste, geniale pestmaatregel in de pers en dan is het nog dezelfde dag maar om te lachen.
Re: Bpost dan toch niet de pionier in het aanrekenen van kosten
Zie dat ander onderwerp van Spruitekop ...
Ze pesten nog steeds de 40 plussers, want de 40 minners krijgen meer intrest.
discriminatie-bij-spaarrekeningen-t26148.html#p387062
Had Van Rossem nog geleefd, hij zou zeggen : "Maar dat is nu toch eens een bank van mijn kl***"
Ze pesten nog steeds de 40 plussers, want de 40 minners krijgen meer intrest.
discriminatie-bij-spaarrekeningen-t26148.html#p387062
Had Van Rossem nog geleefd, hij zou zeggen : "Maar dat is nu toch eens een bank van mijn kl***"
Laatst gewijzigd door haelewyn op 8 februari 2019, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bpost dan toch niet de pionier in het aanrekenen van kosten
In België is het in sommige winkels en andere gelegenheden (maar je moet zeker goed zoeken!) mogelijk via andere manieren te betalen dan cash: bankkaart, kredietkaart, GSM, ...Spruitekop schreef: ↑8 februari 2019, 18:45 Zo'n wilde zaken moet je met een bankkaart van Bpost ook niet doen.
Afhalingen: 500€/d. en 1.250€/week max.
Da's ook geen vetsoep.![]()
Re: Bpost dan toch niet de pionier in het aanrekenen van kosten
De bakker op de hoek vindt dat de kost per verrichting te groot is. Zij is niet de enige hier in de streek.
Hoeveel kosten gaan eraf als je alleen maar een klein brood koopt ? De zak gaat ook van de winst zegt ze..
Een handelaar die ik ken zei me deze week dat hij met 1000 verrichtingen per maand vaak rond de 6 a 7 cent per verrichting betaalt maar dat het afhangt van het bedrag.
Ik ben zelf volledig pro cashloos winkelen. Maar niet elke winkelier ziet dat zitten.
Moet ik daarvoor meer kosten betalen als ik geld uit de automaat nodig heb ?
Of moeten we niet eens gaan kijken naar een oplossing voor die verkopers van kleine prijsjes- spullen
om het allemaal wat betaalbaar te maken en houden ?
Payconiq is niet echt goedkoper..
Cash : ik heb zelf niet vaker dan één tot twee keer per maand cash nodig uit de automaat. En als het enigzins kan vraag ik dat in een winkel erbij. Niet bij LIDL want dat zijn de grootste gierigaards die ik ken daarin.
Daar is het net of je vraagt om een stuk van hun loon. Vaak is er niet genoeg geld in de kassa. TE VAAK.
Hoeveel kosten gaan eraf als je alleen maar een klein brood koopt ? De zak gaat ook van de winst zegt ze..
Een handelaar die ik ken zei me deze week dat hij met 1000 verrichtingen per maand vaak rond de 6 a 7 cent per verrichting betaalt maar dat het afhangt van het bedrag.
Ik ben zelf volledig pro cashloos winkelen. Maar niet elke winkelier ziet dat zitten.
Moet ik daarvoor meer kosten betalen als ik geld uit de automaat nodig heb ?
Of moeten we niet eens gaan kijken naar een oplossing voor die verkopers van kleine prijsjes- spullen
om het allemaal wat betaalbaar te maken en houden ?
Payconiq is niet echt goedkoper..
Cash : ik heb zelf niet vaker dan één tot twee keer per maand cash nodig uit de automaat. En als het enigzins kan vraag ik dat in een winkel erbij. Niet bij LIDL want dat zijn de grootste gierigaards die ik ken daarin.
Daar is het net of je vraagt om een stuk van hun loon. Vaak is er niet genoeg geld in de kassa. TE VAAK.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 8 februari 2019, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member

- Berichten: 5965
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Bpost dan toch niet de pionier in het aanrekenen van kosten
@ NTO: Dat vertik ik. Chartaal geld moet zijn functie al SOV zo lang mogelijk behouden als het van mij af hangt.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Bpost dan toch niet de pionier in het aanrekenen van kosten
JUIST op vtm
bpost heeft maatregelen ingetrokken
Paul D'Hoore verwees nog naar spaargids
onder druk van spaargids ?
bpost heeft maatregelen ingetrokken
Paul D'Hoore verwees nog naar spaargids
onder druk van spaargids ?
Re: Bpost dan toch niet de pionier in het aanrekenen van kosten
Ik denk het niet als ik kijk naar de evolutie
Of we het nu graag hebben of niet, het evolueert.
Re: Bpost dan toch niet de pionier in het aanrekenen van kosten
Deze morgen tussen 8u en 9u werd dit aangekaart op het VRT Radio 2 consumentenprogramma "De inspecteur".
Simon November van Test-Aankoop zei in een interview dat dit ongehoord was, en dat T-A zich daartegen zou verzetten.
Nog vóór de middag, trokken ze bij Bpost reeds hun staart in:
https://radio2.be/de-inspecteur/bpost-b ... d-te-maken
Intussen was er via T-A ook al een petitie gestart:
https://www.test-aankoop.be/geld/betale ... bankkosten
Simon November van Test-Aankoop zei in een interview dat dit ongehoord was, en dat T-A zich daartegen zou verzetten.
Nog vóór de middag, trokken ze bij Bpost reeds hun staart in:
https://radio2.be/de-inspecteur/bpost-b ... d-te-maken
Intussen was er via T-A ook al een petitie gestart:
https://www.test-aankoop.be/geld/betale ... bankkosten
Re: Bpost dan toch niet de pionier in het aanrekenen van kosten
Allemansvriend (hier toch) Kris Peeters had ook al gezegd dat hij vond dat het niet kon en dat hij BPost zou aanspreken hierover... Zie één van de drie links in het eerste bericht in dit topic.
Voor wie niet wil scrollen, hier is hij nog eens;
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02/08 ... -gratis-g/
Voor wie niet wil scrollen, hier is hij nog eens;
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02/08 ... -gratis-g/
Re: Bpost dan toch niet de pionier in het aanrekenen van kosten
Die kost is iets om zich achter weg te steken..haelewyn schreef: ↑8 februari 2019, 19:17 De bakker op de hoek vindt dat de kost per verrichting te groot is. Zij is niet de enige hier in de streek.
Hoeveel kosten gaan eraf als je alleen maar een klein brood koopt ? De zak gaat ook van de winst zegt ze..
Een handelaar die ik ken zei me deze week dat hij met 1000 verrichtingen per maand vaak rond de 6 a 7 cent per verrichting betaalt maar dat het afhangt van het bedrag.
Ik ben zelf volledig pro cashloos winkelen. Maar niet elke winkelier ziet dat zitten.
Moet ik daarvoor meer kosten betalen als ik geld uit de automaat nodig heb ?
Of moeten we niet eens gaan kijken naar een oplossing voor die verkopers van kleine prijsjes- spullen
om het allemaal wat betaalbaar te maken en houden ?
Payconiq is niet echt goedkoper..
Cash : ik heb zelf niet vaker dan één tot twee keer per maand cash nodig uit de automaat. En als het enigzins kan vraag ik dat in een winkel erbij. Niet bij LIDL want dat zijn de grootste gierigaards die ik ken daarin.
Daar is het net of je vraagt om een stuk van hun loon. Vaak is er niet genoeg geld in de kassa. TE VAAK.
Maar het echte probleem is de centen die rechtstreeks op de bank rekening komen.
Kunnen er bvb niet meer in het zwart personeel mee betalen.
De inkomsten gaan plots omhoog , met dito rsz en belastingen er bij.
En daarom is cash veel handiger. ( staat geen naam op )
Bij ons in de gemeente is het bij de ene bakker cash , en bij een andere met de kaart.
Estate Guru believer.
Re: Bpost dan toch niet de pionier in het aanrekenen van kosten
b post voert spreekverbod in voor postbodes
ze mogen openlijk geen kritiek meer op hun werkgever uiten
binnenkort noemt dat hier b-post.noordkorea
ze moesten b post met rotte eieren bekogelen
http://www.nieuws.be/nieuws/Vakbond_eis ... 270d1.aspx
ze mogen openlijk geen kritiek meer op hun werkgever uiten
binnenkort noemt dat hier b-post.noordkorea
ze moesten b post met rotte eieren bekogelen
http://www.nieuws.be/nieuws/Vakbond_eis ... 270d1.aspx



